Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oud nieuws, nog nieuws?

Pagina: 1
Acties:

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 30-10 12:53

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Moet je nog nieuws posten als het al meer dan 2 dagen oud is? nieuws: Website ov-chipkaart bevat sinds januari privacyprobleem

Het klinkt misschien lullig, maar red dan je gezicht nog een beetje om te doen alsof je zo'n nieuws item niet interessant vond en negeer het dan maar of iets dergelijks. :+ De link in het artikel is toevallig wel van vandaag, omdat het zelfs om een vervolg stukje gaat.
Vrijwel elke site heeft het zaterdag al besproken, ja zelfs powned.tv : https://www.google.nl/web...-8#q=ov%20chipkaart%20lek

Ik snap ook wel deels dat het er komt, maar persoonlijk sla je ook wel een figuur om 2 dagen later nog eens aan te komen met 'iets'. Misschien meer iets om over na te denken, dan direct een 'aanval' :)

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:03

_David_

FP ProMod

llama llama duck

2 dagen geleden was het nieuws dat er een lek zat in de website ov-chipkaart, het nieuws is nu dat dat lek er al sinds januari is ;)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 18:15

Emiel1984

Made in NL

Ik vind het wel prettig. 'Beter laat dan nooit' . Zelf bezoek ik naast tweakers en nu.nl geen nieuws-sites. DIt nieuwsbericht had ik anders dus zeker gemist.

[LTS][MTS][HTS]

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
_David_ schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:47:
2 dagen geleden was het nieuws dat er een lek zat in de website ov-chipkaart, het nieuws is nu dat dat lek er al sinds januari is ;)
Goed, beetje simpele redenatie hoor :) . Je mist 'het' nieuws, want daar gaat het om. Of gaat het bericht er nu alleen om dat het sinds januari zo is? Voor mij maak je het dan alleen 'erger'. Geen enkele informatie over hoe/wat/waar, alleen dat het al een tijdje zo is.
Eigenlijk precies mijn punt, moet je het dan nog bekendmaken. Ik vind Tweakers juist DE website waar -alle- informatie zou moeten staan. Nu heeft nu.nl meer technische informatie dan Tweakers die "technologie op de proef stelt". ;(

Verder geen haat of verwijten. Ik ben domweg een Tweaker en dit nieuws heb ik al door en door gehoord en dan is het jammer dat "wij" er dan na 2 dagen zo'n artikel aan wijten.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 15:40
Ik weet niet wat de beweegredenen waren om het zaterdag niet te brengen, of dat het is gemist - ik had toen geen dienst. Gisteren vond ik het 'sinds januari lek'-nieuws echter relevant genoeg om te brengen.

Edit: ik begrijp van mijn collega's dat ze het nieuws zaterdag bewust hebben laten liggen. Gisteren maakten we een andere afweging, omdat het al sinds januari open bleek te staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Joost op 12-08-2014 12:29 ]

Ik ben helemaal geen stagiair

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
Ik kan hier wat licht over laten schijnen: samen met collega Yoeri heb ik zaterdagochtend vroeg over dit nieuws overlegd.

We hebben besloten dit niet te brengen, grofweg vanwege twee zaken:
1. Het bleek niet reproduceerbaar - en dus niet exploitable
2. We hadden geen idee hoe lang het lek er al zat; we namen daarom aan dat het er kort zat (omdat zulke lekken vaak snel worden gedicht om te voorkomen dat het een groot schandaal wordt)

Maandag bleek de situatie radicaal veranderd: inmiddels was bekend hoe het lek optrad en bovendien bleek TLS al sinds januari op de hoogte. Daarom ook 'sinds januari' in de kop.

We maken elke dag de hele dag door afwegingen. Ik snap dat het door sommige van die afwegingen soms lijkt alsof we 'oud nieuws' brengen. Dat is zelden zo, en als het zo is, mag de redacteur in kwestie een week lang koffie halen voor iedereen als straf :P Ik ben blij dat je ons de kans geeft om dit in dit topic toe te lichten, want dit zetten we niet in een artikel, maar sommige geïnformeerde bezoekers zal dit opgevallen zijn en dan is het goed als er uitleg over is :)

• Douweegbertje

Douweegbertje

Topicstarter
Ok, bedankt voor je toelichting. :Y)
In elk geval misschien een logische redenering, maar voor 'het volk' hier zal niet zo ver denken. Dus hoewel ik mij dan helemaal in je verhaal kan vinden, ga ik dat er niet achter zoeken bij het daadwerkelijke bericht. Even kort gezegd, ik las het zaterdag al, jullie komen 2 dagen later met een summiere samenvatting dus ga ik voortaan voor mijn nieuws wel ergens anders heen, en kom ik hier de laatste restjes wel lezen ;)

Dat het misschien uit te leggen is, en 'verklaarbaar' is, geeft nog niet weg dat je af en toe dit soort dingen hebt. Nu maak ik dan even een nieuw topic, maar ik spot dit eigenlijk wel vaker. Ik hoop dat je snapt dat ik Tweakers zie als een website waar ik misschien juist extra technische informatie zou lezen of wat dan ook, maar dat tweakers vaak met dit soort artikelen voorbij wordt gestreefd door non technische websites als nu en het ad.
Pagina: 1