Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-09 08:45
Hallo,

Sinds mijn aankoop van een 2e MSI Lightning 780 zijn alle pci-e slots in gebruik of niet bereikbaar.
Ik heb het moederbord Z-87X-OC van gigabyte.
Nou vroeg ik me af of het mogelijk is om mijn geluidskaart (sound blaster recon3d fatal1ty champion)
via een converver van pci naar pci-e te laten gaan.
Zou dit snel genoeg zijn voor deze kaart en zit er nog verschil in converters?

Ik smacht naar uw advies en kennis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:20

amas

Law of Nature: Chaos

Die geluidskaart heeft een PCI-e x1 bus, die kun je gewoon in één van je open PCI-e x16 stoppen?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:21
Volgens TS zijn er geen pci-e sloten meer beschikbaar, dus dat gaat niet werken.

Startech heeft een pci->pci-e adapter (type PCI1PEX1) maar het nadeel van deze (of alle converters) is dat daardoor de aansluitingen van je geluidskaart niet meer uitlijnen met de sluif in de achterkant van je kast.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Volgens mij is dat juist het probleem. Hij wil hem in een PCI slot stoppen met een converter. Die converters bestaan wel, het lijkt mij niet dat een geluidskaart dat voltrekt en dat het dus moet werken. Of dat qua drivers en uitlijning etc. lekker ligt is een tweede.

Anders gewoon over op onboard :P.

[ Voor 8% gewijzigd door br00ky op 11-08-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:21
"Drivers", dat is een goed punt. Wordt het ding nog wel fatsoenlijk herkent door de software?
Zelfs als dat wordt opgelost blijf je dus het probleem houden dat die converters eigenlijk alleen maar werken met low profile kaarten er bovenop.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Dus eigenlijk is het geen optie begrijp ik hieruit?
Zou zonde zijn van de kaart en het geluid!
Is er misschien iets wat een pcie slot onder de 780 verlengd of dergelijke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt riser kaarten maar die gaan daar niet onder passen nee.

Kan je een foto maken van je huidige situatie?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Zover ik kan zien is die Soundblaster al PCIe en heb je op MoBo nog wel sloten over denk ik. 2 van de 3 PCIe 3.0 x16 sloten heb je in gebruik denk ik (bovenste 2 oranje poorten) , dan is er toch nog een PCIe 3.0 en PCIe 2.0 over (onderste 2 oranje sloten)?

We hebben het toch over dit MoBo? :

pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Ja hoor,
Afbeeldingslocatie: http://i157.photobucket.com/albums/t58/tomas_berends/Mobile%20Uploads/IMG-20140808-WA0014_zps8anftib3.jpg

De 780 Lightning gebruikt overigens 3 slots per stuk
http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=4514#ov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bult bovenop zit in de weg, waar is die eigenlijk voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Gpu reactor van msi zou beter moeten zijn tegen coil wine en stroomaanvoer, maar die zijn niet persee het ruimte probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeler is te dik voor 2 slots inderdaad zie ik na wat beter kijken.
In het 1e PCI slot boven 2e videokaart zou zo'n riser misschien wel passen een PCI kaart al niet denk ik maar waar schroef je geluidskaart dan neer?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Even een andere vraag: Wat voor geluidssysteem sluit je hier op aan? Random speakers/headset van een paar tientjes of een stereo-installatie welke daadwerkelijk wat heeft aan een high-end geluidskaart?

Klinkt wat lullig, maar als het weinig toevoegt aan je audiosysteem is het misschien een idee om er niet langer naar om te kijken? In je huidige systeem is er gewoonweg geen ruimte, je zal een van je GPU's met een riser moeten verplaatsen, maar deze zal dan niet meer in een expansion slot (achterkant van je kast) passen.

Edit: Kan je een foto maken van de ruimte tussen beide kaarten? Risers zijn van dit formaat:
en passen dus makkelijk tussen de GPU's als er net genoeg ruimte is.

NVM ik zie nu net pas dat GB achterlijk genoeg is om op een high-end gaming plank ertussen PCI sloten te plaatsen, ik had verwacht dat er slechts een enkele PCI aansluiting onderaan zat ofzo.

Edit2: Heb je hier trouwens geen rekening mee gehouden bij het kopen van de 1e/2e GPU?

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 12-08-2014 01:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08 02:48

djunicron

*click-swoosh-thud*

Persoonlijk niet zo'n hoge pet op van de laatste paar generaties soundblasters, maar goed, ik doe ook niets meer meer surround buiten m'n TV versterking om.

Er zijn echter zat GOEDE hoofdtelefoon en studio geluidskaartjes te krijgen op USB.

Maar voor games heb je dat niet nodig / wil je waarschijnlijk wel surround hebben? Er zijn dan volgens mij nog steeds zat opties die gewoon gaan werken, ipv nu moeilijk je geluidskaart op een andere manier toch proberen te plaatsen:

http://tweakers.net/categ...BRIyRRQwMDMyUdEGUBlK2tBQA

Terratec Aureon, een van de Soundblasters of Asus Xonars en klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Ik gebruik op het moment de z906 maar wil naar iets beters toe(kijk ook enorm veel films en series).
Ik vind de afstelling via de geluidskaart zeer fijn lopen met het Programma. Daarbij paste de kaart mooi in mijn kast en vind ik het zonde om hem weg te moeten doen. Daarbij is het frontpanel van de kaart geweldig om te switchen tussen headset / microfoon. Ik weet zo niet of er via usb ook zoiets is? Die zou ik op mijn interne usb poorten kunnen al sluiten en het toch netjes in de kast kunnen verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:27
Sommige kasten hebben een verticale slot voor uitbreidingskaarten. Kun je geen Converter + PCI-e riser cable gebruiken en hem daar in hangen?

Zoals deze:
Afbeeldingslocatie: http://aphnetworks.com/review/fractal_design_define_r4/006.JPG

[ Voor 25% gewijzigd door chaoscontrol op 12-08-2014 09:33 ]

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Dat zou een optie zijn maar zal deze passen onder de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een PCIe x1 riser is niet zo gek groot hoor. Dus dat moet wel gaan lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 20:49
Maar ehhh, is de GPU reactor er niet af te halen?
Bij de eerste generatie die dat ding had was dat iig mogelijk.

(Weet even niet of je dan wel bij een PCIe slot kan komen)

Edit.
Hmmm, dat gaat niet werken....
Dan heb je enkel toegang tot een pci slot -.-"

Ik heb met mijn 7970 DCII's een soortgelijke situatie..
De I/O brackets van mijn waterkoeling zijn inferieur aan de originele ASUS bracket en die gebruik ik dus nog steeds, waardoor ik geen extra ruimte heb en het nog steeds 3 slots kaarten zijn...
Gelukkig heeft mijn MSI Mpower Z87 een enkele PCI-e X1 boven de eerste X16 zitten :/

[ Voor 55% gewijzigd door DCG909 op 12-08-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:39
Hoe lang heb je die videokaart(en) al? Er zijn meer dan genoeg GTX 780's te vinden die maar 2 sloten in gebruik nemen, en dan heb je dus spontaan weer 2 of 3 PCIe-sloten beschikbaar :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Nou ik denk dat het toch de onboard audio gaat worden, ga nog even onderzoek doen naar die risers.
Nou ik heb de lightning speciaal gekocht voor de looks en overclocks er zijn een aantal alternatieven kwua kaarten die ik zou willen maar daar is het nu te laat voor Haha.
Of dan toch maar over gaan op waterkoeling maar daar zie ik nog steeds tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalMarty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-09 13:11
Past dit er niet onder in je overige pcie sloten?
Deze heb je als het goed is voor verschillende soorten poorten.
Flatcables die je goed kan buigen.
http://www.ebay.com/itm/3...ain_0&hash=item4185444a32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavanta
Bedankt voor het advies en meedenken!
Heb toch besloten voor onboard te gaan en de geluidskaart op mijn media computer aan te sluiten.
Pagina: 1