Eigen Wifi niet gevonden? Raadsel...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik heb een desktop computer met wifi verbinding naar het UPC kabelmodem, werkt prima.

Ik heb een HP DM 1z 4000 notebookje en daarop staat windows 7. Ik heb dat opnieuw geinstalleerd en alle fabrieksinstellingen teruggezet, alles geupdatet omdat ik dat weer eens wil gaan inzetten.

Nu zie ik in de balk onderin allerlei UPC modems gevonden worden van allerlei buren maar tot mijn verbazing staat mijn eigen modem daar NIET tussen. Het wordt dus niet in de lijst weergegeven.

Ik weet ook niet welke procedure ik kan volgen om dit op te lossen. Hoe kan het ene UPC modem nu wel en het andere nu niet worden gezien??? En dat terwijl mijn desktop computer wel het modem ziet???
Raadselachtig??? Als ik mijn telefoon als wifi hotspot instel wordt die wel direct gevonden, alle buren dus ook met hum UPC modems maar mijn eigen UPC modem niet??? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 18:52
broadcast ssid niet aan staan ?
kwestie van je netwerk ssid opgeven ipv zoeken naar een netwerk bij het opzetten van de connectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayjey
  • Niet online
ok ok hoe zet ik dat aan, dat moet op het UPC modem dus.... de andere UPC modems hebben dat al aanstaan? Dat zou alles verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
je zou zeggen dat het standaard aan zou staan.
Maar je kunt op je pc ook een nieuwe connectie maken waarbij je vooraf niet een netwerk selecteert.
Als je daar de juiste SSID weet in te vullen dan zou die ook moeten connecten, ook al is de SSID van je router "hidden".

ik zou zo zeggen tik het eens letterlijk in in een searchengine ..
https://duckduckgo.com/?q...to+connect+to+hidden+ssid .. et voila .. tutorials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Staat dat ding toevallig op 5Ghz terwijl de laptop enkel 2.4Ghz ondersteund?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:35:
Ook nog een creatieve mogelijkheid ja .. als dat ding niet simultaneous dual band is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

gekkie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:37:
[...]

Ook nog een creatieve mogelijkheid ja .. als dat ding niet simultaneous dual band is :)
Het verbaast me met regelmaat hoe gebruikers het voor elkaar krijgen een instelling aan te passen op een router/modem terwijl ze nauwelijks begrijpen hoe je er op kan inloggen. M'n opa heeft de hunne ooit op 5Ghz only gezet omdat hij dacht dat dit sneller zou zijn.

Een processor met een hogere kloksnelheid is immers ook vaak sneller was zijn redenatie :D .

Jammergenoeg was z'n laptop uit 2006 het hier niet mee eens :9

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2014 01:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:40:
[...]

Het verbaast me met regelmaat hoe gebruikers het voor elkaar krijgen een instelling aan te passen op een router/modem terwijl ze nauwelijks begrijpen hoe je er op kan inloggen. M'n opa heeft de hunne ooit op 5Ghz only gezet omdat hij dacht dat dit sneller zou zijn.

Een processor met een hogere kloksnelheid is immers ook vaak sneller was zijn redenatie :D .

Jammergenoeg was z'n laptop uit 2006 het hier niet mee eens :9
Opzich had tie een punt .. als alles het zou ondersteunen ;)

• jayjey
  • Niet online
D4NG3R schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:35:
Hmm, maar mijn desktop (uit 2007!) met simple wifi kaartje werkt wel....dus dat zal het wel niet zijn.
En op de desktop zie ik mijn eigen SSID UPCxxxxxxx er WEL gewoon tussen staan.....hoe kan dat nou dat dat op mijn notebookje niet te zien is???
8)7 8)7 8)7 8)7

Handmatig instellen en aangeven dattie moet verbinden ook als SSID niet uitzend dat lukt ook niet.

Dit is onoplosbaar.............. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door jayjey op 14-08-2014 18:28 ]

Pagina: 1