[AirPlay] Streamen via MacBook Air

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 06:08

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Ik heb een Apple TV waarmee ik via AirPlay content naar de televisie kan streamen. Nu kan ik via mijn iPad heel makkelijk een bepaalde video of film via een AirPlay button in de app streamen naar de Apple TV. De content komt dan in prima resolutie en zonder lag terecht op de televisie.

Sinds kort heb ik een MacBook Air en daarmee wil ik eigenlijk hetzelfde trucje uitvoeren. Dat is me echter nog niet gelukt helaas. De MacBook geeft enkel de optie om het volledige scherm de streamen naar de Apple TV. Dat geeft echter lag, heeft geen goede resolutie en is onhandig. Wat ik dus wil is dat ik bijvoorbeeld enkel de content van VLC stream via AirPlay, net zoals dat op de iPad prima werkt.

Hopelijk is dit verhaal duidelijk genoeg. Iemand een idee hoe dit te realiseren is? Thanks in advance!

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cymox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Standaard is dat de enige manier. Maar er zijn apps zoals beamer, waarmee je alleen films naar je AppleTV kan sturen.

check: http://beamer-app.com/

[ Voor 12% gewijzigd door cymox op 12-08-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Daar zijn inderdaad óf apps voor, of je kunt iTunes gebruiken. iTunes heeft ook de mogelijkheid om (.mp4 of m4v) via AirPlay weer te geven op de Apple TV.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Top! Zoiets als beamer zocht ik, die krijgt een kans. Inmiddels heb ik ook een plugin gevonden voor Safari die hetzelfde zou moeten kunnen doen. :)

[ Voor 40% gewijzigd door PhilipvD op 12-08-2014 16:12 ]

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:17

talin

ES-MA

je kan toch ook je apple tv als extended / 2de monitor gebruiken?

maar waar je LAG vandaan komt zou ik eerst uit gaan zoeken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipvD

PhilipvD

Ondertiteld

Topicstarter
Dat kan inderdaad, maar geeft dus in mijn geval niet het gewenste effect. Dat mijn apple tv en macbook beide via WiFi zijn aangesloten zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn van de lag, ik ga ze echter niet aan de kabel leggen want dan is wat mij betreft het hele effect van 'portable zijn' weg.
Via die app beamer (en dezelfde setup, via WiFi) streamen films perfect, dus wat dat betreft is dat een stuk beter.

---

Pagina: 1