[Advies ]Payment service provider buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-07 23:09
Hallo iedereen

Naar aanleiding van een topic dat ik een tweetal maand geleden hier heb gepost (dat topic ging over het anoniem geld ontvangen adhv een payment provider) heb ik mijn 'eisen' iets bijgesteld.

Als ik een payment provider in zowel België als Nederland zoek, blijken deze te moeten voldoen aan wetgeving waardoor ik al mijn gegevens op mijn website moet zetten, voor ik geld kan ontvangen met hen als provider. Dit betekent dat mijn e-mail, telefoonnr, adresgegevens open en bloot op mijn website zou komen te staan (als helpdeskadres dan wel, maar goed).

Echter, ik wil dat helemaal niet. Ik heb een ticketing systeem op mijn website, een emailadres wil ik desnoods nog wel geven, maar zeker niet meer. Maar ik veronderstel dat ik dus naar buitenlandse payment providers zal moeten gaan kijken om dit te bewerkstelligen.

Mijn vraag is dus simpel:
-Met welke buitenlandse payment provider heb je goede ervaringen?

Hoe meer betaalmethodes die payment provider ondersteunt, hoe beter natuurlijk. Liefst de meeste Europese betaalmethodes, omdat ik mij 100% focus op de Europese markt.
Ik heb een kleine webshop, dus zeker geen duizenden transacties per maand.

Hartelijk dank voor advies/meningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Mag ik vragen wat je, als privacygevoelig mens, er tegen hebt om gewoon een prepaid telefoontje te kopen en eventueel een postbusnummer te nemen, om op je website te zetten? Zoals ik uit je vraag begrijp is een telefoonnummer het enige wat je tegenstaat....

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sowieso zijn die verplichtingen niet iets dat die PSP's verzinnen. Dat wordt gewoon verplicht door nationale wetgeving en achterliggende Europese verdragen/richtlijnen. Zoals Virtuozzo in "Payment service provider met privacy" ook al opmerkte in je vorige topic.

Klinkt een beetje als wel de lusten van een webshop vanuit thuis runnen, maar niet de lasten willen. Zo werkt het natuurlijk niet.

Als je je persoonlijke gegevens niet online wilt plaatsen (begrijpelijk), dan zul je zoals naitsoezn al aangeeft gewoon voor zakelijke contactgegevens moeten zorgen.

[ Voor 18% gewijzigd door Orion84 op 11-08-2014 21:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Carharttguy schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:27:
-Met welke buitenlandse payment provider heb je goede ervaringen?
De verwachting is wel dat je zelf verder op zoek gaat en ook hier dan aangeeft waarom ze niet voldoen. Echter, hou er rekening mee dat je ook met buitenlandse paymentproviders nog steeds onder Nederlandse regels zult handelen. Het is uberhauot de vraag of je wel zomaar een buitenlandse paymentprovider zult kunnen gebruiken, die zullen ook hun veiligheidsmaatregelen hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Je zou ook kunnen overwegen een postadres bij Regus te nemen. Voor een paar euro per maand heb je dan een brievenbus waarvan de inhoud wordt doorgestuurd en iemand die de telefoon opneemt met jouw naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:59
ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt...?

maar ik heb ook een payment provider (icepay) en ik heb ook alleen een hulp ticket op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
naitsoezn schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:31:
Mag ik vragen wat je, als privacygevoelig mens, er tegen hebt om gewoon een prepaid telefoontje te kopen en eventueel een postbusnummer te nemen, om op je website te zetten? Zoals ik uit je vraag begrijp is een telefoonnummer het enige wat je tegenstaat....
Dat is eigenlijk een bijzonder goed idee waar ik nog niet aan gedacht had. Ga ik in m'n achterhoofd houden.
gambieter schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 21:58:
[...]

De verwachting is wel dat je zelf verder op zoek gaat en ook hier dan aangeeft waarom ze niet voldoen. Echter, hou er rekening mee dat je ook met buitenlandse paymentproviders nog steeds onder Nederlandse regels zult handelen. Het is uberhauot de vraag of je wel zomaar een buitenlandse paymentprovider zult kunnen gebruiken, die zullen ook hun veiligheidsmaatregelen hebben.
Heb al gekeken naar Worldpay, Webmoney, Payza, Paypal, Neteller, Payoneer.. Het probleem is dat de meeste buitenlandse alleen maar creditcard aanbieden, terwijl het als Belg leuk is om Mister Cash te hebben, als Nederlander ideal, en als Duitser Sofort.
Denniz0229 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 08:58:
ik weet niet waar je deze informatie vandaan hebt...?

maar ik heb ook een payment provider (icepay) en ik heb ook alleen een hulp ticket op de site.
Dat is raar, ik heb die informatie van Targetpay, zie hieronder een screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Yps4eg3.png

Er staat duidelijk dat het verplicht is van de wetgever, daarom ging ik er van uit dat elke betaalprovider die regelgeving zou hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Carharttguy schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:29:
[...]

Er staat duidelijk dat het verplicht is van de wetgever, daarom ging ik er van uit dat elke betaalprovider die regelgeving zou hanteren.
Dat is een tipje van hun kant. Het is niet aan die payment toko's om de wet te gaan handhaven. Maar jij moet van de Nederlandse wet die gegevens op je website hebben staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
CyBeR schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:33:
[...]

Dat is een tipje van hun kant. Het is niet aan die payment toko's om de wet te gaan handhaven. Maar jij moet van de Nederlandse wet die gegevens op je website hebben staan.
inderdaad.

en dus begraaf je die gegevens ergens heel diep weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Denniz0229 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 10:44:
[...]

inderdaad.

Kun je doen, maar ze moeten ook op al je e-mails, brieven, facturen en andere communicatie (behalve reclame, gek genoeg) staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

[...]

inderdaad.

En zo werkt het dus ook niet: https://www.acm.nl/nl/ond...-geven-over-uw-webwinkel/

De gegevens moeten "gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk" zijn, aldus Artikel 3:15d, lid 1, BW (Informatieverplichtingen).

En enkel een postbus is dus ook niet toegestaan. Je dient het adres te vermelden waar de economische activiteiten worden uitgevoerd.

[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 13-08-2014 11:02 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Orion84 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:01:
[...]

En zo werkt het dus ook niet: https://www.acm.nl/nl/ond...-geven-over-uw-webwinkel/

De gegevens moeten "gemakkelijk, rechtstreeks en permanent toegankelijk" zijn, aldus Artikel 3:15d, lid 1, BW (Informatieverplichtingen).

En enkel een postbus is dus ook niet toegestaan. Je dient het adres te vermelden waar de economische activiteiten worden uitgevoerd.
en wie gaat je aanklagen om de plaats waar het staat?

bij de meeste kleine webshops is het niet zo 123 te vinden.
en dat vind ik niet meer als logisch.

tuurlijk moeten we ons aan de wet houden. maar even realistisch bekeken zal je er nooit problemen mee krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ik vind dat helemaal niet logisch. Als ik iets koop bij een winkel, dan weet ik graag met wie ik te maken heb. Een winkel die daar onduidelijk in is, zal niet mijn voorkeur hebben. In al die SF topics die hier voorbijkomen met de vraag "is deze shop betrouwbaar", komt ook heel vaak terug dat als die gegevens ontbreken of moeilijk te vinden zijn, dit een behoorlijke impact heeft op hoe betrouwbaar een shop overkomt.

Dus ondanks dat je niet direct de ACM op je dak zal krijgen (klanten zullen niet gaan klagen zo lang jij netjes levert en je service op orde is), kan je er wel degelijk nadeel van ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:48

Stekeltje

Nothing to see here move along

Ik vind het een beetje scammerig overkomen als ik eerlijk ben. Als je iets wilt verkopen aan mensen moet je ook open staan voor communicatie die daar bij hoort. Onze webwinkel voldoet ook aan de voorwaarden echter kun je ons bijvoorbeeld alleen bereiken tussen 19:00-21:00 omdat we beide een full-time baan ernaast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carharttguy
[...]

inderdaad.

Naja, kan wel zijn, maar zie hier bij websiteprofielen van Mollie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S8qw1Pf.png
Dus ik ga ook maar bij ICEPAY gaan, blijkbaar zijn ze iets makkelijker hierin, misschien omdat het geen gratis dienst is.
Orion84 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:01:
[...]

Ik ben geen Nederlander, de website is in het Engels, gehost via een buitenlandse hostingprovider met een buitenlandse ondernemingsstructuur met werkzaamheden vanuit een land in de EU. Ik denk niet dat Nederlandse wetgeving mij ook maar iets te zeggen heeft, maar dit geheel terzijde.
Stekeltje schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:15:
Ik vind het een beetje scammerig overkomen als ik eerlijk ben. Als je iets wilt verkopen aan mensen moet je ook open staan voor communicatie die daar bij hoort. Onze webwinkel voldoet ook aan de voorwaarden echter kun je ons bijvoorbeeld alleen bereiken tussen 19:00-21:00 omdat we beide een full-time baan ernaast hebben.
Ik wil helemaal niet scammen hoor, ik wil zeker mijn klanten helpen, maar dan via een ticketingsysteem op de website. Heel de bedrijfsvoering is in het Engels, en ik wil niet ineens een Pool met gebrekkig Engels aan de telefoon, of een Portugees die persé een vraag in het Portugees wil stellen over een bepaald product.

Dank voor jullie meedenken!!
Pagina: 1