Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Ben wat aan het zoeken/proberen om een ideale opstelling te krijgen rondom het kijken van films. Heb wat geprutst met een Popcorn Hour A210 maar dat werkte niet zoals ik verwachtte/wilde.

Vroeger downloadde ik films en speelde ze af met BSPlayer. Die zocht automatisch goede ondertiteling. Ik deed dan HDMI in laptop en kabel in geluidssysteem en hop. Werkte prima.

Nu heb ik een nieuwe laptop waar ik niet meer mee wil gaan downloaden.

Ik zoek iets waarmee ik en films en series kan downloaden en tegelijkertijd kan afspelen. Kan van een collega een Shuttle XPC SG33G5 krijgen. Die kan ik inrichten als PC maar dan zit ik weer met een scherm/toetsenbord/muis etc.

Is het mogelijk om een soort webinterface te hebben op die Shuttle om zodoende dat als NAS/MediaServer/Downloadbak in 1 te gebruiken?

O, momenteel gebruik ik erg veel Netflix i.c.m. ChromeCast, misschien valt daar ook wat te koppelen?

[ Voor 6% gewijzigd door KaiseRRuby op 12-08-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:11
in de woonkamer een raspberry met Openelec

op de server pc;
linux (ubuntu) met transmission, MySQL voor openelec of zo
of als je het heel simpel wilt; windows home server, met webinterface of VNC?
of FreeNAS?

Op die chromecast kan je toch niets als lokale mediaspeler?

[ Voor 58% gewijzigd door Medic op 12-08-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Dat VNC is een goed idee. Ik zit te denken om inderdaad Linux op de Shuttle te installeren, dan VNC zodat ik alles met mijn MacBook kan besturen. Dan een soort FreeNas of misschien Plex Media Server (heeft ondersteuning voor ChromeCast) om alles af te spelen.

Goed idee, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
dan zou ik eerder gaan voor windows home server, met VNC en plex,
native support als het goed is
maar dat zou ik doen, omdat het super simpel is
maar als je ervaring hebt met linux, dan werkt dat weer fijner ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
xpenology geen optie? Heb je een Synology NAS, maar dan op je eigen x86 hardware! Draai het zelf op een simpele Atom N330 en kan niks anders zeggen dan dat het waanzinnig goed werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga je die Shuttle ook als media player gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Ja, het is de bedoeling om hem als player te gebruiken.

Zit momenteel te denken om de shuttle te gebruiken voor download en als player, dus ik doe dan linux installeren en met VNC bediening via mijn Mac. Dan heb ik geen scherm/toetsenbord/muis nodig om te kunnen gebruiken en kan ik via een browser downloaden.

Gebruik dan een soort Plex om te kunnen afspelen via ChromeCast.

Dat is de bedoeling nu, ben nu de shuttle aan het booten met Arch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Als je de Chrome cast gebruikt om af te spelen dan is de shuttle niet je player, maar een media server...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Klopt, je hebt gelijk.

Het is wel mijn download pc, om het zo eens te noemen. Xpenology is ook gaaf, maar daar kan ik dus niet mee downloaden. Daar heb ik wel echt een browser en bittorrent client voor nodig. Ben nog geen programma/nas tegengekomen die dat kan combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Klopt
En daarom vind ik persoonlijk debian of WHS fijn werken

Vooral die laatste, omdat daar PS3 media server, utorrent, MySQL op kunnen en er zit een nette webinterface op.

[ Voor 14% gewijzigd door Medic op 13-08-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
Allright, dat wist ik niet. Ik zou dan dus via de webinterface torrents kunnen downloaden die dan meteen via WHS af te spelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Utorrent geeft een ingebouwde webinterface, via instellingen aan te zetten.
Er zit zelfs een luxere versie op die overal ter wereld te benaderen is via https://remote.utorrent.com
Dan log je in met gegevens die je insteld via utorrent.

Persoonlijk vind ik dat ideaal

Als je de download map insteld op de map waar je server, plex, zfs, smb, PS3-MS de boel serveert, dan ja, dan is alles wat je download ook af te spelen op chromecast of zoals bij mij, openelec op een RPi

Maar er zullen vast ook andere OS'en zijn die dit kunnen

Ik draai ook een debian op een RPi die dit allemaal kan, en een fractie van de stroom verbruikt...

[ Voor 5% gewijzigd door Medic op 13-08-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
De vraag is een beetje hoe ik nu nog aan WHS kom, aangezien het niet meer wordt verkocht.

Met Debian en openelec mis ik de mogelijkheid om te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medic
Debian geen download?
installeer transmission, die heeft ook een web interface?
https://trac.transmissionbt.com/wiki/WebInterface

of als je persé uTorrent wilt, deze is er ook voor debian;
http://www.utorrent.com/intl/nl/downloads/linux

Openelec is echt alleen om media af te spelen, niet geschikt voor jouw doel.
Dat zou als vervanger zijn van je Chromecast op een Raspberry Pi o.i.d.
Openelec kan wel op een WHS geinstalleerd worden, maar dan moet je NAS media speler als mede doel hebben, en dat is bij jou niet van toepassing.

[ Voor 28% gewijzigd door Medic op 13-08-2014 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:46
KaiseRRuby schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:38:
Klopt, je hebt gelijk.

Het is wel mijn download pc, om het zo eens te noemen. Xpenology is ook gaaf, maar daar kan ik dus niet mee downloaden. Daar heb ik wel echt een browser en bittorrent client voor nodig. Ben nog geen programma/nas tegengekomen die dat kan combineren.
Voor Xpenology/Synology is Download station beschikbaar. Kun je zowel via torrents als nieuwsgroepen downloaden. Kan zowel via torrent searchengine(ook in de smartphone app) als ook het simpel plaatsen van het torrent of nzb bestand in de daarvoor aangegeven map. Ik moet zeggen, het werkt fantastisch!
Ook DS Audio werkt erg goed. Kan via de app een album zo afspelen naar welke DLNA-compatible server dan ook(standaard XBMC aangezien HTPC toch altijd aan staat)

• KaiseRRuby
Allright. Dat klinkt opzich goed, misschien ga ik dat eens proberen.

Momenteel draai ik ArchBang op het systeem, daar is XBMC op geinstalleerd en deluge met webinterface. XBMC start vanaf boot en via de webinterface download ik via magnet link torrents.

Zo zou het moeten werken tenminste, ik heb het gisteren op de zaak zo geinstalleerd en dat zag er goed uit, nadeel is momenteel enkel dat ik schijnbaar vergeten ben SSH aan te zetten en nu kan ik niet bij mijn Shuttle.

Heb enkel HDMI aansluiting op mijn TV. Dat zit ook op de Shuttle maar het werkt niet, ik krijg geen beeld. Ben even out op options, vanavond naar een bekende met een VGA scherm en kabel, dan de instellingen proberen goed te zetten (hopelijk is dat de oplossing).
Pagina: 1