Toon posts:

Welke (budget) SSD aanschaffen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Vandaag is mijn SSD gecrasht in mijn iets oudere pc. Het gaat om de 60GB versie hiervan:
http://tweakers.net/price...1/ocz-vertex-2-120gb.html

Ik ben opzoek naar een goede en betrouwbare SSD van ongeveer 120GB.
Mijn budget is max. €80.
In mijn huidige systeem gebruik ik Corsair waarover ik zeer tevreden ben.
Maar ik hoor ook goede berichten over de Samsung SSD's

De PC waar de SSD in moet komen wordt voornamelijk gebruikt voor Internet, Office en af en toe een spelletje.
Graag hoor ik wat jullie zouden adviseren ;)

• Phantomic
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10:24
Mx100 van Crucial is de way to go
Deze heeft stroomuitvalbescherming en is daardoor iets veiliger dan de Samsung, die ietsiepietsie sneller is.

I've been praying for somebody to save me, but no one's heroic

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De Mx100 van Crucial is op moment van schrijven de meest betrouwbare SSD. Hij wordt in elke review geprezen en is ook wederkerend in de Tweakers Best Buy Guide. Case closed, koop een mx100 :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit soort topics snap ik dus nooit. Deze vraag is keer op keer beantwoord. Denk je dan echt dat je een ander antwoord krijgt?

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Mensen doen zelden zelf research en doorzoeken het forum ook niet. Ze posten liever een kort berichtje in de hoop dat een aantal Tweakers het research/denken voor hen doet. Sad but true.

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Doe jezelf een plezier en geef een 10tje extra uit en koop een 256 GB pricewatch: Crucial MX100 256GB

edit: o, een gecrashte vertex 2, dat is raar die zijn normaal HEEL betrouwbaar :+

[ Voor 19% gewijzigd door garriej op 12-08-2014 15:09 ]

Verwijderd

garriej schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:07:
Doe jezelf een plezier en geef een 10tje extra uit en koop een 256 GB pricewatch: Crucial MX100 256GB

edit: o, een gecrashte vertex 2, dat is raar die zijn normaal HEEL betrouwbaar :+
En toch draai ik al ruim 4 jaar op een vertex 2 60GB zonder 1 enkele crash oid. Ik weet dat ze idd niet al te betrouwbaar zijn. Desalniettemin , doet ie het nogsteeds (knock on wood)

Misschien toevallig een mazzelschijfje?

Maar idd sluit ik me aan bij de rest. MX100!!!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
garriej schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:07:
Tientje extra alleen als je in Rosendaal woont, kan je inderdaad voor 90 euro 60 die ssd halen.

Voor wat betreft de vertex2, dat is inderdaad een rommelding, met een uitval van rond de 30% in de eerste jaren van zijn leven. Maar dat betekend nog altijd 70% het wel doet, dus zo uitzonderlijk is het niet, een werkende vertex2

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 15:00

garriej

Ik las ondertieten.

Reepje schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:14:
[...]

Tientje extra alleen als je in Rosendaal woont, kan je inderdaad voor 90 euro 60 die ssd halen.

Voor wat betreft de vertex2, dat is inderdaad een rommelding, met een uitval van rond de 30% in de eerste jaren van zijn leven. Maar dat betekend nog altijd 70% het wel doet, dus zo uitzonderlijk is het niet, een werkende vertex2
Jaa dat weet ik toch, maar het is gewoon leuk om vertex2 grapjes te maken; omdat die er toevallig om bekend staan veel kapot te gaan ^^

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
nee joh, het kan altijd nog erger. Hall of shame van cipher

Hall of shame

Slechtste SSD ooit: OCZ Octane 3Gbps (45 - 52% failure rate)
Tweede slechtste SSD: OCZ Petrol (41 - 45% failure rate)
Derde slechtste SSD: OCZ Agility 4 (7 - 10% failure rate)

bron CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid

Verwijderd

Topicstarter
MX100 aangeschaft! Bedankt voor het advies! ;)
Pagina: 1