Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Geen DNS server op wifi router binnen thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenmiddag allen,

Sinds een paar dagen hebben wij een nieuwe router/modem van UPC. Alles werkt perfect binnen dit netwerk alleen omdat wij ook wifi 2 verdiepingen beneden willen hebben voor de rest van de mensen, hebben wij een Sitecom 300n 2x routertje gepakt en deze aangesloten via de kabel.
Nu is alleen het probleem dat als wij deze aanzetten en hebben aangesloten dat deze en geen Default Gateway heeft en geen DNS server:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/x212d4.png

Hier zijn we achter gekomen door de probleemoplossing van Windows in het Netwerkcentrum, die dus aangeeft dat er geen DNS server beschikbaar is.
Wat heel raar is want als je de kabel uit het routertje haalt en in een laptop doet, doet het internet het uitstekend.
Tevens kan ik ook nergens vinden of ik het handmatig kan instellen en het lijkt er ook goed op alsof dat niet mogelijk is.

Heeft iemand hier een oplossing voor, ik zat er zelf over na te denken om maar gewoon een ander routertje te kopen omdat ik denk dat het routertje (Sitecom 300n 2x) dat we nu dus gebruiken verouderd is.

Alvast hartelijk bedankt :).

• heinoh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-08 16:54
Sowieso de DHCP op deze router uitzetten en de kabel niet in de wan poort steken!

Verwijderd

Google Public DNS is a free, global Domain Name System (DNS) resolution service, that you can use as an alternative to your current DNS provider.

To try it out:

Configure your network settings to use the IP addresses 8.8.8.8 and 8.8.4.4 as your DNS servers or

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 21:06
google dns gaat natuurlijk niet werken als je geen gateway hebt (hoe moet je erbij komen? ;)

zoals heinoh zegt; dhcp op je sitecom uitzetten, en de kabel in een LAN port zetten.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Waar druk je die kabel in? Blauw of geel?

Best gebruik je de hele blauwe poort niet en gebruik je dus alleen de gele poorten. DHCP-server uitzetten op de Sitecom en op de LAN-interface een fixed IP-adres zetten :)

Je Sitecom zelf heeft eigenlijk helemaal geen DNS of gateway nodig, enkel als er PC's of telefoons het IP-adres van de Sitecom gaan gebruiken voor hun eigen DNS of gateway gaan die meespelen, maar omdat je de DHCP-server op de Sitecom uitzet zou niemand de Sitecom als DNS-server of gateway moeten gebruiken :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock