Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik zoek een?
Surround set voor bij de TV waar ik al m'n apparatuur op aan kan sluiten.

Wat is je budget?
Echt budget is er niet, maar onder de €1000,- zou mooi zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...
... al m'n A/V apparatuur aan te sturen en indien mogelijk internet radio (shoutcast stream) aanzetten. Momenteel heb ik alleen een TV (LG 42"), digitale TV ontvanger en HTPC. Daarnaast heb ik een NES, N64, Wii en WiiU die ik op 't setje wil aansluiten (hang nu allemaal aan de TV).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een voorselectie in de PW gemaakt, maar dat is alleen voor kant-en-klare setjes. Verder ben ik niet zo bekend met dit soort apparatuur, vandaar ook dit topic ;).
Een echte voorkeur heb ik niet, maar de Onkyo setjes zien er aardig uit en worden regelmatig hier aangeprezen. Echter is de Yamaha RX v577 ook wel aantrekkelijk qua specs, met name omdat 't 7.2 is, ipv 5.1 en met €475,- erg leuk.
Bose gaat 'm hoe dan ook niet worden, het voelt gewoon niet fijn (en valt ook buiten de prijsklasse).

Heb je nog extra eisen/wensen?
Bij mijn PC heb ik een Logitech x530 setje. Klinkt goed, maar de subwoofer is erg aanwezig als het volume wat harder gaat. Ik zoek dus iets wat een mooi balans heeft. En omdat ik in een rijtjeshuis woon, wil ik niet dat de buren verplicht mee genieten.

Daarnaast is surround leuk, maar je zit ook nog eens met de snoeren. Als het even kan, zou ik de surround speakers draadloos kunnen aansturen, maar dat is meer een wens dan harde eis. De setjes die ik hierboven noem, hebben geen draadloze speakers. Tips voor kabelmanagement zijn ook welkom :).

Een paar apparaten hebben naast een LAN aansluiting ook wifi. Dat laatste is wel zo prettig omdat ik maar 2 LAN aansluitingen in m'n muur heb, 1x HTPC en 1x digitale TV. Nu heb ik wel nog een wcd met coax, maar geen UTP ernaast, al is die zo vervangen voor UTP natuurlijk.

Wat het niet hoeft te zijn.
Het is niet de bedoeling om een hele home cinema set te creëren met BR speler en al, want daar heb ik m'n HTPC al voor. Gewoon een receiver dat geluid afhandelt en 't beeld naar de TV stuurt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat maakt pricewatch: Onkyo HT-S9405THX z'n prijs waard, vergeleken met de €400,- goedkopere pricewatch: Onkyo HT-S6505 of pricewatch: Onkyo HT-S4505 zilver?

In het kort:
Wat kan ik het beste kopen voor surround set bij m'n TV wat genoeg aansluitingen heeft voor allerlei andere apparatuur wat goed klinkt en onder de €1000,- is?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
RX-V577 x1
NS-C444 x1
NS333 x2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
En daar heb ik absoluut niets aan. Die eerste kan ik nog raden, dat is de Yamaha die ik op 't oog heb, maar de rest zegt mij niets. Geen omschrijving, geen link met meer informatie en al helemaal geen onderbouwing.

Als je geen advies wilt geven, post dan niet in een aankoopadvies forum. 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Hero of Time op 11-08-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Sorry hoor maar 1 keer Googlen en je wist wat hij bedoelde.
Hij had inderdaad ook even paar linkjes kunnen toevoegen:
pricewatch: Yamaha NS-333 2.0 (Zwart)
pricewatch: Yamaha NS-C444 (Zwart)

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 10:44
Wat ik toch veelal lees op het forum dat u met de pricewatch: Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart) erg veel bang for buck heeft.
Deze kunt u verder uitbreiden met de sub en center van dezelfde serie, de pricewatch: Boston Acoustics ASW 250 (Zwart) en de pricewatch: Boston Acoustics A 225C (Wit).
Op verschijne forums en review sites wordt deze set erg hoog aangeschreven.
1 subwoofer zou voldoende moeten zijn, dit ligt uiteraard ook aan de plaatsing en de grote van de ruimte waar u dit wilt gaan gebruiken.
Over de versterker kan ik u weinig vertellen, allicht dat iemand hier u meer over kan vertellen.
Maar smaak Is persoonlijk, het beste kunt u in een audio zaak even naar verschillende setjes luisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door MyBearTibbers op 12-08-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Oooh sorry !
Ging dr inderdaad vanuit dat je het ff op google ging zetten !
Kan je wel 1 link geven maar via google kun jezelf gelijk doorgaan naar meerdere sites !
En iets onderbouwen bij speakers ???
Ik kan je mijn mening geven over hoe ik iets vind klinken, maarja das persoonlijk.
Dacht gewoon dat ik je hier een slinger in de juiste richting kon geven !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Hero of Time schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:24:
Bij mijn PC heb ik een Logitech x530 setje. Klinkt goed, maar de subwoofer is erg aanwezig als het volume wat harder gaat. Ik zoek dus iets wat een mooi balans heeft. En omdat ik in een rijtjeshuis woon, wil ik niet dat de buren verplicht mee genieten.
Dan valt mijn inziens alles haast alles van kant en klaar al af. De reden dat de subwoofer zo aanwezig is in deze setjes is doordat de overige "speakers" zo klein zijn. Er is simpelweg geen ruimte om grote units kwijt te kunnen en zo fatsoenlijk mid-laag weer te geven. Ook is er geen ruimte in de kast om druk op te bouwen en wellicht iets te forceren. Je ziet in dat soort setjes vaak dat de subwoofer moet assisteren in deze tonen en al vanaf 150 - 200 Hz mee gaat doen. Dan krijg je dat je de subwoofer gaat kunnen plaatsen en dat deze overactief wordt. Let dat dit dus inherent is aan het systeem en niet aan de prijsklasse.

Er zijn wel setjes met relatief kleine speakers die onder de 100 Hz duiken. Volgens mij doet die Onkyo THX-set dat en ook speakers als de Monitor Audio Radius (HD) en de KEF-etjes. Ik durf alleen zo niet te zeggen wat die qua prijs doen.
Wat maakt pricewatch: Onkyo HT-S9405THX z'n prijs waard, vergeleken met de €400,- goedkopere pricewatch: Onkyo HT-S6505 of pricewatch: Onkyo HT-S4505 zilver?
De THX-versie heeft houten (spaanplaat) kasten en niet plastic wat je veelal ziet. Verder zijn de subwoofers bij veel van dit soort setjes passief (receiver levert het vermogen) en niet actief (subwoofer met eigen versterker). Dat scheelt ook nog behoorlijk in de prijs. Verschil zit hem vooral in de speakers, de speakers van die THX-set zijn toch wel iets meer volwassen dan bij de andere sets. Maar het valt wel in het niet bij een speaker als de hierboven genoemde Boston Acoustics A25.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Grandisimo schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:12:
Oooh sorry !
Ging dr inderdaad vanuit dat je het ff op google ging zetten !
Kan je wel 1 link geven maar via google kun jezelf gelijk doorgaan naar meerdere sites !
En iets onderbouwen bij speakers ???
Ik kan je mijn mening geven over hoe ik iets vind klinken, maarja das persoonlijk.
Dacht gewoon dat ik je hier een slinger in de juiste richting kon geven !
Ik heb ze ook op Google opgezocht (had ik moeten melden) en kwam er zo achter dat het speakers en een subwoofer was (dat had ik al gegokt adhv je 1x en 2x). Dan had het alsnog meer geholpen als je wat onderbouwing had gegeven hiervoor. Waarom deze speakers en niet andere?
Mening geven over hoe iets klinkt wordt vaak bij reviews gedaan, dus waarom niet? Je hebt mij wel een klein beetje geholpen, want ik dacht dat de Yamaha RX-v577 met speakers kwam, maar ik kan dat nergens duidelijk vinden. Jij geeft aan dat ze blijkbaar zonder komen. Heb jij ervaring met deze receiver?
FeaR schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 06:22:
[...]

Dan valt mijn inziens alles haast alles van kant en klaar al af. De reden dat de subwoofer zo aanwezig is in deze setjes is doordat de overige "speakers" zo klein zijn. Er is simpelweg geen ruimte om grote units kwijt te kunnen en zo fatsoenlijk mid-laag weer te geven. Ook is er geen ruimte in de kast om druk op te bouwen en wellicht iets te forceren. Je ziet in dat soort setjes vaak dat de subwoofer moet assisteren in deze tonen en al vanaf 150 - 200 Hz mee gaat doen. Dan krijg je dat je de subwoofer gaat kunnen plaatsen en dat deze overactief wordt. Let dat dit dus inherent is aan het systeem en niet aan de prijsklasse.
Daar was ik al bang voor. M'n subwoofer dreunt namelijk redelijk door.
[...]

De THX-versie heeft houten (spaanplaat) kasten en niet plastic wat je veelal ziet. Verder zijn de subwoofers bij veel van dit soort setjes passief (receiver levert het vermogen) en niet actief (subwoofer met eigen versterker). Dat scheelt ook nog behoorlijk in de prijs. Verschil zit hem vooral in de speakers, de speakers van die THX-set zijn toch wel iets meer volwassen dan bij de andere sets. Maar het valt wel in het niet bij een speaker als de hierboven genoemde Boston Acoustics A25.
Ok, dus speakers van plastic ipv hout geven een minder natuurlijk geluid (kwalitatief minder in vergelijking) en een subwoofer wil je 't liefst een actieve subwoofer als ik 't goed begrijp?
MyBearTibbers schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:07:
Zelf ben ik ook vrij nieuw in de hifi wereld dus ik kan u geen professionele hulp geven :p
Wat ik toch veelal lees op het forum dat u met de pricewatch: Boston Acoustics A 25 set 2.0 (Zwart) erg veel bang for buck heeft.
Deze kunt u verder uitbreiden met de sub en center van dezelfde serie, de pricewatch: Boston Acoustics ASW 250 (Zwart) en de pricewatch: Boston Acoustics A 225C (Wit).
Op verschijne forums en review sites wordt deze set erg hoog aangeschreven.
1 subwoofer zou voldoende moeten zijn, dit ligt uiteraard ook aan de plaatsing en de grote van de ruimte waar u dit wilt gaan gebruiken.
Over de versterker kan ik u weinig vertellen, allicht dat iemand hier u meer over kan vertellen.
Maar smaak Is persoonlijk, het beste kunt u in een audio zaak even naar verschillende setjes luisteren.
Interessant. Zal ik op 't lijstje zetten als optie voor speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Ik heb de voorloper van 2013 ( RX-V675 )
Deze is nagenoeg hetzelfde maar de 577 heeft wat meer snufjes oa wifi.
Het is inderdaad een losse receiver zonder speakers.
Yamaha maakt erg mooie recievers waar maar weinig problemen mee zijn en een mooi klankbeeld hebben.
Je kunt een utp splitter gebruiken om meerdere uitgangen te creëren, dit werkt perfect en levert geen verlies op bij een goede splitter.
Ik heb de NS333 speakers gezegd omdat ze een zeer mooi geluid leveren en voor een leuke prijs bij redcoon te krijgen zijn (129€ voor 2 )
Ze komen goed naar voren bij veel reviews.
Je zou ook naar de NS555 kunnen kijken dat zijn mooie staanders waar een strakke bas uit komt en dus mischien de sub weg kan laten.
De NS-C444 is een zeer strakke center wat daadwerkelijk een zeer mooi en helder geluid levert.
Vandaar ook de aanbeveling voor de 333's of 555's die komen van de zelfde lijn en zijn zeer knap voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Hmm, Twee NS555 als voor en twee NS333 voor achter (waarschijnlijk beste om ze op te hangen) is dus een aardig idee. Een center speaker is ook nog wel een goede, want heb een paar 5.1 films gehad waar de stemmen uit de center kwamen. Dan nog een zaak vinden in de buurt waar ik er naar kan luisteren, zodat ik een mooie balans kan vinden. Ik heb een BCC op zo'n 5-6 KM fietsen, maar geen idee of er ook een audiospeciaalzaak in de buurt is. Anders eens kijken wat Haarlem heeft, dat is ook nog aardig in de buurt. Anders moet ik naar Amsterdam met 't OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Als de BCC ze heeft kan je daar ook even beluisteren.
Beter ga je gewoon naar een echte Hifi winkel en ga je luisteren, je wilt niet weten hoeveel verschil erin zit.
op de vraag welke speaker je moet kopen is geen zinnig antwoord op te geven iedereen steld andere eisen en houd van een andere soort sound.

Qua receiver zou ik gewoon een 2dehans halen op marktplaats eentje die de gewenste aansluitingen heeft en een beetje volmogen van een goed merk bv marantz, pioneer dan zit je altijd wel goed.
Speakers kan je 2dehans halen gezien het redelijk kleine budget zou ik daar zeker voor open staan, krijg je veel meer waar voor je geld.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Zoals ik al zei, een echt budget heb ik niet. Als 't binnen €1000,- past is 't mooi, maar niet erg als 't meer wordt. Iets 2e hands kopen, en al helemaal van Marktplaats, vind ik persoonlijk niks. Je weet niet wat je koopt, voor je 't weet is 't half kapot en staat 't er daarom op. Ik wil dat risico niet lopen. Zeker als je tegenwoordig receivers hebt zoals de Yamaha die prima 4k aan kunnen. Dan geef ik liever iets meer uit om klaar te zijn voor de toekomst, dan over een jaar, of twee, alsnog wat nieuws moet kopen.

Ik denk dan ook dat ik voor de Yamaha ga. Echter kijk ik nu op hun site bij producten en zie ook andere types staan, te weten de v677 en v777. Hier een vergelijking van de receivers. De RX v677 ziet er dan nog wat beter uit, ook omdat 't een paar front aansluitingen heeft (HDMI en composite), en nog een paar andere aardigheidjes. De tripple-7 heeft geen noemenswaardige extra's die 't waard maken om 'm te nemen. Echter zijn ze niet in de PW te vinden. Maar er zijn Yamaha dealers in Haarlem en omstreken. Als het weer het toelaat, morgen langs fietsen. En anders volgende week, heb nog een weekje vrij :). Of anders kijk ik even verder onder Receivers en Versterkers: pricewatch: Yamaha RX-V677 Zwart. Kan ik weer verder kijken naar opties, dan alleen Yamaha, aangezien ik toch aparte speakers neem. Maar de v677 blijft momenteel bovenaan staan, tot ik wat beters heb gevonden.

Alleen nu nog speakers ervoor. Die Yamaha's zien er aardig uit, maar de eerder aangehaalde Boston Acoustics zijn blijkbaar ook goed. Iemand nog een paar waar ik naar kan kijken? Dan ga ik in Haarlem verder zoeken en luisteren bij een paar zaken.

Nog tips voor kabels wegwerken? Van de TV met een gootje oid over de vloer naar de hoek, dan omhoog naar de gordijnen, langs de rails naar achter en dan hoog blijven met ook een gootje en speakers ophangen? Of toch anders?

[ Voor 9% gewijzigd door Hero of Time op 12-08-2014 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:34
Hero of Time schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:10:
Daar was ik al bang voor. M'n subwoofer dreunt namelijk redelijk door.
Een goed afgestelde subwoofer zal niet tot nauwelijks doordreunen dan wel overlast veroorzaken voor buren. Een goed afgestelde subwoofer noem ik overigens een subwoofer die dus niet boven zijn bereik moet werken ;)
Ok, dus speakers van plastic ipv hout geven een minder natuurlijk geluid (kwalitatief minder in vergelijking) en een subwoofer wil je 't liefst een actieve subwoofer als ik 't goed begrijp?
De kast kan je maken van elk materiaal dat je wilt. Zoek betonnen speakers en je vindt ze. Hout is over het algemeen het meest gebruikt en dan met name MDF, mooie dichtheid, goed te bewerken en relatief goedkoop. Goedkoper kom je natuurlijk bij spaanplaat. Hoeft niet verkeerd te zijn mits je maar dik genoeg gebruikt. Plus dat als de demping en opbouw van de kast goed is het materiaal minder uit maakt. Maar dat is hier eigenlijk niet van toepassing. Loop eens een Mediamarkt binnen en kijk naar de speakers van een simpele 400 - 500 euro home cinema en dan die van de THX van Onkyo. Die laatste zitten dan beter in elkaar. Loop vervolgens naar de HiFi-afdeling en zie daar hoe het ook kan :P

Een passieve subwoofer hoeft niet verkeerd te klinken, echter heb ik van de kant en klare setjes nooit een hoge pet op van de subwoofers (ook de actieve niet eigenlijk...). Een actief exemplaar is gewoon wat makkelijker en pakt geen vermogen van de receiver. Ik vraag me af of je echt verschil zal horen met actief vs passief in deze range.

Ik zou voor ~1000 dus eerder zien of je losse componenten kan krijgen. De set genoemde met de Boston Acoustics A25 zal niet extreem veel duurder zijn maar je hebt veel meer speaker voor je geld dan met welke kant en klare set dan ook. De KEF en Monitor Audio die ik eerder noemde vallen af denk ik, die 5.1 setjes zitten al (ruim) over de 1000 euro. En dan komt de bekabeling en receiver er nog bij.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Heb weer even wat tijd gehad om verder te kijken. Heb nu m'n keus laten vallen op de pricewatch: Onkyo TX-NR828 Zwart als versterker. Gezien de prijs van €600,- zou ik in theorie nog maar €400,- over hebben voor speakers. Omdat een versterker niet het belangrijkste onderdeel is van de hele set, schuif ik de versterker buiten 't eerder genoemde "budget", dus blijft alles nog over voor de speakers. Met €1000,- moet het toch wel lukken om degelijke speakers te vinden. Dat wordt m'n volgende uitdaging. Zijn hier nog bepaalde adviezen voor? De eerder genoemde speakers zijn denk een prijsklasse lager dan waar ik nu in kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Gericht speakers adviseren is vrij zinloos en dergelijke adviezen overnemen niet handig. De sound van elk merk/type is erg divers en smaak op het gebied van geluid is persoonlijk. De speakers die de ene persoon prachtig vind klinken, kan iemand anders helemaal niets vinden. Let hiermee dus op.
Ga naar een hifi-zaak en laat je binnen een bepaalde budget range wat informatie verstrekken. Neem eigen cd's mee met diverse muziekstijlen die je luistert en goed kent. In de luisterruimte de diverse opties gaan beluisteren, vergelijken en afstrepen. Uiteindelijk houd je de speaker over die het beste bij je past.
Neem er de tijd voor. Als je er mee bezig bent zul je merken hoe verschillende ze allemaal zullen klinken. Toen ik zelf op zoek was naar speakers heb ik het een leuke uitdaging gevonden om de beste optie te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
Ja..........
En om het helemaal leuk te maken, wat daar goed klinkt hoeft thuis helemaal niet te klinken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Receiver komt zo is binnen (en past niet in m'n tv meubel, te hoog :(), maar zijn er bepaalde merken of uitvoeringen waar ik het beste naar kan kijken voor speakers? Bijvoorbeeld voor front Teufel zuil speakers ofzo?

[ Voor 16% gewijzigd door Hero of Time op 20-08-2014 13:47 ]

• Richard Richard
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-03 11:20
BTW Boston Acoustics kun je vergeten, die zijn in NL niet meer leverbaar. Misschien her en der nog wat voorraad. Maar ze hebben zich terug getrokken uit Europa.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik heb ondertussen al een setje gekocht. De Dali Zensor serie. Hele set bij de winkel. Stuk hoger dan m'n gewenste budget en dan had ik nog geeneens de kabels. Bij elkaar bijna €2.000. Heb de Zensor5 en de B&W 684 S2 naast elkaar gehoord, maar wat was die B&W ruk zeg met mijn muziek. :o En dan te bedenken dat ik nog wel aan die speakers dacht om te kopen. Zo zie je maar, nooit blind speakers aanschaffen, luisteren is VERPLICHT!

Nu nog hopen dat ze ook bij mij thuis prima klinken, maar dat verwacht ik wel. Ze worden volgend weekend bezorgd, meenemen was iets te veel. :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mooi spul :)
En zo herkenbaar vwb dat luisteren. Ik kwam voor Kef of B&W, en liep met Klipsch de winkel uit :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:21
http://www.hifiklubben.nl...2f-luidspreker-set-53291/

Had je niet beter deze set voor minder kunnen kopen?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Ik wil niet m'n buren pesten, dus een wat conservatievere subwoofer was wel zo fijn. Dat prijsverschil neem ik dan maar op de koop toe. Als ik nou in een alleenstaand huis had gewoond, ja, dan was 't een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:28

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

wel vreemd, dezelfde set en dan met een 9 inch sub voor 1800.. en de set met een 12 inch is 1500..

schiet mij maar raak???

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja de sub is niet het duurste onderdeel.

Ow enne een grotere sub geeft niet meer overlast.een kleine die je te hard zet doet dat wel. Enen grote sub kan harder, maar het speelt allemaal net zo hard als je het zet.hij gaat alleen wat dieper , maar dat os geen overlast.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1