Toon posts:

Lees/schrijfkop los verkrijgbaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het forum even doorgebladerd, maar kwam deze vraag nog niet tegen (of ik heb het over het hoofd gezien).

Kan ik een lees/schrijfkop van een harde schijf ergens los kopen?

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-01 14:16

ResuCigam

BOFH

Simpel antwoord: Nee. Je kunt hem namelijk ook niet zelf vervangen zonder een clean room.

We do what we must because we can.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Met bovenstaande...

En ook knap als je iets dat in nanometer tolerantie bereik zit zomaar even kan vervangen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Swordlord op 12-08-2014 16:26 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Nee is niet los verkrijbaar, dacht ik.
Uitwisselen is mogelijk, maar dan moet je een expert zijn, want dit is zeer moeilijk.
Zoek eens op youtube, dacht dat ze daar meer info over gaven.
Dus wij kunnen dit dus niet, recovery bedrijven kunnen dit soms wel.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-01 20:50

D4NG3R

kiwi

:)

ResuCigam schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 16:21:
Simpel antwoord: Nee. Je kunt hem namelijk ook niet zelf vervangen zonder een clean room.
En een torx schroevendraaier met specifieke instellingen hebben.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 22:48
om wat voor harde schijf gaat het? Als het een wat ouder model is, is een 2e hands schijf waarschijnlijk minder duur dan zo'n losse kop.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:16
Waarschijnlijk gaat het bij de ts om een schijf waar de kop van stuk is gegaan en er belangrijke data op staat.

bij het openmaken is stof funest voor de platters. Just saying

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je data wil recoveren: stop maar, want zodra je dat ding opengemaakt hebt kan je wel naar je data fluiten. Op het moment dat je naar onderdelen moet vragen heb je waarschijnlijk de kennis en het gereedschap niet om er een positieve situatie van te maken.

Laat je schijf dicht, stuur hem naar een recovery bedrijf op.

Stel dat je zelf een recovery bedrijf bent, een PC3000 diagnostics kaart hebt, een cleanroom, een torque tabel voor je schijf en een schroevendraaier waarbij je dat kan instellen, dan is het antwoord nog steeds nee: je kan ze niet los kopen, alleen transplanteren. Kijk bij HDDGuru of iemand er een in de aanbieding heeft.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga niet net als mijn voorgangers een open deur intrappen over HDD issues en wat diens meer zij.

Waar ik wel even nieuwschierig naar ben is waarom je zo'n ding nodig zou hebben of zou willen.
Want in principe zijn ze best te krijgen - alleen zit er meestal de defecte HDD nog omheen ;)
Maar als het voor bijvoorbeeld showdoeleinden is, dan is daar best een mouw aan te passen denk ik :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1