Nieuwe Full HD laptop gekocht, maar software is niet Full HD

Pagina: 1
Acties:

• GlobalSoldier
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb onlangs een nieuwe laptop aangeschaft, de HP Pavilion 15-p051nd, met een Full HD-scherm. Nu heb ik de laptop eindelijk binnen en ik ben gelijk begonnen met het installeren van verschillende programma's. Het viel mij op dat sommige programma's openen in een lagere resolutie en dat details zoals de letters er niet heel erg scherp uit zien. Ik heb het dan over bekende software zoals Skype Desktop, Tweetdeck en Spotify.

Andere programma's zoals Firefox en Office openen wel gewoon en zien er zeer scherp uit.

Waar kan het probleem liggen? Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpne.

Verwijderd

laat eens een screenshot zien.

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01-2025
Rechtermuisknop op de snelkoppeling > Eigenschappen > Compatibiliteit > "Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI-Instellingen.

• Ahrnuld
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:22
GlobalSoldier schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:32:
Waar kan het probleem liggen? Ik hoop dat jullie mij met dit probleem kunnen helpne.
Waarschijnlijk bij de DPI scaling instellingen. Niet alle applicaties kunnen goed omgaan met scaling van meer dan 100% (dan gaan ze er een beetje wazig uitzien)

[ Voor 14% gewijzigd door Ahrnuld op 11-08-2014 19:38 ]

Niets...

• GlobalSoldier
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-08-2024
Drowzz schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:37:
Rechtermuisknop op de snelkoppeling > Eigenschappen > Compatibiliteit > "Beeldscherm aanpassen uitschakelen bij hoge DPI-Instellingen.
Heel erg bedankt! Dit was inderdaad het probleem en alle programma's zien er nu prima uit.

Topic mag wat mij betreft op slot nu.