Hallo,
Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop nodig voor haar studie( grafische vormgeving)
Bij deze opleiding moet ze werken met photoshop (stilstaande beelden) en van photoshop heb ik niet zoveel verstand.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
office
browsen
photoshop
Heel misschien de sims
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 700 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop moet makkelijk mee te nemen zijn dus max 15 inch (Liefst 13).
accuduur is niet heel belangrijk,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Heb geen specifiek merk in gedachten.
Nou heb ik gelezen dat photoshop veel baat heeft bij een ssd (deze heb ik al 128GB), een videokaart en 8gb ram.
een goed 1080P of 900P scherm lijkt me ook een must.
Ik heb altijd een Sony VAIO S gehad die mij echt perfect leek hiervoor, maar helaas stopt Sony ermee.
Als iemand een goede laptop weet of waar ik nog meer op moet letten bij de aanschaf zou dat mooi zijn.
alvast bedankt.
Nu heb ik deze gevonden:
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501
maar dan met een i5(wel U), 820M en een sshdd voor 630 euro.
Mijn vriendin heeft een nieuwe laptop nodig voor haar studie( grafische vormgeving)
Bij deze opleiding moet ze werken met photoshop (stilstaande beelden) en van photoshop heb ik niet zoveel verstand.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
office
browsen
photoshop
Heel misschien de sims
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 700 euro
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
De laptop moet makkelijk mee te nemen zijn dus max 15 inch (Liefst 13).
accuduur is niet heel belangrijk,
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Heb geen specifiek merk in gedachten.
Nou heb ik gelezen dat photoshop veel baat heeft bij een ssd (deze heb ik al 128GB), een videokaart en 8gb ram.
een goed 1080P of 900P scherm lijkt me ook een must.
Ik heb altijd een Sony VAIO S gehad die mij echt perfect leek hiervoor, maar helaas stopt Sony ermee.
Als iemand een goede laptop weet of waar ik nog meer op moet letten bij de aanschaf zou dat mooi zijn.
alvast bedankt.
Nu heb ik deze gevonden:
pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501
maar dan met een i5(wel U), 820M en een sshdd voor 630 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door Ruudox op 11-08-2014 20:24 ]