Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Welke receiver past het beste bij mijn speakers

Pagina: 1
Acties:

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 09:01
Ik zoek een?
Receiver

Wat is je budget?
€450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik kijk voornamelijk films + luister dance muziek. 5.1, bi-wired, 3D. Streamingdiensten of WiFi doen er niet toe, ik doe alles via een mediacenter.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn oog viel op de Marantz, ik verwacht met het beste geluid maar ik twijfel over het vermogen. De Onkyo en Sony hebben meer vermogen en zijn prima all-rounders.
Marantz NR1603
Sony STR-DH740
Onkyo TX-NR626

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een Onkyo TX-SR507, geen be-wired en ik denk dat ik wat beters nodig heb.
De receiver moet de volgende speakers aansturen, Yamaha surroundset met:
• Yamaha NS-555 Zuilen, RMS 100W / 6Ω
• Yamaha NS-333 Surround speakers, RMS 60W / 6Ω
• Yamaha NS-C444 Center, RMS 100W / 6Ω
• Yamaha NS-SW210, 100W (optioneel, wellicht wat teveel voor de buren)

Welke receiver is het beste geschikt?

[ Voor 3% gewijzigd door MrB77 op 12-08-2014 17:25 ]

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 17:15
geluid word ook voor een groot deel bepaald door de luidsprekers, welke luidsprekers heb je, of wil je gaan aanschaffen. omdat deze discussie nogal smaak gevoelig is, denk ik dat je het beste naar een Audioboer kunt gaan met een luisterhok om zelf tot een beslissing te komen...

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

^^^ Dat idd :)
Waarom denk je dat je wat beters nodig hebt (of dat nou versterking of speakers is)?
Wat meen je te missen, en wat zoek je?
Of neem je een bepaald effect (bijv clippen / vervorming) waar?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• MrB77
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-11 09:01
Ik heb de Yamaha surround speakers (nieuw, voorheen had ik "melkpakjes") + Onkyo TX-SR507 (oud). Ik heb het idee dat ik een betere receiver nodig heb maar jullie zeggen dat een andere niet veel zal toevoegen? Bi-wired zal niet veel verbeteren?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hierboven maar even een smiley verbeterd ;)

Bi wire zal niks verbeteren nee, hooguit wordt je signaalkabel opgeteld iets dikker ;)
Maar nogmaals, WAT wil je verbeteren, en waarom? Kennelijk meen je iets te missen. En als oplossing zie je evt een nieuwe versterker. Maar zonder indicatie van het echte probleem valt daar natuurlijk weinig over te zeggen he ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:18

mr.paaJ

generatie cmd+z

Vermogen dat Marantz opgeeft is een stuk realistischer dan wat andere merken claimen. Vergelijk de meetcondities (bereik en vervorming) maar eens.

Met €450 valt ook een marantz sr5008 in bereik. Echt niet te weinig vermogen hoor.
De Onkyo die je hebt zakt flink in bij normale surround belasting (kwam gemeten op iets van 30/35W uit?), Marantz garandeert 70% van het opgegeven stereovermogen bij volle bezetting (180W optimistisch, 100W realistisch gemeten, dus zeker 70W in surround).

[ Voor 35% gewijzigd door mr.paaJ op 12-08-2014 22:59 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1