Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Studie/Gaming Laptop +/- 1200euro

Pagina: 1
Acties:

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:19
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Meenemen naar school voor opleiding: HBO - ICT en gamen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Niet meer als 1200euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja, naar school, op de fiets en in de bus.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Geen, zolang het geen merk is met alleen maar slechte reviews.

Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop voor school en om een beetje op te gamen.
Nu heb ik zelf wel heel veel research gedaan en in het begin kwam ik uit op de Lenovo Y50:
pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL
deze is voor 999euro te bestellen op campusshop, maar deze heb ik nu ondertussen van het lijststje geschrapt omdat je er geen SSD bij kon zetten en het scherm verschikkelijk slecht zou zijn.

Eisen laptop:
- Intel Core i7
- Nvidia GTX 850M MET GDDR5! of hoger.
- Fatsoenlijk full-hd scherm
- 8GB werkgeheugen
- Liefst upgradebaar en niet al te zwaar

Toen kwam ik uit bij clevo laptops.
Nu heb ik tot nu toe 3 webwinkels gevonden waar je deze kan kopen:
- BTO
- XNB
- Alternate
- Laptop Plus

Bij laptop plus is de clevo te kopen zonder HDD's, geheugen en netwerkkaart, wat ik wel ideaal vind omdat ik dan zelf kwaliteits-componenten kan installeren.

Ik zag bij laptop plus de Clevo W355STQ:
http://www.laptopplus.nl/...8-gtx860-i7-quad/1026868/
Deze wou ik dan nemen met de i7 4710MQ en zelf upgraden met:
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Travelstar 5K1000, 1TB€ 50,51€ 50,51
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,85€ 22,85
1Corsair CMSX8GX3M2A1600C9€ 74,99€ 74,99
1Crucial MX100 256GB€ 89,79€ 89,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 238,14

Ook is de laptop nog net iets goedkoper als ik dit zelf doe, nu is mijn vraag aan jullie of het aan te raden is dit allemaal zelf te doen, er ontdanks ik al 10+ uur aan het zoeken ben er toch geen andere alternatief is en ik heb gelezen dat clevo's nu niet altijd zo goed uit de verf komen, is dit dan echt zo slecht?

Alvast heel erg bedankt!

Joep de Wit

[ Voor 31% gewijzigd door Yeasis op 11-08-2014 19:18 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ligt eraan welke Clevo-barebone je op het oog hebt, ze zijn echt niet allemaal slecht :)

Maak hier al jaren gebruik van zulke barebones en het zal aan mij liggen, maar dat is prima kwaliteit!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Yeasis
CLB schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:13:
Ligt eraan welke Clevo-barebone je op het oog hebt, ze zijn echt niet allemaal slecht :)

Maak hier al jaren gebruik van zulke barebones en het zal aan mij liggen, maar dat is prima kwaliteit!
Ik zat te kijken naar de Clevo W355STQ:
http://www.laptopplus.nl/...-mat-full-hd-led/1028128/

Inderdaad vergeten te vermelden en ik heb mijn post aangepast

[ Voor 6% gewijzigd door Yeasis op 11-08-2014 19:19 ]

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Nou zoek daar dan eens reviews van op over lawaai, behuizing, toetsenbord enzovoort :)

Zelf geen ervaring met dat exacte type dus daar kan ik je weinig over vertellen...
Of je zelf alles los wilt kopen en wilt installeren is natuurlijk aan jou, kan makkelijk, maar mijn ervaring is weer dat het weinig tot niks scheelt. Je kunt alle shops mailen toch, prijsopgave laten maken, zeggen wat je zoekt en kijken waar je het beste, netste en fijnste wordt geholpen. Voordat ik mijn laptop kocht heb ik enkele keren gebeld en ben ik gewoonweg langs geweest (bij Xnotebooks), maar het was dan ook aan dure aankoop :)

Voor de rest mis ik gewoonweg eisen en zijn je antwoorden op alle vragen nogal simpel...
Een 15,4" notebook twee schijven en zware GPU wil je echt niet constant meeslepen namelijk (althans ik niet)
Wat voor processor heb je nodig, hoeveel GB werkgeheugen, welke games ga je spelen, welk videokaart? Ik zie nu een paar eisen staan, maar volgens mij zijn die op vrijwel niks gebaseerd? Waarom een GTX850?

Wil je een mat scherm of juist niet, wil je weten wat voor type je scherm is of geef je daar niet al te veel om?
Zo heb ik expliciet gekozen voor een mat full HD-scherm, een B156HW01, toen 1 van de betere op de markt

Hoeveel schijven wil je kunnen toevoegen en in wat voor formaat? 2,5" of mSATA?
Mijn laptopje met 2x 2,5" schijven, zonder CD-drive weegt volgens mij 3,2kg, das pittig hoor.
Tevens komt daar nog een allemenselijk zware adapter bij en je zit zo aan de 4,0kg, wil je dat? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Yeasis
CLB schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:24:
Nou zoek daar dan eens reviews van op over lawaai, behuizing, toetsenbord enzovoort :)

Zelf geen ervaring met dat exacte type dus daar kan ik je weinig over vertellen...
Of je zelf alles los wilt kopen en wilt installeren is natuurlijk aan jou, kan makkelijk, maar mijn ervaring is weer dat het weinig tot niks scheelt. Je kunt alle shops mailen toch, prijsopgave laten maken, zeggen wat je zoekt en kijken waar je het beste, netste en fijnste wordt geholpen. Voordat ik mijn laptop kocht heb ik enkele keren gebeld en ben ik gewoonweg langs geweest (bij Xnotebooks), maar het was dan ook aan dure aankoop :)

Voor de rest mis ik gewoonweg eisen en zijn je antwoorden op alle vragen nogal simpel...
Een 15,4" notebook twee schijven en zware GPU wil je echt niet constant meeslepen namelijk (althans ik niet)
Wat voor processor heb je nodig, hoeveel GB werkgeheugen, welke games ga je spelen, welk videokaart? Ik zie nu een paar eisen staan, maar volgens mij zijn die op vrijwel niks gebaseerd? Waarom een GTX850?

Wil je een mat scherm of juist niet, wil je weten wat voor type je scherm is of geef je daar niet al te veel om?
Zo heb ik expliciet gekozen voor een mat full HD-scherm, een B156HW01, toen 1 van de betere op de markt

Hoeveel schijven wil je kunnen toevoegen en in wat voor formaat? 2,5" of mSATA?
Mijn laptopje met 2x 2,5" schijven, zonder CD-drive weegt volgens mij 3,2kg, das pittig hoor.
Tevens komt daar nog een allemenselijk zware adapter bij en je zit zo aan de 4,0kg, wil je dat? :)
Ik heb bij review gekeken waar een 850M tot in staat is en op dat prestatieniveau kwa fps/kwaliteit wil ik toch wel echt hebben. (een vergelijkbare GPU is natuurlijk ook prima)
Sata of mSata maakt mij niets uit (prijsverschil SSD's is minimaal)
Verder heb ik helemaal geen boeken en ben ik op de middelbare school wel 3kg aan boeken gewend.
Scherm maakt niet al te veel uit zolang het maar niet verschikkelijk is.

Ik wil een laptop die gewoon goed is, ik heb verder van school geen veresiten gekregen maar ik heb deze online wel van andere scholen gevonden.

Games die ik op dit moment speel (verscheelt constant): Counter Strike Go, Tomb Raider (2013), Sleeping Dogs en League of Legends.

Ik zal even reviews lezen over dit specifiek model, bedankt voor je reactie

Edit, nog een klein vraagje: Ik heb BTO gemailed of ze dual-channel werkgeheugen in hun versie van de clevo barebone konden stoppen (zonder veel geld te betalen voor een verdubbeleling van het aantal werkgeheugen) waarop ze reageerde dat dual-channel geen voordelen had t.o.v. single channel, zover ik weet klopt hier helemaal niets van, weten de mensen van BTO hier zelf niet veel van af?

[ Voor 8% gewijzigd door Yeasis op 11-08-2014 20:02 ]

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Netwerkkaart zit er al wel in zoals ik het zie, je kan upgraden naar de door jou gewenste kaart.
Dus dan is het enkel de SSD, harddisk en geheugenmodule zelf erin zetten.
Dit moet geen probleem zijn, vaak gewoon een kwestie van erin klikken.

Of de Barebone kwalitatief goed is zal je zelf wat google onderzoek op moeten loslaten.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik heb zelf onlangs een Asus N750JK-T4068H http://tweakers.net/price...0jk-t4068h/specificaties/ aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Ik weet niet of 17 inch ook acceptabel is?
i7 4700HQ, 8Gb geheugen, GTX850M. Ik heb er zelf een 256 Crucial SSD in gezet, dat ging heel makkelijk, er is een extra plek voor een tweede harddisk. Eventueel kan je met een HDD caddy nog een derde inbouwen.

EDIT: kost ongeveer 920 euro + 89 euro voor de SSD.

[ Voor 7% gewijzigd door John Rambo op 11-08-2014 21:57 ]

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-11 14:17
Hi,

ik heb onlangs zelf nog laptop gekocht voor mij opleiding (game development) en heb een Lenovo Y50 gehaald. Nog niet veel op gedraaid maar hij bevalt me prima! En via de Campus shop goede garantie en service en 999 euro voor studenten ;)

misschien wat voor jouw om te checken!

• FromSpec2Sirius
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 19:11
Overweeg een MSI. (GT70 Dominator bv.)
Pagina: 1