Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 18:59
Mijn broertje heeft afgelopen week zijn ge-RMA'de videokaart terug gekregen, toen we deze vervolgens hebben aangesloten was er in eerste instantie niks te horen, enkel als hij een game opstart is er opeens een zwaar 'brommend (buzzing)' geluid waar te nemen,

Omdat we dachten dat dit een voedings probleem was, deze ook maar vervangen voor een voeding van 750Watt, maar na deze zonet te hebben geïnstalleerd is het probleem nog niet opgelost. Na wat extra research te hebben gedaan en te hebben gelezen over 'coil whine', denk ik dat dit de boosdoener is.(Ik kan dit eventueel opnemen ter verificatie, zelf heb ik te weinig verstand van hardware om vast te stellen dat dit het probleem is)

De kaart is een Sapphire 39 280X TOXIC, en dus net nieuw. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met dit probleem, en een mogelijke oplossing hebben, of is het opnieuw RMA'en van de kaart de enige oplossing? (De vorige RMA heeft ruim 2 maand geduurd bij de verkoper en heeft daardoor niet echt een goede reputatie bij ons gekregen, dus dit zouden we liever willen vermijden....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
750W? En welke voeding? En B-merkje kan je beter ook linea recta weer terugsturen imo. Hoeveel 280X's wil je er aan gaan hangen? 520-ish is meer dan zat.

De lange tijd RMA is trouwens wel een bekend euvel. Coil whine, waar het wel op lijkt, krijg je zelf niet opgelost helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 16:31

D4NG3R

kiwi

:)

Allereerst: Is het systeem aangesloten op een geaard stopcontact, en welke voeding zit er in het systeem? Goedkope voedingen zorgen veelal sneller voor coilwhine als eentje van degelijke kwaliteit.

Zoals br00ky aangeeft kan je weinig tegen coilwine doen, nagellak over het component dat het veroorzaakt gieten werkt, maar je verliest natuurlijk wel alle recht op garantie.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
br00ky schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:11:
750W? En welke voeding? En B-merkje kan je beter ook linea recta weer terugsturen imo. Hoeveel 280X's wil je er aan gaan hangen? 520-ish is meer dan zat.
Corsair RM750 heb ik gekocht, dat lijkt me niet echt een b-merk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:40

br00ky

Moderator Harde Waren
Mwa, not the best in town eigenlijk, voor dat geld kan je beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als ik reviews mag geloven is het toch echt verre van een topvoeding :> . En Corsair maakt vrij veel B kwaliteit voedingen, slecht? Neuh dat niet direct, hun geld waard? Ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maar een B-merk is het dus ook niet? :)

EDIT: D4NG3R gaf het antwoord al toen ik ook op send klikte, hahaha :)

[ Voor 48% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:14:
Als ik reviews mag geloven is het toch echt verre van een topvoeding :> .
Hangt er maar net vanaf welke reviews je leest:
"Met de RM750 slaat Corsair echt een home run! Adequate voltages, prima efficiëntie, uitstekende efficiëntie bij lage belasting, extreem lage ripple, geen significant sluipverbruik, volledig geluidsloos bij al onze tests, modulair én zéér scherp geprijsd voor een 80Plus Gold voeding."
http://nl.hardware.info/r...lbare-perfectie-conclusie

En nog 1:
http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/RM750/11.html

Deze is dan weer minder positief:
http://www.hardocp.com/ar...ply_review/9#.U-ovnWcXRaQ

Maargoed, een B-merk is het zeker niet. TS hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat het aan een slechte voeding ligt (let op! Slechte voeding is wat anders als een kapotte voeding; dat kan namelijk wel degelijk een oorzaak zijn).

Laten we die discussie dus maar varen...

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 12-08-2014 17:19 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ze geven aan dat de secundaire filter matige caps gebruikt, dit zorgt juist voor veel rotzooi op de lijn ;)

Richting de TS: Is het systeem wel aangesloten op een geaard stopcontact? En wat gebeurt er als je VSync aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:35
Vraag om een nieuwe bij de winkel. Zij moeten de garantie maar verder afhandelen en terugsturen. Jij hoort gewoon een nieuwe mee te krijgen, want je huidige kaart is niet goed gerepareert. Jij bent al twee maanden gebruiksgenot kwijtgeraakt en zo'n ding gaat ook afschrijven, terwijl je hem niet eens gebruikt hebt.

[ Voor 38% gewijzigd door Monkeydancer op 12-08-2014 17:22 ]

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Monkeydancer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:21:
Vraag om een nieuwe bij de winkel. Zij moeten de garantie maar verder afhandelen en terugsturen. Jij hoort gewoon een nieuwe mee te krijgen.
En zo werkt garantie jammer genoeg niet. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:20:
[...]

Ze geven aan dat de secundaire filter matige caps gebruikt, dit zorgt juist voor veel rotzooi op de lijn ;)

De voeding is goed, niet perfect. ;) Zie ook eindconclusie van de review.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:35
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

Ik heb bij bcc ook gewoon een nieuwe laptop gekregen, na twee reparaties die niet goed uitgevoerd zijn. Zij hebben uiteindelijk mij een nieuwe gegeven. Het kan dus wel.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainscrewer
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:20:
Richting de TS: Is het systeem wel aangesloten op een geaard stopcontact? En wat gebeurt er als je VSync aanzet?
De PC is aangesloten op een geaard stopcontact inderdaad, met VSync aangevinkt in het spel weinig verschil helaas.
Monkeydancer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:21:
Vraag om een nieuwe bij de winkel. Zij moeten de garantie maar verder afhandelen en terugsturen. Jij hoort gewoon een nieuwe mee te krijgen, want je huidige kaart is niet goed gerepareert. Jij bent al twee maanden gebruiksgenot kwijtgeraakt en zo'n ding gaat ook afschrijven, terwijl je hem niet eens gebruikt hebt.
Betreffende toko heeft helaas geen fysieke winkels, klantvriendelijkheid was ook verre van optimaal, voel er weinig voor om de videokaart wéér op te sturen voor RMA als je 'm weer 2 maand kwijt bent.. :X.

Verkopen en een nieuwe kopen kan natuurlijk altijd, maar weet niet of dit persistent is (en de koper er dus ook last van krijgt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:22:
Raar genoeg werkt garantie zo wel.....
Wettelijk gezien heeft de koper recht op vervanging als hij dat graag wil. De winkel is op dat moment wettelijk verplicht te vervangen. Wat ze vervolgens met het defecte apparaat doet is niet het probleem van de koper.

Helaas is echter wet niet datgene wat je krijgt van de meeste winkels. En je recht halen is dan een heel lastige zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Monkeydancer schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:24:
[...]

Ik heb bij bcc ook gewoon een nieuwe laptop gekregen, na twee reparaties die niet goed uitgevoerd zijn. Zij hebben uiteindelijk mij een nieuwe gegeven. Het kan dus wel.
Omdat BCC de enige (web)winkel in de wereld is, en omdat hun coulance in de wet geschreven is. ;)
Croga schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:27:
[...]

Raar genoeg werkt garantie zo wel.....
Wettelijk gezien heeft de koper recht op vervanging als hij dat graag wil. De winkel is op dat moment wettelijk verplicht te vervangen. Wat ze vervolgens met het defecte apparaat doet is niet het probleem van de koper.
De (web)winkel is verplicht deze te repareren of vervangen door een nieuwe/vergelijkbaar product (het 2e natuurlijk met toestemming van de koper). Je kan als koper niet eisen dat deze on the spot word omgeruild door een nieuw product. Dit moet echter wel in een redelijk termijn gebeuren, en bij een GPU van €300 is 8 weken geen redelijk termijn. Zeker als deze bij aankomst nog steeds gebreken lijkt te vertonen en opnieuw voor meerdere weken terug moet.

Pagina: 1