Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Meenemen naar school voor opleiding: HBO - ICT en gamen.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet meer als 1200euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, naar school, op de fiets en in de bus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen, zolang het geen merk is met alleen maar slechte reviews.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop voor school en om een beetje op te gamen.
Nu heb ik zelf wel heel veel research gedaan en in het begin kwam ik uit op de Lenovo Y50:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
deze is voor 999euro te bestellen op campusshop, maar deze heb ik nu ondertussen van het lijststje geschrapt omdat je er geen SSD bij kon zetten en het scherm verschikkelijk slecht zou zijn.
Eisen laptop:
- Intel Core i7
- Nvidia GTX 850M MET GDDR5! of hoger.
- Fatsoenlijk full-hd scherm
- 8GB werkgeheugen
- Liefst upgradebaar en niet al te zwaar
Toen kwam ik uit bij clevo laptops.
Nu heb ik tot nu toe 3 webwinkels gevonden waar je deze kan kopen:
- BTO
- XNB
- Alternate
- Laptop Plus
Bij laptop plus is de clevo te kopen zonder HDD's, geheugen en netwerkkaart, wat ik wel ideaal vind omdat ik dan zelf kwaliteits-componenten kan installeren.
Ik zag bij laptop plus de Clevo W355STQ:
http://www.laptopplus.nl/...8-gtx860-i7-quad/1026868/
Deze wou ik dan nemen met de i7 4710MQ en zelf upgraden met:
Ook is de laptop nog net iets goedkoper als ik dit zelf doe, nu is mijn vraag aan jullie of het aan te raden is dit allemaal zelf te doen, er ontdanks ik al 10+ uur aan het zoeken ben er toch geen andere alternatief is en ik heb gelezen dat clevo's nu niet altijd zo goed uit de verf komen, is dit dan echt zo slecht?
Alvast heel erg bedankt!
Joep de Wit
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Meenemen naar school voor opleiding: HBO - ICT en gamen.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet meer als 1200euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, naar school, op de fiets en in de bus.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen, zolang het geen merk is met alleen maar slechte reviews.
Hallo,
Ik ben op zoek naar een laptop voor school en om een beetje op te gamen.
Nu heb ik zelf wel heel veel research gedaan en in het begin kwam ik uit op de Lenovo Y50:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
deze is voor 999euro te bestellen op campusshop, maar deze heb ik nu ondertussen van het lijststje geschrapt omdat je er geen SSD bij kon zetten en het scherm verschikkelijk slecht zou zijn.
Eisen laptop:
- Intel Core i7
- Nvidia GTX 850M MET GDDR5! of hoger.
- Fatsoenlijk full-hd scherm
- 8GB werkgeheugen
- Liefst upgradebaar en niet al te zwaar
Toen kwam ik uit bij clevo laptops.
Nu heb ik tot nu toe 3 webwinkels gevonden waar je deze kan kopen:
- BTO
- XNB
- Alternate
- Laptop Plus
Bij laptop plus is de clevo te kopen zonder HDD's, geheugen en netwerkkaart, wat ik wel ideaal vind omdat ik dan zelf kwaliteits-componenten kan installeren.
Ik zag bij laptop plus de Clevo W355STQ:
http://www.laptopplus.nl/...8-gtx860-i7-quad/1026868/
Deze wou ik dan nemen met de i7 4710MQ en zelf upgraden met:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth | € 22,85 | € 22,85 |
| 1 | Corsair CMSX8GX3M2A1600C9 | € 74,99 | € 74,99 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 238,14 | |
Ook is de laptop nog net iets goedkoper als ik dit zelf doe, nu is mijn vraag aan jullie of het aan te raden is dit allemaal zelf te doen, er ontdanks ik al 10+ uur aan het zoeken ben er toch geen andere alternatief is en ik heb gelezen dat clevo's nu niet altijd zo goed uit de verf komen, is dit dan echt zo slecht?
Alvast heel erg bedankt!
Joep de Wit
[ Voor 31% gewijzigd door Yeasis op 11-08-2014 19:18 ]