Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Performance van thuisnetwerk verbeteren, Apple vriendelijk

Pagina: 1
Acties:

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 19:36
Ik heb het volgende thuisnetwerk (aardig wat gedoe om zoiets te tekenen maar ook wel therapeutisch ;-)):

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/Thuisnetwerk.jpeg

Ik heb het e.e.a. nu redelijk werkend. De D-Link DIR 655 doet al het router werk. Ik had eerder problemen met Airplay (denon reciever aansluiten via de Airport Extreme werkte wel).

Ik kan niet precies reproduceren wanneer het misgaat maar zo nu en dan (1x per week? (soms een aantal keer) moet ik de router van de stroom, want dan werkt het allemaal niet meer.

Ik denk dus dat de router teveel verkeer moet afhandelen en dat niet trekt zo nu en dan. Ik zit eraan te denken om een Mikrotik router te kopen. Ik denk dat het wel wat geklooi zal zijn om die in te stellen maar kan denk ik het verkeer stukken beter verdelen dan de D-link DIR 655.

Het zou er dan zo uit moeten gaan zien (de linksys eruit die nu als switch dient):

Afbeeldingslocatie: http://imghost.nl/download/Thuisnetwerk%20met%20Mikrotek.jpeg

Ik neem aan dat de consoles er geen last van hebben als die op 'fast ethernet' zitten (100mbps) van de Mikrotek ? De Airport extreme kan dan op een gigabit lijntje. Ik zou eventueel ook de Mikrotek kunnen nemen zonder wifi mogelijkheden maar denk dat 't wellicht wel handig op een ander moment kan zijn.

Wat denken jullie hiervan ? zal dit stabiel draaien? Werkt het ook goed met apple producten en airplay? (de apples laat ik dan alsnog via de airport extreme verbinden).

/edit: plaatjes kreeg ik niet voor elkaar, nu wel

[ Voor 4% gewijzigd door WTM op 11-08-2014 20:05 ]

• WTM
Niemand een suggestie :-D. Nog een kleine extra vraag: heeft Mikrotik ook een DNS service om je eigen dynamische IP van UPC mee te kunnen benaderen? (Dat heeft de D-link wel, zo kan ik overal bij de NAS).

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56

lier

MikroTik nerd

Nee, consoles kunnen prima fast ethernet praten :)

Prima opstelling (hooguit is de router WAN-LAN throughput op den duur niet toereikend, volgens mij ligt het max op zo'n 200Mbps.
Ja, Mikrotiks zijn echt retestabiel.
Ja, Apple apparatuur werkt prima samen met Mikrotik.
Ja, NAT loopback werkt prima op de Mikroitik.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:39
WTM schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 12:59:
Niemand een suggestie :-D. Nog een kleine extra vraag: heeft Mikrotik ook een DNS service om je eigen dynamische IP van UPC mee te kunnen benaderen? (Dat heeft de D-link wel, zo kan ik overal bij de NAS).
Er zijn een hoop example scripts voor dyanmic DNS updates. Je moet wel bij zo'n externe service even een accountje en een domein aanmaken.

Verder kan een MikroTik als het goed is ook alles wat je D-Link kan.

Je kunt 'm trouwens het goedkoopste halen bij Interprojekt in Polen.

• WTM
Dank voor de reacties!

@Lier:
Die wan-lab throughput is inderdaad niet top, tenminste die top ga ik vast nog wel eens bereiken van 200. UPC heb ik nu op 100Mbps (binnenkort 'gratis' naar 120) dat trekt de d-link wel. Weet niet waar de max van die d-link router is, op smallnetbuilder zie ik dat 't 250Mbps is. Dus dat zou qua wan-lan dus een downgrade zijn!?

Maar gaat deze MikroTik router de stabiliteit van mijn netwerk vergroten? Stabieler dan de D-Link is het idee dus. Of moet ik naar wat anders kijken? Ubiquity?

@Thralas:
Qua prijs, als ik inclusief verzendkosten bekijk, dan kan ik 'm het beste in Nederland kopen dat is net zo duur en qua garantie kan ik een Nederlandse verkoper aanspreken indien noodzakelijk. Of klik ik wat verkeerds aan want ik kom ook op 110 euro inclusief verzendkosten en BTW etc.