Wi-fi werkt met Apple producten, maar niet met Android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 03-06 18:41
Beste Tweakers,

Ik heb momenteel een probleem met mijn netwerk van Ziggo. Het netwerk bestaat uit een Ubee modem, een Apple Time Capsule en tweemaal een Airport Express. Het signaal is top en het werkt allemaal erg goed, maar helaas alleen met Apple producten. Android smartphones kunnen op een bepaalde manier geen connectie maken met het netwerk. Ik heb geprobeerd met een Samsung S3 en een Nexus 5 verbinding te maken, maar ik krijg steeds 'authentication problem' te zien. Ik heb al geprobeerd een gastnetwerk en dergelijke te maken, maar het werkt niet.

Googlen naar het probleem heeft helaas geen oplossing opgeleverd. Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-06 15:40
Op welk kanaal zit al je spul? Heb wel eens problemen met Android spul gezien op kanaal 12 en 13..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86020

Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Nexus 5 op een TP link router. Ik heb de bandbreedte van de router op 20ghz gezet. Toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 17:25
Authenticatie probleem.. je typt een verkeerd wachtwoord in of je versleuteling staat niet op AES.