Hoewel ik vind dat veel mensen in dit topic zouden mogen nadenken over de manier waarop ze hun kritiek uiten - wij zijn ook mensen die onze artikelen met toewijzing, inzet en passie schrijven - en ik vind dat de toon het enige is in dit topic wat niet op Tweakers thuishoort, snap ik waar het punt vandaan komt.
Zoals vaker besproken in GR zijn problemen met bereikbaarheid van bankiersites erger dan die van andere sites. Verstoringen in het betalingsverkeer zijn daadwerkelijk een ontwrichting van de maatschappij; mensen en bedrijven kunnen elkaar niet betalen. Als dat gebeurt bij veruit de grootste bank van Nederland, is dat des te meer zo.
Ondanks dat we ons er volledig van bewust waren dat de informatie nog niet volledig was, hebben we toch al een artikel gepubliceerd, juist met als insteek ING omdat daar de meeste ontwrichting zit. Als je De Telegraaf even niet kan lezen, so be it.
De aanvullingen die mensen geven in reacties zijn, voor zover wij kunnen nagaan, geruchten en/of educated guesses; het is niet uit te sluiten dat het gaat om inside information, maar dan nog moeten we het kunnen verifiëren voordat we het onder eigen autoriteit durven plaatsen.
Daar is Joost mee bezig: hij is van plan een tweede artikel te maken met daarin veel meer info over de oorzaken en gevolgen van wat hier gebeurt. Maar je ziet: het is half vier en het verhaal is nog lang niet rond met verifieerbare en correcte informatie. Omdat hij dat - correct - voorzag, hebben we besloten om dus alvast een eerste artikel te publiceren.
Door even te wachten met plaatsen en wat onderzoek te doen had het ook het volgende kunnen zijn: "Veel sites onbereikbaar door peering-probleem"
Waarna je kan vertellen dat vele sites, waaronder ING er last van heeft. Nu lijkt het net alsof ING er wat aan kan doen. Ook al zeg je dat absoluut niet, dat is wel wat mensen lezen.
Als jij wacht op een betaling, maakt het je geen bal uit of ING er iets aan kan doen of niet. Het verstrekken van de feitelijke informatie dat veel mensen ING niet kunnen bereiken is in dit geval in onze ogen belangrijker dan wat jij aandraagt. En zoals je terecht constateert: het staat er niet. Ik ga ervan uit dat mensen de berichten die het belangrijkst voor hun zijn het beste lezen en dat ze er dus minimaal uit halen wat er nu instaat
Ik vind dat uit de reacties in dit topic een groter vertrouwen had kunnen spreken in ons werk. Uiteraard zijn we bezig met de technische achtergronden hiervan en uiteraard publiceren we daarover zodra dat kan. Ik vind dat iedereen daarvan uit mag gaan - en als je dat nog niet kunt lezen, dan zijn we er dus vermoedelijk hard mee bezig om dat rond te krijgen. Het zo hard mogelijk toeteren van termen als 'Telegraafjournalistiek' is weinig opbouwend, getuigt van reacties die met weinig respect worden geschreven en dragen in mijn ogen weinig bij aan het beter maken van Tweakers - iets waarvan ik hoop dat iedereen die op het Feedback-gedeelte van het forum komt juist zijn steentje aan wil bijdragen