[Windows 8.1] Shortcut maken naar UEFI Settings

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:16
Vandaag ben ik weer eens aan de slag gegaan met overclocken, daarbij hoort natuurlijk veel reboots met het BIOS in en uit gaan, en dus en heleboel del-spammen.
Toen vond ik een manier om van Windows direct naar de BIOS settings te gaan door shirt-restart > troubleshoot > advanced options > change uefi settings

Dat is al een stuk rustiger omdat je niet de hele tijd del hoeft in te drukken bij het restarten, maar het zijn wel nog behoorlijk wat kliks, ik zou hiervoor het liefst een shortcut maken.
Ik heb het internat al afgezocht, maar kon zo snel niets vinden, behalve het "shutdown /r / /f /t 00" commando wat hetzelfde doet als shift-restart.

Iemand een idee om het booten naar UEFI settings met een shortcut te doen?

[ Voor 2% gewijzigd door Jordyyyyy op 11-08-2014 21:05 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal is de procedure vanuit het Startscherm --> rechts naar je beeldscherm --> Instellingen --> PC-instellingen wijzigen --> Bijwerken en herstellen --> Systeemherstel, dan start Windows opnieuw op en kun je, indien je een EFI-partitie hebt, bij die optie om de UEFI instellingen te wijzigen.

Als je via [del] of [F2] direct je BIOS ingaat moet je eigenlijk Windows daarna in veilige modus opstarten.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2014 17:20 . Reden: taalfoutje ]