Nog niet zo lang heb ik een nieuw systeem aangeschaft en in elkaar gezet met de R9 290X in crossfire maar deze wordt erg warm onder load. De ene 290X raakt de 94 graden aan terwijl de andere niet over de 60-70 graden komt. Gelukkig treed er geen termal throttling op maar ik vind het wel vreemd. Ik heb niet het reference model maar de MSI Radeon R9 290X Gaming 4G met de Twin Frozr IV koelers erop. Volgens tests zouden deze aftermarket koelers de GPU toch zo'n 10 graden koeler moeten houden dan de stock koeler. Wat kan het probleem zijn? Mijn kast is overigens de Graphite 760T (goede airflow, toch?) en ik heb 2 intake fans aan de voorkant (standaard), 3 fans op de bovenkant (exhaust) en nog eentje aan de achterkant (ook exhaust).
Is waterkoeling een optie, en dan alleen een loop met de 2 GPU's? M'n CPU word wel warm maar niet te warm, namelijk ongeveer 70 graden (i7 4790). Ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling dus hoe moeilijk is dit en wat gaat me dit kosten? Er staan wel veel positieve verhalen over watergekoelde 290X's op internet, daarmee zou hij met ongeveer 40-50 graden moeten droppen.
Is waterkoeling een optie, en dan alleen een loop met de 2 GPU's? M'n CPU word wel warm maar niet te warm, namelijk ongeveer 70 graden (i7 4790). Ik heb totaal geen ervaring met waterkoeling dus hoe moeilijk is dit en wat gaat me dit kosten? Er staan wel veel positieve verhalen over watergekoelde 290X's op internet, daarmee zou hij met ongeveer 40-50 graden moeten droppen.