[WI8.1]Na inloggen springt beeldscherm uit.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb hier een best wazig probleem, het zit namelijk zo. Als ik mijn computer opstart dan start hij normaal op. Maar na dat ik wil gaan inloggen en hij eigenlijk moet booten naar het bureaublad krijgt mijn monitor plotseling geen signaal meer. Computer blijft draaien, harddisk stil, uitzetten door de powerknop in te houden onmogelijk. Switch op de achterkant werkt wel, maar moet dan eerst de stekker er uit halen. Anders heb ik zelfs bij opstart geen beeld.

Ik hoop dat iemand kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien even wachten in plaats van de stekker er uit trekken.

Welke hardware gebruikt je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Wachten heeft geen nut, want zelfs als ik nu de bios in ga springt het beeld plotseling op zwart. Het lijkt mij een hardware probleem. Maar wat is er kapot?

Over de hardware? Ik neem aan dat er in elke computer een harde schijf, grafische kaart, moederboard zit enz. Dus de hoeveelheid ram en of de wattage van de PSU doet er weinig tot. Aangezien dit systeem 2 jaar fijnloos heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Toch een kleine update, kan nu plotseling weer op mijn computer.

Kaart: Geforce GTX 560
Moederboard: AMD Phenom II X4 965 Processor
Ram: 8 GB Ram
PSU: 750 Wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 17:28

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Test het is met een ander scherm, vga kabel, videokaart.

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Alleen door uitwisselen van componenten kun je er definitief achter komen wat er kapot is/ligt te kloten.

Het dit probleem ook gehad na een update naar Win8.1 op mijn Dell XPS 17. Windows via de installatiecd repareren wil ook weleens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Kan die dit probleem dan ook in bios veroorzaken, neem namelijk aan dit niks met hele Windows OS te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Misschien ligt je videodriver wel te kloten en schuift die het beeld over een andere display-uitgang. Steek je scherm eens op de andere connector in op je videokaart. Het enige dat in de bios ingesteld kan worden (mits je een onboard vga hebt), is of je de onboard gpu wil gebruiken of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Heb zojuist toen de computer weer door startte de video driver ge-update. Maar ben toen even gaan douchen. Toen ik terug kwam is de pc weer op zwart beeld gesprongen en kreeg hem er weer niet van af. Dus de driver is nu de laatste beschikbaar betreft geen beta driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-10 17:55
Ik heb dit probleem ook bij een PC hier in huis, inloggen werkt prima maar na 15 seconde ongeveer wordt het scherm zwart en gaat de monitor zoeken naar een andere input die werkt. Zodra die weer op digital komt blijft het zwart. Ik heb de PC opgestart in veilige modus en dan blijft het wel werken. Ik ben er nog niet achter wat het is... En dit is met Windows 7. Heb jij misschien al iets van een oplossing?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Het zou kunnen dat het er helemaal niets mee te maken heeft maar het kan interessant zijn om volgend topic even door te lezen:

[WIN7 PRO] Geen beeld bij 1ste opstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Heb zojuist even de computer doorgeblazen met een compressor. Kijken of dat wil helpen. Misschien heeft het statische stof en de onweer in de lucht wel een connectie. Kijken of dat dit werkt. Hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Bios batterij er uit gehad, grafische kaart er uit gehad. Probleem blijft aanwezig. Opsomming:
Computer start door tot inlog scherm, inloggen en de computer geeft een klein hoorbaar tikje en hij geeft geen beeld signaal meer door. Verder blijft alles gewoon draaien. Hardeschijf, ventilator enz.
Computer is niet meer uit te zetten met de powerknop maar moet uitgezet worden via de powerschakelaar op de voeding. Moet even de voeding van het stroom afhouden want anders heb ik zelfs bij opstarten geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het probleem in de software zit. Os herinstalleren lijkt me de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Maar zijn de bios en Windows Os geen aparte dingen van elkaar? En hij geeft het probleem ook al bij het opstarten van de PC. Als hij zelfs nog niet eens in de buurt van Windows komt en nog aan het opstarten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Maar zijn de bios en Windows Os geen aparte dingen van elkaar?
Klopt. Als het ook in de BIOS gebeurt, no-way dat het dan software is. Herinstallatie Windows is dan ook nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Ja het gebeurt dus ook ik de bios, of als ik de computer dus moet herstarten. Het lijkt er op of hij plotseling vast loopt en het beeld van de computer naar een andere poort stuurt. Maar heb alle poorten geprobeerd, van mijn GTX 560 ti en de aansluitingen van mijn moederboard. Het lijkt er op dat hij op monitor beveiliging springt.

Uitgesloten:
Hardeschijf (blijft geluid maken)
Monitor (heb twee beeldschermen getest)
Geheugenbankjes (omgewisseld en poorten stof vrij gemaakt.)
Aansluitingen (computer heeft 2 jaar soepel gedraaid met de zelfde opstelling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Videokaart is het eerste wat je hierna zou moeten gaan uitsluiten. Als dat het niet is kan je door naar voeding en moederbord. Heb je al getest met de videokaart uit het systeem en dan onboard gebruiken ?

[ Voor 24% gewijzigd door PilatuS op 13-08-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden, ik heb mijn hardeschijf er uit gehaald en vervolgens de computer geboot. Wat blijkt, zonder problemen start de computer op. Omdat hij nu geen besturingssysteem meer herkent boot hij niet verder. Maar ik kan nu wel in de bios komen. Iets op de hardeschijf zorgt voor een probleem. Wellicht een hardnekkig virus wat zich op de hardeschijf heeft genesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Damus und herun, bij deze een geweldige update.
Mogen nog niet te vroeg juichen. Mogelijke probleem is dus de hardeschijf geweest.

Oorzaak:
Door het verplaatsen van de computer is er een enkele kabel van de hardeschijf losgekoppelt.
Je hebt namelijk 2 kabels lopen naar de hardeschijf (nu komt het, uitleg van iemand die wel wat verstand van computers heeft maar de benamingen niet allemaal kent XD) Een lange platte, en een kleine platte. Toen ik de hardeschijf heb losgekoppelt merkte ik dat er maar 1 was aangesloten. Mijn theorie is dus dat dit kleine platte kabeltje is losgelaten en daardoor de hardeschijf te weinig voeding kreeg om normaal te functioneren. Dat hij dus alleen voeding kreeg doormiddel van het moederboard maar geen aparte stroomtoevoer kreeg. Zo kun je een grafische kaart bijvoorbeeld wel laten draaien door hem alleen aan te sluiten op het moederboard. Maar om te presteren heeft hij toch aparte stroomtoevoer nodig.

We mogen al met al nog niet te vroeg juichen, maar mocht je met het zelfde probleem zitten kijk dan even of alle kabels wel goed zijn aangesloten. Scheelt een hoop kopzorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik hoop voor je dat het opgelost blijft. Dat een HDD er voor zorgt dat het beeld wegvalt heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Lijkt me erg logisch dat als het moederbord stroom moet delen met een ander component, in dit geval de HDD. Dat een van de twee dan uiteindelijk uitvalt door middel van stroom gebrek. De HDD stond alleen aangesloten met de kabel die loopt van het moederbord naar de HDD. Dus de HDD krijgt geen extra voeding van de PSU. Draai nu al bijna 40 minuten zonder problemen, hiervoor was hij nu al direct uitgevallen.

Heb een soortgelijk probleem toen ook gehad met mijn grafische kaart, die was te sterk voor mijn PSU. Had er maar 500w in zitten. en dit vroeg alleen de kaart al. Ander componenten moesten hier dus onder lijden. Aangezien er ook nog fans, HDD en moederbord aangedreven moest worden. Heb er toen 750w ingezet en geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een HDD krijgt geen stroom door een SATA kabel. Het is niet mogelijk dat het moederbord deze stroom aanlevert en dat je HDD gewerkt heeft met alleen de SATA kabel. Een HDD gaat zonder voeding niet eens draaien en daardoor is het onmogelijk dat Windows gewerkt heeft zonder de voedingskabel.
Heb een soortgelijk probleem toen ook gehad met mijn grafische kaart, die was te sterk voor mijn PSU. Had er maar 500w in zitten. en dit vroeg alleen de kaart al.
Er zijn geen videokaarten die 500W nodig hebben. Verder heeft het meer te maken met de kwaliteit van de voeding dan met hoeveel watt er op staat. Met een goede 500W voeding kan 95% van de PC's laten draaien. Alleen met de meeste extreme videokaarten zou het kunnen dat 500W niet genoeg is. De meeste game PC's met kaarten tot 300 euro hebben maar iets van max 400W nodig.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 13-08-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Toch moesten er twee kabels in mijn HDD en er was er maar één aangesloten.
De data kabel was aangesloten van de HDD naar het moederbord. Maar dat ander kabeltje (kabel met een hoek op het einde er in) zat er niet meer in. Die kabel loopt ook direct naar mijn PSU. Dus ik neem aan dat dit dus een voedingskabel is om de HDD van stroom te voorzien.

Over de grafische kaart en wattage, daar wil ik je gelijk in geven. Maar het probleem trad toen ook alleen op als ik de grafische kaart ging belasten met zware spellen. Dit was simpel op te lossen door het wattage van mijn PSU te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skyronster
Het probleem is opgelost dus er mag een slotje op. draai nu een dag weer fijnloos. Computer uit gezet en start weer normaal op. Geen uitval van het beeldscherm zoals eerst. Is blijkbaar dus toch dat voeding stekkertje geweest wat los zat van de HDD. En hoe onwaarschijnlijk het dan ook klinkt volgens PilatuS heeft mijn HDD dus toch stroomvoorziening gekregen vanuit het moederbord via een SATA kabel waardoor dus de HDD te weinig power kreeg om draaiende te blijven.
Pagina: 1