Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Migreer OE .dbx naar Outlook .pst?

Pagina: 1
Acties:

• Trygre
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-06 20:08
Beste Tweakers,

Laatst ben ik begonnen aan een project waarbij in een nieuw systeem bouwde en inrichten
naar de wensen van een seniore vriend van mijn familie. Het bouwen zelf was totaal geen probleem
maar het inrichten was natuurlijk weer moeilijker dan verwachten. Maar dat maakt niet zoveel uit,
nu ben ik namelijk zo goed als klaar.

Maar goed nu het probleem, hij maakte gebruik van outlook express op zijn (veel te) oude computer.
Daarin had hij een aantal accounts waaronder 2 webmail (GMAIL) en 1 afkomstig van zijn provider.
Het enige account dat moeite geeft is die van de provider sinds daar nu de verzonden / ontvangen enzovoort
ontbreekt. Natuurlijk heb ik gezocht naar een manier om dit te exporteren uit outlook express maar hierbij
ontvang je een .dbx en daar kan je in Outlook 2010 dus helemaal niks.

Vandaar de vraag of iemand een goede converter of andere manier weet om .dbx bestanden succesvol
te importeren naar Outlook 2010.

Bedankt,
Niek

• Irwon
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:44

• Pieler
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-11 09:20
Kan je in outlook express/provider niet IMAP activeren? In dat geval gaat zijn mail vanaf de oude pc weer terug naar de server en via IMAP naar de nieuwe pc.

Scheelt een hoop gedoe met converteren.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-11 20:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je nog toegang hebt tot het oude systeem, kan je vanaf daar de conversie uitvoeren door Outlook te installeren of welk andere mail client dan ook en dan zeggen "importeer van Outlook Express".

Welk OS werd er gebruikt, XP? Je zou, als het systeem niet krachtig genoeg is, kunnen proberen 't OS te converteren naar een VM en alles van daaruit doen. Heb je ook gelijk een backup in geval er toch nog iets nodig is en je geen half uur wilt wachten totdat 't is gestart ivm beperkte hoeveelheid geheugen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik ben gaan [google=import .dbx Outlook 2010] en krijg onder andere dit topic van het Office Forum van Microsoft als resultaat. Hint: Windows Live Mail.

[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 12-08-2014 13:11 ]

• GrasshopperNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14:54
Installeer een oude versie van Office, bijvoorbeeld Office 2003
start Outlook 2003 en die zal dan vragen om je gegevens over te zetten naar Outlook.
Kies voor JA en de berichten worden geimporteerd. Hierna kun je met outlook een .pst bestand exporteren.
Deze .pst file kun je dan importeren met Outlook 2010.

Mocht de melding voor importeren niet komen, start de wizzard dan handmatig door in Outlook 2003 te klikken op Bestand > Importeren en Exporteren.

Hopelijk lukt het zo.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
In de meeste topics worden vragen gesteld. "Hulp gevraagd" is dan ook iets dat niet handig is om in de topictitel te zetten, dan liever meer over de inhoudelijke vraag. Ik pas de titel wat aan.

Kan je nog reageren op bovenstaande? <-- bijvoorbeeld dat/hoe het nu is gelukt. Dan weten de mensen die je te hulp schoten dat ook :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1