Geen internet zonder VPN

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 09:04
Beste Tweakers,

Ik zit sinds een week of twee met een probleempje. Misschien dat een van jullie een oplossing weet :)

Ik download absoluut niet veel, maar bepaalde dingen (vooral series) zijn nou eenmaal moeilijk legaal tegen een redelijke prijs te vinden. Vanwege de aanscherping van het downloadbeleid heb ik een maand of 3 geleden een abonement genomen bij een VPN-service om toch 'veilig' te kunnen blijven downloaden. De VPN-service waar ik een abonnement heb genomen is 'privateinternetaccess'. Ik heb heel wat informatie opgezocht over deze VPN-service, en hij kwam overal goed uit de bus.

Ik kreeg goede verbinding vanuit Zweden (daar verbind ik altijd mee). Na wat testen bleek dat de VPN goed werkte. Locatie gaf Zweden aan, Zweeds IP-adres, Zweedse Youtube, Advertenties Zweeds, etc...
Als ik de verbinding vervolgens verbrak dan sprong de verbinding automatisch terug naar mijn nederlandse ip-adres (dit deed ik vaak als ik ging gamen).

Sinds een week of 2 heb ik echter geen internetverbinding meer als ik verbinding verbreek met mijn vpn-service. Ik kan wel gewoon browsen als ik ben verbonden met de vpn-service, maar als ik op mijn eigen Nederlandse IP wil browsen valt de verbinding weg en heb ik geen internet meer....

Ik moet nu steeds internetten, downloaden en gamen met mijn VPN aan. Dit is opzich geen groot probleem, maar tijdens het gamen vooral merk ik toch wel dat de ping iets aan de hoge kant is. Ook is het wel irritant dat ik steeds automatisch connect met de Zweedse google, youtube, etc..

Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad of weet een van jullie een mogelijke oplossing?

Alvast bedankt! _/-\o_ _/-\o_

Provider: Tele2 (10 mbit/s = 1.25MB/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Dit probleem heb ik soms ook bij PrivateInternetAccess, maar bijvoorbeeld ook bij Mullvad. Het probleem zit veelal in de functie die DNS leaks voorkomt.

Als je bij de instellingen in de client van PrivateInternetAccess kijkt heb je waarschijnlijk de functie "VPN Kill Switch" en " DNS Leak protection" aanstaan. In die laatste zit zeer waarschijnlijk je probleem. Deze setting zorgt ervoor dat er bij de instellingen van je LAN verbinding een DNS-serveradres wordt opgegeven om DNS lekken te voorkomen. Op het moment dat jij de VPN verbinding sluit / verbreekt moet deze setting worden teruggezet naar zijn oorspronkelijke waarde en juist dat gebeurt soms niet goed.

De oplossing kan vervolgens zijn dat je zelf bij je LAN verbinding onder de eigenschappen van Internet Protocol versie 4 (TCP/IPv4) selecteert dat er automatisch een DNS-serveradres moet worden toegewezen of je maakt even verbinding met een ander land met de PrivateInternetAccess client om vervolgens de verbinding netjes te verbreken. Het probleem wordt juist veroorzaakt door je computer af te sluiten of in sluimerstand te zetten alvorens de VPN verbinding is gesloten. Voortaan dus eerst de VPN verbinding netjes verbreken en dan pas je computer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaanone
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-06 09:04
Hoi Mozzy, heel erg bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik heb inderdaad die 'DNS leak protection' aanstaan, omdat ik last heb van DNS-leaks als de funtie uitstaat (naast de IP van de VPN server werd bij testen ook gewoon mijn Tele2 IP gevonden).

Ik zal gaan proberen om te verbinden met ander land en dan af te sluiten, kijken of dat werkt.