Stronghold Crusader 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-01 23:16

Niellz

PSN: Niellzje

Topicstarter
Hey jongens,
Ik vroeg me af of dat iemand hier stronghold crusader 2 gaat kopen, hij komt 2 september uit. Ik ga hem denk ik samen met een maat pre-orderen voornamelijk omdat we vroeger echt veel plezier hebben gehad van de eerste versie. Je kan hem voor ~€30 pre-orderen op steam. http://store.steampowered.com/app/232890/?l=dutch
Groeten Niels.

http://i.picasion.com/resize76/446eb2c88b2df1a089a17a9b8b734465.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empror1
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-05-2020
Heb wat filmpjes bekeken (onderstaande is het beste) en ziet er wel uit als een waardig opvolger van een spel waar ik heel wat uren in heb zitten. Heb gisteren maar de pre order gedaan voor de nieuwe omdat het spel het zoiezo waard zal zijn voor mij.

E3 2014 stage demo:
YouTube: Stronghold Crusaders II Stage Demo - E3 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Eerst maar een review afwachten. Het is niet best wat ze hebben uitgebracht na Crusader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
stronghold 1 was nog vermakelijk daarna pas echt berg af,, ik wacht nog maar even tot ze echt wat laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:56
Ik heb inderdaad ook het vertrouwen in de makers verloren en wacht het af. Stronghold Crusader was echt goed, maar daarna was het waardeloos. Met Stronghold 3 was al beloofd dat ze meer terug naar de roots zouden gaan, maar dat was ook echt gewoon kut.

Dat neemt niet weg dat ik het wel erg hoop dat het wat word.

• bstard
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-08 15:56

bstard

---------------

Je kan hem ook niet pre-orderen, even een 0day review lezen en dan besluiten. Ik wordt al niet goed al ik die lijst me PO bonussen zie. Mijn verwachting is dan ook erg laag: hoe meer PO gepushed wordt hoe beroerder het spel meestal is, omdat de devs ook wel weten of hun produkt reviews overleefd.

Ik hoop dat ik mis zit, het concept ziet er leuk uit.

Blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz

Niellz

Topicstarter
Jullie hebben zeker gelijk, ondanks ga ik hem wel pre-orderen. Stronghold Crusader heb ik aardig wat uren inzitten en ik hoop dus dat dit spel net zo goed wordt. Vooral de co-op modus spreekt me erg aan.

Verwijderd

Ik speel soms nog wel eens SC, even memories ophalen, heerlijk. Ik wacht even een paar reviews af voor het pre-orderen, geen zin om nog een spel in mijn steam library te hebben dat ik nooit speel (oh who am I kidding :D)

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Ga hem zeker niet preorderen. Alles na de originele Stronghold Crusader was kut, al ging SH2 nog wel.
Na het hele Stronghold 3 skirmish drama ben ik het vertrouwen in firefly een beetje kwijt.

Desalniettemin, ben benieuwd :)

[ Voor 4% gewijzigd door useruser op 21-08-2014 12:26 ]

• Niellz

Niellz

Topicstarter
Wat was er dan fout? Ik heb het zelf namelijk nooit meegekregen, heb alleen SH:C gespeeld en tien minuten SH2 maar daar heb ik nooit zin meer in gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:03
Het spel is vandaag uitgekomen :) hoe bevalt het? Ik kan vanavond voor het eerst spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-09 11:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Stiekem wil ik deze ook al kopen, maar omdat ik er voorlopig toch geen tijd voor heb laat ik hem nog even liggen.

Het lijkt er wel op dat ze hun best gedaan hebben om de tijden van Stronghold Crusader te laten herleven. Zonder overdreven 3D'ieseerd te zijn, toch een modern jasje en hopelijk is ook de gameplay een stukje beter geworden. Iets meer lagen van start -> finish waren in het eerste deel al gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:12

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Heb net even de trailer bekeken maar had wel iets meer graphics verwacht. Maar ik ga hem zeker zijndertijd proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

Quad

Doof

Gebaseerd op de trailer ziet Age of Mythology er beter uit.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Quad schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 18:46:
Gebaseerd op de trailer ziet Age of Mythology er beter uit.
Idd stronghold 2 ziet er beter uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:57

Quad

Doof

Wel of niet? :+
Ik heb voor Age of Mythology er toen zon €50 neer gelegd, wat het wel dik en dik waard was maar zou het tegenwoordig niet zo snel meer doen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Aom ziet er beter uit als je de tijd van toen en nu vergelijkt.
€50,- doe ik ook niet meer snel heb ik wel geleerd van bf4 en rtw2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb mij altijd erg vermaakt met de oorspronkelijke stronghold crusader, en vond de soundtrack destijds ontzettend goed. laat ik dit topic wat meer in de gaten houden

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ja vermaak genoeg gehad er aan, maar door stromghold 3 ben ik nog even huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingAces
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb hem een maand geleden al gepreorderd maar ik kan het morgen pas spelen....
Zodra ik de eerste potjes gedaan heb zal ik het hier wel even mededelen.

PADDAP - E-commerce - Conversieverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellz

Niellz

Topicstarter
Vandaag zeer veel gespeeld! Omdat ik van de gewone crusader afkom is de 3d echt wennen. Voor de rest speelt het best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:10

Koekfabriek

King Billy on the wall

Niellz schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:34:
Vandaag zeer veel gespeeld! Omdat ik van de gewone crusader afkom is de 3d echt wennen. Voor de rest speelt het best leuk.
Hoe is pathfinding en de A.I.?

• Satangel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 09:43
Best een leuke game, vooral de animaties van bvb de muur afbreken is weer heel mooi gemaakt!
Nog altijd meer fan van echte RTS games zoals AoE, maar dit is ook eens tof :)

Btw, kan hem verkopen voor 22 euro ip 35 euro, Steam versie, laat maar weten ;)

• NL-RaVeR
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 14:49
Gister avond ook gespeeld. Even wennen als je daarvoor nog de SC1 hebt gedaan. Heb de eerste missies gedaan, vrij zwakke vijand (voor de wat ervaren speler), dus over de AI durf ik nog niet veel te zeggen, al positioneerde hij zijn archers op goede plekken. Verder is het dezelfde grafische stijl, maar dan beetje opgepoetst, prima dus. Voor mij zullen er nog heel wat uurtjes in gaan zitten :D

[ Voor 4% gewijzigd door NL-RaVeR op 24-09-2014 09:48 ]

• Coldbullet

Coldbullet

is er nu wel een skirmisch mode???
dat is voor mij de belangrijkste, laatste spel dat ik singel player missie speelde was bij madel of honor allied assault

• NL-RaVeR
http://www.fireflyworlds....Stronghold%20Crusader%202 en dan het stukje "Features":
Build the Ultimate Castle - Design mighty strongholds and fill them with fiendish traps to crush your enemies!
Skirmish Mode - Lay siege to your enemies in fast-paced custom skirmish matches against the AI.
8 Player Multiplayer - Mix and match human and AI players, maps and game modes to set up your ideal multiplayer game.
Battle a Wide Range of AI Lords - Classic AI characters return alongside new blood, each with distinct personalities, castles and play styles.
Challenge the Crusader Trail - Test your mettle across a range of increasingly tough skirmish campaigns.
Co-op Play - Share control over castle building, troop control and resource management in Co-op Mode.
Castle Sandbox - Dive into the Map Editor or Free Build mode and construct the ultimate castle without fear of attack.

Verwijderd

Eerste reviews lijken een beetje mixed: http://www.metacritic.com/game/pc/stronghold-crusader-ii

Zelf wel veel Stronghold 1 en Crusader gespeeld, gelukkig nog nooit deel 3 :P. Lijkt erop dat iedereen het er wel over eens is dat dit nieuwe deel beter is dan Stronghold 3 en dat het deel 1 redelijk benaderd, maar geen verbetering is.

Hier is ie te koop voor 22 euro (wel lange levertijd), denk dat ik het gokje wel neem:
http://www.wowhd.nl/games...ii-pc/dp/38818701#bc=3018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

En hoe bevalt jullie de nieuwe stonghold jullie? Mij goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:47

mrc4nl

Procrastinatie expert

veel gameplay in deze video

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem erg tegenvallen, vergeleken met SC1. Ik mis vooral erg veel functionaliteit en diepgang (moats bestaan niet meer, evenals leather armor, fear factor, engineers, en het repareren van gatehouses/towers).

De voiceacting is nog slechter dan voorheen en het lijkt erop dat ze niet eens hebben geprobeerd de animaties een beetje gelijk te laten lopen met de stemmen.

Er is geen enkele balans te vinden in het spel en met een groep van 30 archers en 5 spearmen versla je elke AI. AI's hebben ook nauwelijks nog een eigen bouwstijl, alle kastelen lijken op elkaar.

Beter dan Stronghold 3 is het zeker, maar het kan nog zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• useruser
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-09 08:49
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 22:12:
Ik vind hem erg tegenvallen, vergeleken met SC1. Ik mis vooral erg veel functionaliteit en diepgang (moats bestaan niet meer, evenals leather armor, fear factor, engineers, en het repareren van gatehouses/towers).

De voiceacting is nog slechter dan voorheen en het lijkt erop dat ze niet eens hebben geprobeerd de animaties een beetje gelijk te laten lopen met de stemmen.

Er is geen enkele balans te vinden in het spel en met een groep van 30 archers en 5 spearmen versla je elke AI. AI's hebben ook nauwelijks nog een eigen bouwstijl, alle kastelen lijken op elkaar.

Beter dan Stronghold 3 is het zeker, maar het kan nog zoveel beter.
Shit... Hier was ik al een beetje bang voor. Het lijkt wel of firefly alle skills kwijt zijn geraakt na SH en SHC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL-RaVeR
Na wat meer tijd in de game te hebben gestoken moet ik mij hier helaas ook bij aansluiten. Hij speelt zeker beter dan alle andere stronghold games na SHC, maar hij evenaart zijn voorganger helaas niet. De multiplayer heb ik echter nog niet kunnen spelen, dus hier ga ik nog geen oordeel over trekken. Ik had gehoopt dat bij de singleplayer de missies vanzelf pittiger werden en de AI beter, maar helaas :(

Waar ook nog wel steeds om moet lachen is dat mijn player name, namelijk Lord Tom, nog steeds wordt uitgesproken: Greetings Lord Tom :D

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-09 08:35
Hoe bevalt dit spel voor de meesten?

ik ben niet thuis in de wereld van stronghold crusader, maar ik ben sinds kort crusader kingdoms aan het spelen, en dat bevalt me eigenlijk wel aardig. Dit lijkt een aardige offline/online vergelijker met stronghold kingdoms en dus zeker de moeite waard (mits het een beetje diepgang kent, en niet na 1 week spelen klaar is.

ben benieuwd hoe jullie bevindingen zijn, en of jullie dit spel aanraden aan een nieuwkomer in deze titel.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Pagina: 1