Niet werkende netwerkpoort Gigabyte Z87X-D3H

Pagina: 1
Acties:

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-02 10:33
Mede-auteur:
  • CyberGirl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-02-2025

CyberGirl

Hallo,

Enkele weken geleden heeft mijn vriendin haar pc naar een bedrijf gebracht om de processor koeler goed te laten monteren (deze zat niet goed vast), aangezien de pc telkens uitviel, waarschijnlijk door een te heette processor.

Hierbij heeft het bedrijf de koeler vervangen / herplaatst (dat weten we niet).
Hierna is ook de voeding vervangen, er zat een Seasonic M12II EVO 750Watt in, nu een Cooler Master B-series 500Watt voeding.
Na een stresstest van enkele uren leek de pc het volgens het bedrijf weer te doen.

Sinds de pc weg is geweest werkt echter de netwerkpoort niet.

- Er brand een lampje aan de rechterkant van de kabel, terwijl er bij mijn eigen pc een lampje aan de linkerkant knippert (zo uit mijn hoofd).
- In Windows wordt aangegeven dat er geen netwerkapparatuur is gevonden.
- Herinstalleren van het stuurprogramma heeft geen zin. Herstel van Windows ( zonder verlies van persoonlijke bestanden) werkte ook niet. Hierbij is Windows 8.1 gedowngrade naar Windows 8.

Is er iemand die een idee heeft wat het probleem kan zijn?
Ik ben zelf door mijn ideeën heen.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Start een Linux Live CD op. Kijk ook even of in je BIOS/EFI de netwerkpoort aan staat.

• Ryack
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-10-2021
Niet om het een of ander maar het bedrijf heeft een modulaire voeding van 100 euro vervangen door een niet modulaire voeding van 40 euro of heb je dat zelf gedaan?

Enige dat ik verder kan bedenken is dat de netwerkpoort is uitgeschakeld in het bios.

• Overdrive97
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-02 10:33
Ik was zelf op vakantie, dat heeft het bedrijf gedaan. Ik keek naar de voeding toen ik bij haar kwam en zag dat deze een aardige downgrade had gehad..

Weten jullie toevallig waar ik de instelling voor de netwerkpoort kan vinden? Ik heb wel network stack gevonden, maar dat is het volgensmij niet.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:22

Thomg

Aww yiss

Overdrive97 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:07:
Hierna is ook de voeding vervangen, er zat een Seasonic M12II EVO 750Watt in, nu een Cooler Master B-series 500Watt voeding.
??????????????????????????????????? 8)7
Pagina: 1