Oplichting F Rosier?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 13:51
Vorige weer een GTX660 van een Tweaker overgenomen, kreeg netjes track&trace doorgestuurd en hij had het zelfs verzekerd verstuurd.

Hij had al bijna 500 advertenties hier en 100+ beoordeling dus dacht dat zit wel goed.

Zaterdag komt m'n pakketje binnen en wat schetst mn verbazing, er zit ipv de gtx660 een verrotte Radeon 4850 in de doos.

Verkoper ermee geconfronteerd en beweert nu doodleuk dat hij hem niet zo verstuurd heeft, en dat iemand het ontvreemd en verwisseld heeft.

Zijn bewering:
GTX660 in originele doos, verpakt in een gewone verzenddoos.

Wat kwam er aan:
4850 gewikkeld in een witte plastic zak in de originele kartonnen gtx660 doos zonder de buitenste doos, wel drivercd en boekje erin.

Zijn verhaal kan nooit kloppen want de PostNL verzenddingssticker zat ongeschonden op mijn aangekomen doos, gaf precies gewicht aan wat er bij mij aankwam dus het is zo verstuurd door hemzelf, ook het tijdstip kan kloppen aangezien uurtje later dan dat kreeg ik bericht van hem dat het verstuurd was.

Verkoper zegt dat hij het heeft aangemeld bij PostNL maar dit betwijfel ik, en die zullen nooit uitkeren want dit is niet een ontvreemding zoals hij beweert.

Broodje aap verhaal en hij probeert nu het op mij af te schuiven van risicoaanvaarding, maar dit is natuurlijk heel wat anders dan een verzending die in de soep loopt.

Zie nu net dat hij een ander ook met een videokaart te pakken heeft gehad, erg klote dit.
Eerste keer dat ik zelf iets van iemand hier koop en direct een ervaring rijker.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lijkt me duidelijk als je er niet uitkomt, slechte review aanmaken en aangifte doen wegens oplichting.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ja, maar aangifte schiet je geen bal mee op, wacht ook nog steeds op actie van een zaak van 2 jaar terug.

Het is gewoon schandalig dat mensen hier je zitten te flessen en dan doodleuk het probleem naar jou toe schuiven. Vooral van iemand met zo'n feedback verwacht je met een betrouwbaar persoon te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Tsja, je hebt er ratten tussen zitten, maar daar kan Tweakers ook weinig aan doen. Ik ben vorig jaar bijna de sjaak geweest toen ik een kaart via MP ging kopen. De prijs was (achteraf gezien té) aantrekkelijk, maar ik vertrouwde het maar half. Dus voorgesteld om een aanbetaling te doen, met een hele lange stilte daarna. Pas toen ik op internet zijn ware identiteit had gevonden en ging dreigen met maatregelen, heeft hij de aanbetaling terugbetaald. En de videokaart? Die bestond niet eens. Je moet tegenwoordig echt goed opletten.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Klopt, ik check ook eerst altijd alle gegegens bij politie, maar alles was oké.

De verkoper had een enorm goede feedback, dan ga je er vanuit dat je met een betrouwbaar iemand te maken hebt.

Als ik achter zn adres kom ga ik bij hem langs, laat me niet weer eens op de kop zitten door die lui die je zitten te flessen.

Krijg nu berichten dat hij meerdere te pakken heeft gehad, hopelijk plaatst iedereen zn verhaal bij zn feedback en wordt er vanuit Tweakers ook wat aan hem gedaan.

Kan niet zo zijn dat hij ongestraft anderen ook nog weer gaat oplichten in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-09 10:56
Misschien zijn Tweakers account hier linken?
Dan kan de rest ook lezen en zien met wat voor persoon te maken hebben voor dat er nog slachtoffers vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10 19:40
Ik zat in de profielen naar TweakerX te kijken, maar ik denk gezien het profiel van de "echte" TweakerX niet veel advertenties en feedback heeft ga ik er vanuit dat dit niet de TweakerX in kwestie is. Dus misschien is het handig om het te veranderen naar "een tweaker"?

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien er meer dan één klacht tegelijk loopt, en bij het beoodelen van de communicaties twijfels rijzen, heb ik de user aangeschreven en het account voor dit moment geblokkeerd - dat betekent dus ook dat hij op dit moment niet op DM zal kunnen reageren. Wij willen eerst wat meer uitleg van de betreffende user hebben over de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Erkel schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:02:
Ik zat in de profielen naar TweakerX te kijken, maar ik denk gezien het profiel van de "echte" TweakerX niet veel advertenties en feedback heeft ga ik er vanuit dat dit niet de TweakerX in kwestie is. Dus misschien is het handig om het te veranderen naar "een tweaker"?
Dat klopt, ik bedoelde het algemeen, wilde niet direct hem aan de schandpaal hangen met z'n echte naam.
Ik heb mijn verhaal uitgelegd met ene mail aan v&a mailadres van Tweakers, en dan zien we wel verder.

Heb contact met meerderen die door hem opgelicht zijn, dus even afwachten hoe en wat.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:24:
Gezien er meer dan één klacht tegelijk loopt, en bij het beoodelen van de communicaties twijfels rijzen, heb ik de user aangeschreven en het account voor dit moment geblokkeerd - dat betekent dus ook dat hij op dit moment niet op DM zal kunnen reageren. Wij willen eerst wat meer uitleg van de betreffende user hebben over de gang van zaken.
Het is wel raar dat iemand met 100+ beoordelingen dit gaat doen. Ik heb dit nog niet eerder gehoord.
Ik ben benieuwd wat er uit komt. Wellicht is de account gehacked?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Erkel
dominition schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 18:12:
[...]

Dat klopt, ik bedoelde het algemeen, wilde niet direct hem aan de schandpaal hangen met z'n echte naam.
Ik heb mijn verhaal uitgelegd met ene mail aan v&a mailadres van Tweakers, en dan zien we wel verder.

Heb contact met meerderen die door hem opgelicht zijn, dus even afwachten hoe en wat.
Geen probleem, maar voordat we de verkeerde tweaker aan de schandpaal nagelen :P

Verwijderd

Astennu schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 06:54:
[...]

Het is wel raar dat iemand met 100+ beoordelingen dit gaat doen. Ik heb dit nog niet eerder gehoord.
Ik ben benieuwd wat er uit komt. Wellicht is de account gehacked?
gallery: Fallen Angel
De situatie van mensen kan veranderen...

Ik zou graag (via DM) van de gedupeerden meer informatie krijgen over de verdere contacten waarover gesproken wordt. Ik zie nu 3 a 4 zaken langskomen, maar het is van belang een goed overzicht en contact te krijgen met alle gedupeerden.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Hier nog een gedupeerde, heb ook al contact gehad met dominition ;)

Ook TP1 heeft een klein akkefietje met deze "tweaker" ook al gaat het om een bedrag van €20,00, het gaat om het principe.

Persoonlijk ben ik opgelicht voor €78,50 met een mors dode ASUS 6950 :(
En inderdaad, een hoop vlotte praatjes en met het accepteren van de verkoop met opsturen is het nu mijn probleem...... wat een enorme looser 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:04
Doet hij zijn naam toch eer aan... ;w

• Astennu
Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 11:38:
[...]

Ik zou graag (via DM) van de gedupeerden meer informatie krijgen over de verdere contacten waarover gesproken wordt. Ik zie nu 3 a 4 zaken langskomen, maar het is van belang een goed overzicht en contact te krijgen met alle gedupeerden.
Deze persoon heeft maar 10 beoordelingen. De TS had het over 100+ goede beoordelingen.
Typfout door de TS? of is dit de verkeerde?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Nee, dat is een voorbeeld van hoe mensen kunnen veranderen - mensen met veel feedback, of al 10+ jaar actief lid. Het account van de user in kwestie voor dit geval is niet genoemd ;)

• Astennu
Owh excuses.

Ja het zou inderdaad kunnen om welke rede dan ook (misschien financieel zwaar in de problemen gekomen of zo). jammer dit soort dingen :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Astennu op 14-08-2014 13:09 ]

• keur0000

keur0000

Mijn vermoeden bestaat dat deze meneer in kwestie ook financiële problemen heeft en dit de trigger is voor zijn handelen.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Astennu
Ik zou niet te veel aannames doen daar heb je weinig aan. Straks is het iets heel anders.
Wat wel belangrijk is is dat er op een rustige manier een dialoog gestart wordt en dat er hopelijk een goede oplossing komt.

[ Voor 5% gewijzigd door Astennu op 14-08-2014 13:18 ]

• dominition
Wat het ook is, nooit goed te praten. Hij heeft in mijn geval zichzelf al proberen in te dekken door het verzekerd te versturen terwijl ik daar niet voor heb betaald.

Plots komt hij met het PostNL verhaal aan, komt erg over als mooi vooropgezet plan icm met zijn risicoaanvaarding zinnetjes.

• keur0000

keur0000

Helemaal mee eens dominition;

komt erg over als mooi vooropgezet plan icm met zijn risicoaanvaarding zinnetjes.

Verwijderd

Ik heb aangegeven dat hij maar een contactadres moet geven dat ik aan gedupeerden kan geven. Dat wil hij blijkbaar niet, en hij wil de contactgegevens van gedupeerden juist ontvangen. Ik ga niet voor iedere gedupeerde los navragen of ze akkoord gaan met het verstrekken van gegevens om één of andere rare kronkel terwijl hij zélf de oorzaak is van de problemen.

Tenzij hij alsnog met gegevens komt en aan een oplossing begint te werken, ga ik aanraden een topic te openen op http://www.opgeletopinternet.nl en daar het stappenplan te volgen (aangifte, brief naar bank, etc).

Er liggen 3 concrete klachten, allemaal in hetzelfde tijdsbestek, en een aantal zaken in de reacties wekken weinig vertrouwen bij mij kwa waarschijnlijkheid. Ik zie dan liever alsnog oplossingen en dat de publieke informatie verdwijnt, dan dat er kans is op meer slachtoffers (ook elders). Een conflict kan. 3 stuks tegelijk met allemaal mensen met goede reputatie en 5+ jaar deelname? Nou... Nee...

We zullen zien of hij tot inzicht komt dat hij hier niet degene is die dingen te bepalen heeft in de verdere gang van zaken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is dan wel een goed voorbeeld dat 'one day V&A spammers' beleid aan te passen (door bv x dagen registratie of weet ik het) dus ook niet alles buiten de deur kan houden.

Verbaast mij dan wel dat hij zelfs naar T.net zelf zo 'raar' reageert, dat je niet meteen tekst&uitleg gaat geven aan elke twijfelende tweaker kan ik nog begrijpen, maar zelfs richting Floppus zo gaat reageren... op z'n minst opmerkelijk te noemen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dominition
Floppus, keur0000 deelde mij mee dat de Tweaker in kwestie zelfs aangifte had gedaan tegen hem, blijkbaar wil hij dat nu ook met mij en de anderen doen.

Mooie vent, zelf oplichten en degene die hij oplicht aangifte tegen doen.

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08
dominition schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:00:
Floppus, keur0000 deelde mij mee dat de Tweaker in kwestie zelfs aangifte had gedaan tegen hem, blijkbaar wil hij dat nu ook met mij en de anderen doen.

:| Haha, laat maar komen zou ik zeggen :Y)

Aangifte wegens ... laster? Spelen met zijn privé :+ ?

Of had keur0000 iets gezegd wat niet kon? (bedreiging oid? Ga er niet vanuit ...)

• dominition
We hebben een adres van de Tweaker, hopelijk is dit nog zijn huidige adres want ik ga daar eens even langs om z'n fijne videokaart terug te brengen.

Via de officiële aangifte kanalen bereik je toch niks, dus dan maar real life iets proberen.
Ben maar een student die wat geld over had voor een leuk kaartje erbij, nu geld weg en gebakken lucht.

• keur0000

keur0000

dominition schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:21:
We hebben een adres van de Tweaker, hopelijk is dit nog zijn huidige adres want ik ga daar eens even langs om z'n fijne videokaart terug te brengen.

Via de officiële aangifte kanalen bereik je toch niks, dus dan maar real life iets proberen.
Ben maar een student die wat geld over had voor een leuk kaartje erbij, nu geld weg en gebakken lucht.
Hier sluit ik mij bij aan dominition....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
dominition schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:00:

Damm dat is wel heel ernstig zeg :( Daarom wilde hij zijn adres niet geven en die van jullie juist ontvangen.
dominition schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:21:

Probeer het dan wel rustig te houden anders maakt het dingen alleen maar erger. Gezien hoe hij nu bezig is verwacht ik geen positieve uitkomst als je langs gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Astennu schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:15:
Probeer het dan wel rustig te houden anders maakt het dingen alleen maar erger. Gezien hoe hij nu bezig is verwacht ik geen positieve uitkomst als je langs gaat.
Maar hij en anderen weten in ieder geval wel waar je aan toe bent, als dit allemaal met een sisser afloopt is herhaling aanwezig. (groeneveld/vrolyk anyone?).

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Astennu schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:15:
[...]

Damm dat is wel heel ernstig zeg :( Daarom wilde hij zijn adres niet geven en die van jullie juist ontvangen.

[...]

Ik verwacht niks, maar ik wil hem wel face to face eens zien en hem ermee confronteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:08
dominition schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:38:
[...]

Ik verwacht niks, maar ik wil hem wel face to face eens zien en hem ermee confronteren.
Pas op jezelf, iets met kat in het nauw.

En natuurlijk oppassen dat je zelf dadelijk niet opeens als dader gekwalificeerd wordt. In deze bananenrepubliek ben je al fout als je een inbreker er niet netjes op geattendeerd hebt, dat je een flinke bijtgrage hond als huisverdediger hebt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 16:26
Hoe zit het eigenlijk met geluidsopnames (en mogelijk beeld opnames) maken in verband met bewijs?

Lijkt mij verstandig als je zo'n figuur opzoekt, dan kun je iig bewijzen dat jij (of jullie) je keurig en beleefd gedroeg tijdens het retourneren van een verkeerd toegezonden product.

Want het is contraproductief als hij ineens de politie belt en jij (of jullie) gearresteerd worden :/

Dus houd het zo net mogelijk en ga geen bedreiging uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
DCG909 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:11:
Hoe zit het eigenlijk met geluidsopnames (en mogelijk beeld opnames) maken in verband met bewijs?

Lijkt mij verstandig als je zo'n figuur opzoekt, dan kun je iig bewijzen dat jij (of jullie) je keurig en beleefd gedroeg tijdens het retourneren van een verkeerd toegezonden product.

Want het is contraproductief als hij ineens de politie belt en jij (of jullie) gearresteerd worden :/

Dus houd het zo net mogelijk en ga geen bedreiging uiten.
Inderdaad. Ik zou minimaal een geluid opname maken met mijn telefoon. Hij speelt namelijk een smerig spelletje. Als het even kan wil je ook beelden hebben.

Straks verteld hij de politie nog dat hij bedreigt is dan wordt het steeds erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Geluidsopname was ik idd van plan, heb wat mensen bericht die wat bij hem hebben opgehaald, hopelijk heeft iemand nog zijn adres zodat ik dat kan verifiëren met hetgeen ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil in dit topic nog eens benadrukken dat het te alle tijden afgeraden wordt op op eigen houtje langs te gaan. Je weet simpelweg niet wat je gaat aantreffen en hoe het gaat lopen.

Als iemand al problemen heeft, is het niet waarschijnlijk dat je zomaar ineens je geld terug kan krijgen. Loopt het uit de hand, ben je mogelijk nog verder van huis. Of erger, je eigen frustratie gaat zover dat je zelf te ver gaat. Vergeet niet dat langsgaan om iets te krijgen al gauw intimiderend is, en bij de definitie van bedreiging met name het gevoel van bedreiging van belang is. Zelfs geweldloos langsgaan kan je op een aangifte van bedreiging komen te staan.

Iedere situatie is anders, maar de kat en rare sprongen komen ergens vandaan. Het is moeilijk een scenario te schetsen, omdat je die schetst binnen je eigen belevingswereld van goed, slecht en consequenties. Mensen die oplichten staan veelal in een heel andere wereld, waar heel andere acties en uitingen voor hen ineens compleet logisch zijn.

Ik zou niet langsgaan, en beginnen met aangifte en een topic op http://www.opgeletopinternet.nl
Er wordt niet meer op communicatie gereageerd, dus ook pogingen van ons om te bewegen tot een oplossing lijken daarmee spaak te lopen. Daarmee is het wel redelijk om aangifte te gaan doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ik ben niet bang voor een aanklacht van bedreiging, aangifte bij Politie gaat op de grote stapel en hoor je nooit meer wat van terug, vooral ala het om een paar mensen gaat.

Ik heb al 2 jaar een aangifte lopen van iemand waar er meer dan 30 mensen aangifte tegen hebben gedaan, ligt te verstoffen op de plank.

Hij was zo mans genoeg om mij geld afhandig te maken, dan wil ik hem wel eens zien in het echt.

Moet toch iets proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
En groot gelijk heb je ! lekker langs gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aangifte van oplichting heeft een heel andere prioriteit dan één van bedreiging, of als het echt misgaat van geweld. Ben je slachtoffer van dat geweld dan wil je dat niet, ben je de dader dan wil je dat ook niet.

Ik ben met uitvoerige analyses en voorbereiding in het verleden langsgegaan, in een omgeving waar de ouders daarbij waren, en ben bij andere analyses tot de conclusie gekomen dat het te riskant was. Heb de nodige portie doodsbedreigingen gehad, en er zijn mensen geweest die op het punt stonden naar mij toe te komen omdat ze zich zo erg in het nauw gedreven voelden.
En dat is met brede informatievoorziening en bewuste inzet van een richting.

Het is *nooit*. Ik herhaal *nooit* verstandig als direct betrokkene de persoon op te zoeken omdat het risico veel te groot is ten opzichte van het voordeel. Ja, er zijn verhalen waar met succes geld is gehaald, maar je neemt een enorm risico.
Ik wil daarbij zo ver gaan, dat als mensen besluiten tot langsgaan, iedere ondersteuning van Tweakers om tot een oplossing te komen stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zullen we eerst maar even afwachten wat de user zelf te melden heeft tov Tweakers? Goede actie, even flink schrik aanjagen door er een tempban op te zetten en dan kijken wat er gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Jejking schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:07:
Zullen we eerst maar even afwachten wat de user zelf te melden heeft tov Tweakers? Goede actie, even flink schrik aanjagen door er een tempban op te zetten en dan kijken wat er gebeurt.
Meneer wil niet meewerken en laat niet meer van zich horen... Zegt genoeg over hem en dat hij dus wel weet dat hij fout zit.

Langsgaan is laatste optie, maar als hij nu al niet meer van zich laat horen vrees ik dat hij uit zichzelf niet met een oplossing komt.

Risico weet ik, maar ik ben behoorlijk wat geld kwijt nu wat ik eigenlijk niet kan missen. Niks doen heb ik zelf ook weinig vrede mee.

[ Voor 10% gewijzigd door dominition op 15-08-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:50:
Het is *nooit*. Ik herhaal *nooit* verstandig als direct betrokkene de persoon op te zoeken omdat het risico veel te groot is ten opzichte van het voordeel. Ja, er zijn verhalen waar met succes geld is gehaald, maar je neemt een enorm risico.
Ik wil daarbij zo ver gaan, dat als mensen besluiten tot langsgaan, iedere ondersteuning van Tweakers om tot een oplossing te komen stopt.
Welk risico ga je nu werkelijk lopen? Alsof iedere oplichter accuut 'potentieel moordernaar' is? Goed, kans op klappen is aanwezig, heb je meteen extra aangifte die blijkbaar bij de politie wél prioriteit heeft.

Dan maar simpel duimpjesdraaien tot politie iets gaat doen.. nouja, onze 3 helden Groeneveld, Visser en Vrolyk weten hier genoeg van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mensen niet verbieden te doen wat ze denken dat goed is. Maar ik wil wel waarschuwen, en ik ga geen mensen ondersteunen die aan eigenrichting doen. Zo simpel is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Wat kunnen jullie nog tegen hem doen?

Hij is geblokkeerd nu hier op Tweakers neem ik aan? Als hij zelf niet meer reactie geeft en niet van wille is om het op te lossen lijkt me vrij weinig nog over qua stappen.

Ik heb iig aangifte gedaan en die doorgestuurd naar zijn bank, mocht hij alsnog tegemoet komen trek ik die aangifte in. Alleen ik kan dus geen contact meer met hem leggen dus dat wordt lastig...

[ Voor 31% gewijzigd door dominition op 16-08-2014 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als alle contacten per DM gaan en Tweakers besluit dat account te blokkeren en er komt geen reactie meer terug, dan vind ik het op zijn minst netjes om de gedupeerden te helpen door middel van de verstrekking van een e-mailadres waar de user in kwestie op bereikt kan worden. In dit geval is de enige communicatiemogelijkheid afgesneden door een factor waar de gedupeerden niets aan kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 17:39
Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 10:58:
Als alle contacten per DM gaan en Tweakers besluit dat account te blokkeren en er komt geen reactie meer terug, dan vind ik het op zijn minst netjes om de gedupeerden te helpen door middel van de verstrekking van een e-mailadres waar de user in kwestie op bereikt kan worden. In dit geval is de enige communicatiemogelijkheid afgesneden door een factor waar de gedupeerden niets aan kunnen doen.
Je kan dat vinden, maar Tweakers is ook gewoon gebonden aan wetgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Het is geen NAW-data, dus die vlieger gaat niet op ;)

Edit: hmm, het is wel een persoonlijk gegeven volgens Iusmentis. Wel is het echter een niet-direct contactmiddel zoals NAW-data. Is er een IP-adres en dus meer uit af te leiden?

Mocht dit het geval zijn, dan zou ik wellicht pleiten voor een opheffing van de ban zodat de user in ieder geval te benaderen is, maar dan wel met een (tijdelijk) slot op V&A-opties.

[ Voor 100% gewijzigd door Jejking op 16-08-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Gelukkig weet ik wel een prive gmail mailadres van hem, hij heeft hier een foto van de tnt code gemaakt, nu ik er over nadenk. Wel vreemd dat de rest van het bonnetje niet was te zien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jejking schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 12:48:
Het is geen NAW-data, dus die vlieger gaat niet op ;)

Edit: hmm, het is wel een persoonlijk gegeven volgens Iusmentis. Wel is het echter een niet-direct contactmiddel zoals NAW-data. Is er een IP-adres en dus meer uit af te leiden?

Mocht dit het geval zijn, dan zou ik wellicht pleiten voor een opheffing van de ban zodat de user in ieder geval te benaderen is, maar dan wel met een (tijdelijk) slot op V&A-opties.
Er is toen er contact was gevraagd om toestemming zijn e-mailadres door te geven. We hebben die toestemming nodig vanwege Wet Bescherming Persoonsgegevens. Hij wil alleen werken met het omgekeerde, dat we contactgegevens van gedupeerden verstrekken. Een IP-adres is trouwens net zo goed niet zomaar te verstrekken - als je wil stellen dat wij niet proberen mee te werken, do your homework...

Als gedupeerden dat willen, wil ik hun e-mailadressen best doorgeven. Het probleem is dat al duidelijk werd dat slechts in één zaak de wil is om te communiceren (met waarschijnlijk dezelfde leugens die ik kreeg), en het wordt een beste klus als zich gedupeerden blijven melden en we telkens aan iedereen formeel toestemming moeten vragen. Eenvoudiger is eenmaal toestemming voor het contactadres van degene die zaken op moet lossen - en als iemand werkelijk zaken wil oplossen is dat ook nooit een probleem. Als hij zou willen mailen, hebben mensen na die eerste mail ook het adres.

We hakken al even met dit bijltje ;)
Wel toegang betekent DMs kunnen sturen naar mensen die advertenties hebben staan. We hebben al meer gedupeerden gezien bij mensen die alleen maar reageren op ads. Van onze kant wordt er geprobeerd de communicatie op gang te houden en zaken opgelost te krijgen. Als wij geen reactie meer krijgen op e-mails en andere contactmogelijkheden, dan is het leuk voor gedupeerden om een mailadres te hebben, maar geen reactie is geen reactie.

offtopic:
Omdat Tweakers als een van de eerste online communities te maken had met persoonsgegevens, en er geen eerdere voorbeelden waren, heeft Tweakers destijds samengewerkt met het College Bescherming Persoonsgegevens om te zorgen dat we voldoen aan de eisen, en er een beter framework ligt voor online platformen zoals het onze.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:50:
[...]

Er is toen er contact was gevraagd om toestemming zijn e-mailadres door te geven. We hebben die toestemming nodig vanwege Wet Bescherming Persoonsgegevens. Hij wil alleen werken met het omgekeerde, dat we contactgegevens van gedupeerden verstrekken. Een IP-adres is trouwens net zo goed niet zomaar te verstrekken - als je wil stellen dat wij niet proberen mee te werken, do your homework...
Dat mag je laten ik geloof dat je me verkeerd begrijpt ;) Het was een vraag namelijk. Ik bedoel, kan een IP-adres uit een mail afgeleid worden? Dus als jullie het mailadres geven, dat mensen die contact zoeken en antwoord krijgen er dan een ip uit kunnen filteren en ermee aan de slag gaan? Ik zit niet in de uitzoekersscène dus dat leek me vanuit jullie geredeneerd (mocht dat een probleem zijn) een legitiem argument om geen mailadres door te geven. Maar gezien de rest van je reply is dat geen probleem, meer een distributiedingetje :)
Als gedupeerden dat willen, wil ik e-mailadressen best doorgeven. Het probleem is dat al duidelijk werd dat slechts in één zaak de wil is om te communiceren (met waarschijnlijk dezelfde leugens die ik kreeg), en het wordt een beste klus als zich gedupeerden blijven melden en we telkens aan iedereen formeel toestemming moeten vragen. Eenvoudiger is eenmaal toestemming voor het contactadres van degene die zaken op moet lossen - en als iemand werkelijk zaken wil oplossen is dat ook nooit een probleem. Als hij zou willen mailen, hebben mensen na die eerste mail ook het adres.

We hakken al even met dit bijltje ;)
Wel toegang betekent DMs kunnen sturen naar mensen die advertenties hebben staan. We hebben al meer gedupeerden gezien bij mensen die alleen maar reageren op ads. Van onze kant wordt er geprobeerd de communicatie op gang te houden en zaken opgelost te krijgen. Als wij geen reactie meer krijgen op e-mails en andere contactmogelijkheden, dan is het leuk voor gedupeerden om een mailadres te hebben, maar geen reactie is geen reactie.
Goed bezig :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, we willen met toestemming van de gedupeerden hun e-mailadres best doorgeven aan degene die ze gedupeerd heeft. Blijkt ook wel uit de context.

Trouwens, de volgende keer dat je belerend wil zijn in de manier waarop je post, mag je daar tijdens een vakantie over nadenken. just sayin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Ik zou wel graag zijn emailadres willen hebben om hem iig te informeren van de aangifte en het feit dst hij met naam en al op opgeletopinternet.nl staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominition schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:13:
Ik zou wel graag zijn emailadres willen hebben om hem iig te informeren van de aangifte en het feit dst hij met naam en al op opgeletopinternet.nl staat.
Dat kan dus niet; ik kan jullie e-mailadres aan hem doorgeven, met jullie toestemming.
Verder wil ik aanraden dat alle gedupeerden zich op opgelet melden. Met 3 aangiftes wordt het rekeningnummer gemarkeerd als verdacht voor eenieder die het checkt voor te handelen.

Dat er geadviseerd zou worden aangifte te doen en een topic daar te openen was al medegedeeld.

offtopic:
Eerdere post verduidelijkt - hoewel het uit de context toch zou moeten blijken

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2014 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

-

[ Voor 101% gewijzigd door Jejking op 16-08-2014 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:14:
[...]

Dat kan dus niet; ik kan jullie e-mailadres aan hem doorgeven, met jullie toestemming.
Verder wil ik aanraden dat alle gedupeerden zich op opgelet melden. Met 3 aangiftes wordt het rekeningnummer gemarkeerd als verdacht voor eenieder die het checkt voor te handelen.

Dat er geadviseerd zou worden aangifte te doen en een topic daar te openen was al medegedeeld.

offtopic:
Eerdere post verduidelijkt - hoewel het uit de context toch zou moeten blijken
Je mag mijne doorgeven, ik zit er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Done. Ik heb ook wat meer achtergrond over de communicatie op opgelet gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Heb het idd gezien, aangezien hij op Marktplaats gevonden is kan ik eventueel vis die weg wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
Misschien een vreemd idee, maar als tweakers het email adres heeft, kunnen ze dan niet een tweakers mail adres maken, en dat forwarden naar zijn adres? Dan kunnen mensen m toch mailen, zonder dat tweakers zijn mail adres openbaar maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-10 16:26
Dan is tweakers ook aansprakelijk voor de inhoud van de mail, lijkt mij....
Dus als iemand dan zegt dat ze hem wel een lesje zullen leren, dan is dat een bedreiging :/

Of een mod moet de communicatie controleren voor het door gezonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Hoeft niet, emailcommunicatie bij Marktplaats loopt ook via Marktplaats en zie je elkaars eigen emailadres niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat is niet iets dat we gaan opzetten hiervoor.

Ik zie trouwens dat het topic op opgeletopinternet.nl verwijderd is. Dat zou betekenen dat de openstaande zaak is opgelost en de anderen geen aangifte hebben gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Of ze hebben het topic verwijderd omdat er geleverd is?

[ Voor 5% gewijzigd door mobby1971 op 18-08-2014 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Het topic is verwijderd idd, kreeg een mailtje omdat er wel wat geleverd is en ze alleen daar doen aan niet geleverd.

Beetje onzin want het is meer dan een geschil, het is gewoon oplichting in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominition
Om hier nog even op terug te komen;

Ik heb contact gehad met een advocaat die ik ken en ga er toch werk van maken.

Heb een ingebrekestelling gestuurd maar hij heeft de aangetekende brief geweigerd :9

Alleen maar meer bewijs dat meneer niet deugd en wat te verbergen heeft.

Afijn, ik ga morgen een dagvaarding opstellen en hij kan een civiele procedure tegemoetzien :+
Pagina: 1