Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie Gametechnologie en Gamen (800 á 900 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee Tweakers!

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga komend jaar Gametechnologie studeren aan de Universtiteit Utrecht. Hiervoor heb ik een laptop nodig met de volgende minimumeisen:
- 4 gigabyte intern geheugen
- 2 Ghz x86-­‐64 processor (i5 of beter) GEEN AMD processor
- 256 gigabyte harde schijf en een eis dat de WiFi-netwerkkaart geschikt is voor 5 Ghz band (dual-band/AC)

Zelf zou ik graag een SSD van 128 of 256 GB en een opslagschijf van 500 GB(liefst 7200 RPM). Ook het liefst een goede GPU en koeler(eentje die wel geen lawaai maakt in de collegezaal).
Het liefst een full HD scherm van 17 inch(mocht de prijs/het gewicht/de omvang dit toelaten), aangezien ik niet graag met een klein scherm werk, maar de laptop wel goed te vervoeren moet zijn.

De laptop is vooral bedoeld voor schoolzaken, aangezien ik thuis een desktop heb, maar wel zou ik graag enkele games goed kunnen draaien. Vooral League of Legends en Counter Strike: Global Offense zal ik erop spelen.

De software die ze bij deze studie gebruiken zijn met name Visual Studio en modelleringsprogramma's, zoals Blender.

Wat is je budget?
Het liefst rond de 800 á 900 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop iedere dag mee moeten nemen naar school, waarvoor ik 45 minuten in de trein zit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen merk voorkeur. Het liefst een betrouwbaar merk en dat de laptop niet oververhit raakt.

Ik weet niet goed waar ik moet beginnen met zoeken, zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?

Mvg,
Mart van der Struijk

• kippensoepje
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-07 22:05
Hey Mart,

Ik heb eventje voor je gekeken en gelet op de criteria waar hij aan moet voldoen, echter is het niet verstandig om voor een laptop te gaan van 17", want dit is ten eerste erg zwaar en ten tweede past hij niet in een normale Eastpack rugzak.

MVG,
Olivier Kros

pricewatch: Asus N550JV-CN270H

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y510p-01135

pricewatch: Asus N56JN-CN090H

Verwijderd

Topicstarter
Ja een 17" leek mijzelf ook al aan de grote kant. Een 15.6" zou dan denk ik een betere optie zijn als ik zo van mensen hoor.

Zijn er mogelijk nog meer mensen met suggesties?

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment lijkt mij de Lenovo IdeaPad Y50-70-00745 het beste:
http://www.campusshop.nl/...0-70-00745nl/details.aspx

Wat denken jullie van deze laptop?

• Death1ord
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 16:16
Die laptop voldoet volledig aan jouw eisen. De enige opmerking die veel mensen hebben met deze laptop is dat het scherm iets minder is van kwaliteit (hoewel het beter is op hoge prestaties).
Nu ja, ik ken de laptop en het is me niet direct op gevallen dat het zo een "slecht" scherm is.

Ik denk persoonlijk dat je voor dezelfde prijs moeilijk iets gelijkwaardig gaat vinden. In het ergste geval is het scherm wel makkelijk te vervangen (maar zoals ik al zei, het scherm is niet dramatisch, gewoon niet het van het).

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

scherm is idd heel makkelijk te vervangen. die heb ik zelf gedaan achteraf was die niet nodig geweest. zo veel beter is het scherm wat ik nu heb ook niet. het scherm is niet goed maar niet zo slecht als de meeste beschrijven.zou gewoon de Y50 doen en als het kan (eventueel later) een SSD erin zetten.

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
kippensoepje schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:23:

Ik heb eventje voor je gekeken en gelet op de criteria waar hij aan moet voldoen, echter is het niet verstandig om voor een laptop te gaan van 17", want dit is ten eerste erg zwaar en ten tweede past hij niet in een normale Eastpack rugzak.
Een 17'' is inderdaad zwaarder en iets moeilijker mee te nemen. Echter met een GOEDE laptoptas, kom je een heel eind verder. We gaan dus niet praten over een eastpack, maar een degelijke samsonite bijvoorbeeld. Dan heb je al heel wat minder last van gewicht en grootte. Ten minste, je koopt een laptop 900 euro, moet je dan 50 euro besparen op een tas?
scherm is idd heel makkelijk te vervangen. die heb ik zelf gedaan achteraf was die niet nodig geweest. zo veel beter is het scherm wat ik nu heb ook niet. het scherm is niet goed maar niet zo slecht als de meeste beschrijven.zou gewoon de Y50 doen en als het kan (eventueel later) een SSD erin zetten
Het scherm kan slecht zijn van de y50. Ik geloof dat er dan met name gekeken moet worden naar mensen die een grafische achtergrond hebben. Voor gamen lijkt mij dat Lenovo een scherm erin stopt die voldoet aan de eisen van een gamer. Daarnaast, waarom los halen van het scherm? Is dit niet een killer voor de garantie van de laptop?

@HydraSenpai
Stel je keuze is de y50, kijk dan op campusshop. Daar wordt deze voor studenten aangeprezen. Qua prijs erg aantrekkelijk.
Voor wat meer info:
http://www.notebookcheck....book-Review.120215.0.html
Hier vind je informatie over de koeling, geluid en dergelijke.

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-11 14:38

spartacusNLD

This is Sparta!!

garantie is geen probleem.. op het moment dat er iets is is het oude scherm zo terug gezet :)

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
spartacusNLD schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:11:
garantie is geen probleem.. op het moment dat er iets is is het oude scherm zo terug gezet :)
Ook geen zegel tegen gekomen?
Pagina: 1