Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Homecinema/boksen voor Samsung UE48H6500

Pagina: 1
Acties:

• Waarez
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-10 22:18
Ik zoek een?
Goede homecinema of speakers (2.1 of 4.1 of 5.1 (met draadloze achter speakers) zonder afzonderlijke receiver. Bluray speler mag erbij zitten.

Wat is je budget?
200-600 Euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De homecinema dient gebruiksvriendelijk te zijn en helder geluid te produceren vooral voor series en films in een niet al te grote woonkamer. Ik speel het gros van films/series via mijn externe USB schijf die rechtstreeks is aangesloten op mijn Smart TV

Wat heb je zelf al gevonden?
Soundbars of Soundplates wil ik niet. Speakers met subwoofer die optisch aansluitbaar zijn, zijn een must. Ik dacht een setjes van Samsung, Sony of Philips (Fidelia E5)

Welke vragen heb je hier nog over?
Liefst van al wil ik men Samsung afstandsbediening behouden voor het besturen van de boksen. Dit kan via HDMI ARC/CEC, maar dan enkel met een home cinema van het merk Samsung of niet? Kan ik altijd gebruik maken van het geluid van een homecinema? Ook als ik via men USB schijf die is aangesloten op men tv films afspeel?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11 22:18

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Allereerst: Boksen is met bokshandschoenen. Boxen zijn van die dingen waar je baby's in legt. Wat jij zoekt zijn luidsprekers, ook wel genaamd speakers ;)
Nofi, ik kan vrij slecht tegen dat soort termen ;)

Met CEC zou je in principe alles aan kunnen sturen. Die functie is namelijk generiek en niet producent specifiek :)
ARC staat voor audio return channel en dient voor de audiodoorgifte. Dus hoezo optisch aansluitbaar is een must? HDMI kan toch ook?

Qua merken: ik weet dat LG en Samsung dergelijke setjes leveren. Verwacht voor het geld geen topkwaliteit. En draadloos achter is best leuk, maar zo'n draadloze speaker heeft natuurlijk wel een eigen voeding nodig ;)

Die USB schijf van je heeft er trouwens niks mee te maken. Die films spelen op je TV en die stuurt het geluid door naar de hifi. Het is afhankelijk van je TV of ie ook DTS en hoger door kan sturen.

[ Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 11-08-2014 16:57 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Waarez
@The Eagle

Erg duidelijk! Bedankt. Nu weet ik alvast welke richting uit te gaan.
Nu vraag ik me af hoe die setjes qua geluid presteren van Samsung, Sony, Panasonic of LG..

Hoe groot is het verschil met een degelijke professionele setting in geluid en in prijs?

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Beter een mooie 3.1 opstelling dan met die draadloze dingen te gaan werken.
ik ben zelf begonnen met een homecinema van samsung.
die heb ik gelijk gehaald met mn nieuwe tv toen.
Dat was nog een forse prijs van 750€.
Ik heb daar veel spijt van gehad want het heeft nooit gedaan wat ik daadwerkelijk voor ogen had ondanks de prijs.
koop een leuke receiver met 2 mooie staanders een center en een sub en plaats die goed.
En anders net als mij een dag met hamer en bijtel aan de gang om een mooi draadje naar achter te maken.

• The Eagle

The Eagle

Waarez schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:09:
@The Eagle

Erg duidelijk! Bedankt. Nu weet ik alvast welke richting uit te gaan.
Nu vraag ik me af hoe die setjes qua geluid presteren van Samsung, Sony, Panasonic of LG..

Hoe groot is het verschil met een degelijke professionele setting in geluid en in prijs?
Die alles in een setjes klinken meestal wat blikkerig. De ene wat meer dan de andere. Maar alle waar naar zijn geld. Het geeft 2.1 of 5.1 geluid. Klaar.

Als je 600 euro uit wilt geven, zou je ook voor een mooie instap home cinema receiver en twee goedkopere vloerstaanders kunnen gaan.

Heb laatst iemand deze combi aangeraden:
2x Klipsch F1 https://www.correct.nl/artikel.php?menu=0&ARTNR=298525
Denon X2000: https://www.correct.nl/ar...AM=Denon+avr&ARTNR=508785

Dan ben je binnen budget klaar, en een sub heb je dan echt niet nodig. Dan heb je stereo, maar dat kun je later uitbreiden naar 5.1 als je dat wilt. Bovendien speelt het bij muziek ieder 5.1 setje volledig weg.
Noot: voor lage tonen heb je volume nodig. Een sub van een goedkoop setje heeft dat, maar slechts beperkt. Dit zijn zuilen die van zichzelf al volume hebben en die redelijk laag kunnen, en iig meer en beter laag weer kunnen geven dan het gemiddelde setje van de producenten die je zelf noemt. Ter info: ik heb de F1's als rears en doordat de tweeter op oorhoogte zit klinkt het perfect :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:37

FeaR

In GoT we trust

The Eagle schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 16:55:
Met CEC zou je in principe alles aan kunnen sturen. Die functie is namelijk generiek en niet producent specifiek :)
Waardoor fabrikanten volledig vrij zijn om hun eigen codes te implementeren, waardoor apparaten van verschillende merken niet, of niet volledig met elkaar samen werken. HDMI CEC is leuk als het werkt (en dan heeft het nog zijn nukken), ik zou me er nooit blind op staren (idem met ARC).

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Waarez
Bedankt voor alle reacties! Ik heb besloten een receiver van denon met 2 speakers aan te schaffen naar The Eagle zijn voorstel.

• The Eagle

The Eagle

Doe jezelf een lol en ga dan eerst even luisteren. Ik gaf slechts een voorbeeld, de sound moet je wel aanstaan natuurlijk. Als jet het zelf ruk vind klinken zit je daar weer mee.

Pagina: 1