• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:30

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb recentelijk gezocht naar een nieuw moederbord (Socket 1155, ATX) en ben op deze uitgekomen:
pricewatch: Gigabyte GA-Z77X-D3H

Op dit moment heb ik een pricewatch: Asus P8Z77-M PRO

Wat ik nodig heb qua USB/SATA/PCI en noem het op heb ik helemaal uitgezocht, alleen vroeg ik mij af hoe de software van dit Gigabyte moederbord werkt/eruit ziet, Google levert weinig op.

De pricewatch: Asus P8Z77-M PRO heeft een heel softwarepakket met fancontrol, temperatuurchecks en noem het op (Asus AI Suite II). Is er hier dus iemand die mij kan vertellen hoe Gigabyte hiermee te werk is gegaan? Aangezien ik Suite II namelijk erg fijn vind werken.

Alvast bedankt!

P.S
Dit is geen aankooptopic aangezien ik geen hulp nodig heb bij het kiezen van een product.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb dit moederbord. Ben an zich er redelijk tevreden over. De drivers voor de netwerkkaart geven mij af en toe wel wat problemen.

Voor het tunen e.d. hebben ze Easytune. Heb het persoonlijk nooit gebruikt.

[ Voor 35% gewijzigd door UltimateB op 12-08-2014 19:13 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Is Easytune de enige software die is bijgeleverd?
AI Suite II is namelijk gewoon een soort groot pakket met allemaal dingen bij elkaar. Ik zie dat dat easytune dus alleen voor het overclocken is.

[ Voor 60% gewijzigd door Processorkoeler op 12-08-2014 21:51 ]

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:33

Format-C

Tracing Rays

Je kan ook gewoon 3rd party software gebruiken om te monitoren/ overclocken/ tunen toch?

En volgens mij kan je met Easytune 6 ook zo'n beetje alles wat je ook met AI suite kan. Alle mogelijkheden die je moederbord/ chipset heeft kan je daar zo'n beetje softwarematig mee instellen/ monitoren/ tweaken.

Kijk:

Afbeeldingslocatie: http://img607.imageshack.us/img607/7131/easytune62.png

[ Voor 12% gewijzigd door Format-C op 15-08-2014 15:52 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Format-C schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 15:47:
Je kan ook gewoon 3rd party software gebruiken om te monitoren/ overclocken/ tunen toch?

En volgens mij kan je met Easytune 6 ook zo'n beetje alles wat je ook met AI suite kan. Alle mogelijkheden die je moederbord/ chipset heeft kan je daar zo'n beetje softwarematig mee instellen/ monitoren/ tweaken.

Kijk:

[afbeelding]
3rd party software kan inderdaad, maar dan heb ik 5 programma's nodig voor dit en dat. Met AIsuite had ik alles in 1 en dat heb ik liever.
Kun je met easytune ook fans controllen op temperatuur en snelheid? Wat ik nu zie is alleen CPU, memory, "tuner" graphics smart en HW monitor.

Ik heb nog even naar wat MSI borden gekeken die ook nog geschikt zijn, maar hoe ziet MSI moederbord eruit? Ook na wat zoeken krijg ik alleen maar BIOS update downloads.

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Topicstarter
Het moederbord is intussen binnengekomen en ik het weekend ga ik hem installeren.
Pagina: 1