Advies: Telfort vs UPC

Pagina: 1
Acties:
  • 667 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:00
binnenkort ga ik verhuizen naar Eindhoven, nu wil ik daar uiteraard ook tv en internet.

ik kan oa kiezen uit

Telfort Internet Standaard + Interactieve TV € 34,50
UPC 2-in-1 Basis € 41,50

wie kan mij vertellen waarom er zo'n groot prijsverschil tussen deze twee zit? (op de iets hogere download snelheid bij upc na dan) (vergelijker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:19

Tjark

DON'T PANIC

Op sommige plekken in Eindhoven is er ook glasvezel of had je dat al gechecked?

Daarnaast vraag ik me af in hoeverre je met ADSL ook echt 30Mb zal halen. Verder is de digitale tv-kwaliteit van UPC volgens mij ook beter, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Telfort is een budgetprovider, ze proberen het zo goedkoop mogelijk te houden. UPC is duurder maar beeldkwaliteit is beter.

Verschil tussen de twee is gebruikte techniek en snelheid, bij UPC ben je ervan verzekerd dat je de juiste snelheid krijgt. Daarbij gaan internet en tv over de (TV-)coaxkabel. Telfort levert over de telefoonlijn en daarbij zijn je diensten afhankelijk van de kabellengte. Hoe langer je telefoonlijn tot de centrale, hoe beperkter je internetsnelheid en diensten zijn. Denk daarbij aan geen HD op je tv omdat je lijn te lang is.

Ik zou bij Telfort eerst kijken wat de maximaal haalbare snelheid is die ze aangeven en nagaan of dat voor jou voldoende is. Bij Telfort gaat je TV ook van je internetsnelheid af, dus haal van de maximaal haalbare snelheid nog eens ~8Mbits(voor HDTV) af.

Samenvatting: Voor meer kwaliteit en zekerheid UPC, voor goedkopere diensten Telfort.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
ah bedankt voor jullie antwoorden, er is ook nog grote kans dat ik ga verhuizen binnen Eindhoven, dus kan de afstand tot de centrale ook nog veranderen. Denk dat het UPC wordt.

ik zie ook dat er glasvezel is bij telfort, is er dan glasvezel is heel Eindhoven, of alleen op de aangegeven plek in Eindhoven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
BasZer schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:07:
ah bedankt voor jullie antwoorden, er is ook nog grote kans dat ik ga verhuizen binnen Eindhoven, dus kan de afstand tot de centrale ook nog veranderen. Denk dat het UPC wordt.

ik zie ook dat er glasvezel is bij telfort, is er dan glasvezel is heel Eindhoven, of alleen op de aangegeven plek in Eindhoven?
Sommige wijken zijn al aangesloten, anderen volgen nog. Je kunt de postcodecheck doen via http://www.eindelijkglasvezel.nl/ om te zien wat er werkelijk beschikbaar is.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasZer
super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort gebruikt de gebrekkige KPN streams, zo ook XS4all.. Ga maar eens een Telfort of KPN winkel binnen. Je ziet nooit grote televisies daar dan 32 inch. Simpel omdat het beeld er dan niet meer uitziet.

UPC staat kilometers boven het baggerbeeld van KPN,Telfort en XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-10 15:54
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 19:22:
Telfort gebruikt de gebrekkige KPN streams, zo ook XS4all.. Ga maar eens een Telfort of KPN winkel binnen. Je ziet nooit grote televisies daar dan 32 inch. Simpel omdat het beeld er dan niet meer uitziet.

UPC staat kilometers boven het baggerbeeld van KPN,Telfort en XS4all.
Dat valt best mee, voor de HD streams is er ooit een betere variant neergezet en die ziet er ook op groter tv's prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-10 15:49

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom kom, er is genoeg te vinden aan ervaringen over beide ISP's. Daar kan je best wat eigen inzet in tonen.

Lees je gewoon een beetje in en maak een keuze.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.