Toon posts:

Luchtkoeling in een NZXT 440?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus gestuit op deze behuizing welke er gewoonweg geweldig uitziet, nog nooit een behuizing gezien die er zo clean en mooi uitziet.

pricewatch: NZXT H440 Wit

Nu heb ik dus enkele reviews en topics gelezen, zelf youtube films gekeken waarin steeds wordt gezegd dat er problemen met de airflow kunnen optreden indien je geen waterkoeling hebt. Nu is waterkoeling nogal duur en weet ik niet of ik dit wel moet doen.

Mijn vraag is nu dus of het ook mogelijk is om met gewone luchtkoeling normale temperaturen te halen in deze kast? Misschien heeft iemand hier ervaring mee en wilt hij het wel delen met me! Dat zou mij in ieder geval veel helpen aangezien ik nu met een klein dilemma zit. |:(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien het uiterlijk bevalt de pricewatch: Fractal Design Define R4 Arctic White - Window je mogelijk ook. Deze heeft echter geen enkel probleem met de airflow.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Welke hardware wil je in bouwen? Als je het hebt over een Pentium zonder losse videokaart, dan is er geen enkel probleem. Wil je een Core i5 4690K overklokken en een R9 290 als videokaart, dan lopen de temperaturen veel meer op natuurlijk.

Dus ja voor lichte systemen is luchtkoeling waarschijnlijk wel toereikend in die kast.

De Define R4 die D4NG3R linkt, is wel een stuk beter qua airflow.

Ik vind het ook een beetje idioot dat je waterkoeling te duur vindt, maar wel een vrij dure kast kiest, zou op dat vlak toch wat consequent zijn. Bedenk ook eens hoe dat systeem er uit gaat zien als je door dat window op een luchtkoeler kijkt. Waterkoeling hoeft ook niet extreem duur te zijn, neem een videokaart met exhaust fan (reference GTX 780 bv) en een goedkope waterkoeler zoals deze pricewatch: Cooler Master Seidon 120V als je toch niet echt gaat overklokken. Die is toch nauwelijks duurder dan een Mugen 4 luchtkoeler.