[V&A] Mogelijke oplichters

Pagina: 1
Acties:
  • 13.335 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 20:21

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Topicstarter
Of het Groeneveld is weet ik niet zeker (ik neig meer naar Vrolijk), maar die gebruiker is in ieder geval gebanned.

[ Voor 13% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-08-2014 14:31 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar weer iemand anders dan diegene die van het weekend, diep in de nacht voor een kleine 4 duizend euro in de V&A plaatste op basis van een 2 dagen oud profiel. Alles verwijderd op basis van o.a. mijn melding.

Voor mijn gevoel is het juist enige tijd rustig geweest met grootschalige pogingen tot oplichting in de V&A.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:27:
Blijkbaar weer iemand anders dan diegene die van het weekend, diep in de nacht voor een kleine 4 duizend euro in de V&A plaatste op basis van een 2 dagen oud profiel. Alles verwijderd op basis van o.a. mijn melding.

Voor mijn gevoel is het juist enige tijd rustig geweest met grootschalige pogingen tot oplichting in de V&A.....?
Altijd op je hoede blijven, er lopen er nog veel rond die wanneer ze op Marktplaats geen succes meer hebben hun geluk op Tweakers gaan zoeken.

Een tip, zoek rekeningnummer ook zonder IBAN toevoeging op Google.
Werkte niet bij deze, die is vrij nieuw

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Jammer dat mensen nu de keuze hebben om reacties uit te zetten bij ads, dat speelt oplichting in de hand. Zo wordt V&A langzaam maar zeker een tweede Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:49:
Jammer dat mensen nu de keuze hebben om reacties uit te zetten bij ads, dat speelt oplichting in de hand. Zo wordt V&A langzaam maar zeker een tweede Marktplaats.
V&A is een marktplaats voor de doelgroep van Tweakers met een feedback systeem en een profiel.
De reacties onder advertenties voegen in mijn ogen weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je geeft aan dat iets oplichting in de hand werkt, maar je geeft niet aan waarom.

De reacties werden voorheen net zo goed vervuild met onterecht claims dat iets niet klopte of een prijs niet juist zou zijn, als dat er met schijnaccounts reacties en feedback werd geplaatst. We zien ook nog steeds massa's negatieve feedback verschijnen als 'waarschuwing' waar iemand 2 uur geen reactie heeft gehad - net zo min gewenst als het onderspammen van reacties en weer een hoop werk voor ons. Tegen dat alles wordt tegenwoordig zeker niet minder efficient opgetreden dan vroeger. En daarvoor is ook het meldpunt.

Het is prima dat je een stelling neergooit, maar kom dat wel met onderbouwing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Sterker nog, het staat uit by default. Ik snap niet waarom eigenlijk. Het is veel makkelijker om potentiële kopers in de reacties te laten bieden. Als je 3 potentiële kopers of meer hebt die allemaal via DM lopen te bieden moet je elke keer dat iemand zijn bod verhoogt de rest via DM op de hoogte stellen. Ik kan je vertellen, dat werkt niet :P

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:46:
[...]

Sterker nog, het staat uit by default. Ik snap niet waarom eigenlijk. Het is veel makkelijker om potentiële kopers in de reacties te laten bieden. Als je 3 potentiële kopers of meer hebt die allemaal via DM lopen te bieden moet je elke keer dat iemand zijn bod verhoogt de rest via DM op de hoogte stellen. Ik kan je vertellen, dat werkt niet :P
Dan is er de mogelijkheid om er een veiling van te maken.
Met n.o.t.k. krijg je waarschijnlijk veel DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, maar aan die veiling zit een einddatum e.d...

Soms wil je dat niet, en wil je gewoon een richtprijs opgeven. Het kan voorkomen dat je dan meerdere geïnteresseerden krijgt en het maken van een deal gaat gewoon veel makkelijker als dat publiek in de reacties gebeurt.

Een ander voordeel is dat als iemand een vraag stelt (en daar antwoord op krijgt), dat ook in te lezen is door anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kun je de reacties aanzetten, een realistische prijs en duidelijke advertentie werkt prima.
De reacties heb ik liefst via DM of mail, onder de advertentie staan me te vaak nutteloze opmerkingen die waarschijnlijk laagdrempeliger zijn en niet via knop reageren komen.

Ontopic, een slimme oplichter zet reacties aan juist om vertrouwd over te komen wanneer net nieuw.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2014 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:36:
[...]
Je geeft aan dat iets oplichting in de hand werkt, maar je geeft niet aan waarom.
Er is altijd een vertraging bij mods, omdat ze maar zoveel kunnen doen en maar met een gering aantal zijn. Andere users zijn er praktisch altijd sneller bij puur vanwege hun aantal. Als er dus weer een oplichter op V&A rondloopt kunnen users reageren om anderen DIRECT te waarschuwen, veel sneller dan mods kunnen, wat de kans op succesvolle oplichting drastisch verkleind.

Ik heb er zelf nooit probs mee gehad. Uiteraard weleens rare opmerkingen, maar die kan je dan rustig pareren in een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bartjuh schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:19:
Als er dus weer een oplichter op V&A rondloopt kunnen users reageren om anderen DIRECT te waarschuwen, veel sneller dan mods kunnen, wat de kans op succesvolle oplichting drastisch verkleind.
Het probleem daarmee is dat er nogal snel "oplichting" wordt geroepen. en dan is er veel meer opruimwerk en schade.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

gambieter schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:29:
[...]
Het probleem daarmee is dat er nogal snel "oplichting" wordt geroepen. en dan is er veel meer opruimwerk en schade.
Mwoah, betwijfel of dat in zijn totaliteit meer leed veroorzaakt dan een oplichting. Talloze oplichtingstopics gezien. Daarnaast kan je er als ad-poster toch zelf op de valse beschuldigingen reageren? Zeker met de nodige feedback sta je sterk.

En mensen die vaak onterecht beschuldigen kan je toch gewoon blokken van V&A reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Beschuldigingen zonder bewijs kunnen we niet toestaan.
NAW gegevens mogen sowieso niet.

[ Voor 86% gewijzigd door Dirk op 13-08-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor 12 euro een spel gekocht dat heb ik overgemaakt naar dat rekeningnummer. Maar de naam en e-mail adres was heel anders. Ook het Tweakers account is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:29
Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 00:45:
Maar de naam en e-mail adres was heel anders. Ook het Tweakers account is anders.
Dat is (nu) volgens mij een beetje 't nadeel van IBAN.
Die heeft door de check digits (de 2 cijfers na NL) al een check of er een typfout gemaakt is in het nummer, en voor zover ik weet is er geen controle meer met de bijbehorende naam van de rekeninghouder.

Dus hierdoor maakt het niet uit of je invult Pietje of Henk, het geld gaat hoe dan ook naar het opgegeven IBAN nummer..

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 13-08-2014 01:30 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowgman
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 23:18
"Is het te mooi om waar te zijn? Dan is het dat meestal ook!"

#marktplaatswijsheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

SmiGueL schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 01:08:
[...]

Dat is (nu) volgens mij een beetje 't nadeel van IBAN.
Die heeft door de check digits (de 2 cijfers na NL) al een check of er een typfout gemaakt is in het nummer, en voor zover ik weet is er geen controle meer met de bijbehorende naam van de rekeninghouder.

Dus hierdoor maakt het niet uit of je invult Pietje of Henk, het geld gaat hoe dan ook naar het opgegeven IBAN nummer..
Volgens mij controleerden banken ook vóór de invoering van IBAN bijna nooit de namen bij bankoverschriften. Bij machtigingen dan weer wel volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

Compizfox schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 01:59:
[...]

Volgens mij controleerden banken ook vóór de invoering van IBAN bijna nooit de namen bij bankoverschriften. Bij machtigingen dan weer wel volgens mij.
Jawel, dit gebeurde wel. ING was hier erg gericht op.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet ik nou aangifte doen? Het gaat maar om 12 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 11:54:
Moet ik nou aangifte doen? Het gaat maar om 12 euro....
Ja.
Dat kan via mijn.politie.nl

De bewijslast in dit soort zaken is vrij simpel.
En als je geen aangifte doet, mag bijv. een bank dit soort types ook niet beëindigen dus zullen dit soort lui doorgaan zolang het kan.

Dat een bank niet zomaar iemands bankrekening mag stopzetten heeft te maken met wetgeving, die burgers beschermt tegen banken die zomaar hun bankrekening eindigen, want dat laatste heeft natuurlijk veel impact op iemands leven.

Met meerdere aangiftes, wordt voor justitie ook makkelijker aantoonbaar dat er opzet in het spel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet nog 5 dagen wachten, daarna doe ik dus aangifte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonniehe
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-09 10:02
ik ook heb hem tot vrijdag 18:00 de tijd gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 19:54
Gebruiker *snip* heeft interesse in mijn Gear Neo, Maar wilt met Paypal betalen.

Niet op in gegaan omdat mijn scam-alert af ging

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nagekeken, geen reden om dat aan te nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik twijfel over de advertenties van rickvalk90

Hij biedt nieuwe SSD's aan voor zeer scherpe prijzen. Ik dacht een deal met hem gesloten te hebben en een SSD bij hem op te kunnen halen. Opeens reageert meneer nergens meer op.

Mocht hij geen oplichter zijn, is zijn manier van handelen in V&A in ieder geval niet bepaald netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 17:53:
Ik twijfel over de advertenties van rickvalk90

Hij biedt nieuwe SSD's aan voor zeer scherpe prijzen. Ik dacht een deal met hem gesloten te hebben en een SSD bij hem op te kunnen halen. Opeens reageert meneer nergens meer op.

Mocht hij geen oplichter zijn, is zijn manier van handelen in V&A in ieder geval niet bepaald netjes.
RV90 komt op zowel Tweakers als MP voor:
http://www.marktplaats.nl/verkopers/17890031.html
[Verwijderde gebruiker]

Het lijkt alsof hij 1 product heeft verkocht op Tnet:
V&A aangeboden: 2 stuks Samsung 840 EVO 250GB gereserveerd!
Nog 1 product te koop wat al wel gereserveerd is:
V&A aangeboden: 3 stuks Samsung 850 series Pro 128GB Gereserveerd

Zijn inschrijving op Tnet is van 16 augustus, nog zonder feedback.

De SSD's in kwestie zijn voordelig (zeker omdat ze "nieuw" zijn) maar niet extreem voordelig.
Korting tov laagste PW prijs betreft zo'n 25 tot 30 procent.
Richting de 50 procent korting tov PW zouden er belletjes moeten gaan rinkelen..... :F

Ik zie geen hele gekke dingen..... :?

Vertrouw je het toch niet, stel dan voor om achteraf te betalen op basis van een eigen sterk V&A profiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben ook overlap van gebruik met familie die hier al wel goede feedback heeft. Weinig om direct aan te nemen dat zaken frauduleus zijn - maar het is natuurlijk nooit een garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 12:28:
We hebben ook overlap van gebruik met familie die hier al wel goede feedback heeft. Weinig om direct aan te nemen dat zaken frauduleus zijn - maar het is natuurlijk nooit een garantie.
Geen nette user in ieder geval. We hadden een overeenstemming en meneer reageert nergens meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Leolinedance schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 13:10:
[...]

Geen nette user in ieder geval. We hadden een overeenstemming en meneer reageert nergens meer op...
Dat maakt hem nog geen oplichter en zou eerder iets zijn voor een review. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmartino
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-08 10:20
Hoe kan je eventuele oplichting melden?
Hier op tweakers.

[ Voor 19% gewijzigd door hmartino op 16-09-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aangenomen dat je het over http://gathering.tweakers...discussion/1436167/357917 hebt ben je wel erg vroeg met melden, een paar uurtjes na zijn belofte om iets van zich te laten horen. Geef hem even de kans om te reageren. :) Al zie ik wel erg veel V&A-activiteit.

Correctie, ik vind het heel verdacht. We gaan even spitten.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 16-09-2014 20:53 ]

• hmartino
Hallo nme

Het ging idd daar om. Ik heb vandaag van een andere tweaker vernomen dat het pakketje is aangekomen. (is nog niet aangekomen, verkeer begrepen)

Verkoper heeft mij via ing laten weten dat het nog steeds goed komt. Ik houd jullie op de hoogte.

Bedankt voor de snelle reacties.

[ Voor 9% gewijzigd door hmartino op 17-09-2014 17:31 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We weten vrij zeker dat dit een bekende jongen is.

Verwijderd

NMe schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:22:
We weten vrij zeker dat dit een bekende jongen is.
Deze discussie is voor mij niet meer goed te volgen.

Ik heb bv geen idee of "bekende jongen" positief of negatief bedoeld is.
Ook is mij totaal niet duidelijk om welk account of aanbod het gaat (linkje in doorgestreept = dood).

Mocht dit precies de bedoeling zijn dan is het ok, zo niet dat kan dit imho duidelijker......

@hieronder:
Ik had al het vermoeden dat het negatief bedoeld was, maar wel duidelijker zo.
Indien dat topic openbaar is, dan kan dat evt nog vermeld worden.
Wel opmerkelijk dat diegene blijkbaar toch positieve feedback weet te krijgen.... :?
(tenzij het 2 accounts betrof van 1 oplichter, dan verklaard dat het wel zo'n beetje :F )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2014 13:56 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met bekende jongen bedoel ik een oplichter die al eerder actief was. Hij kan momenteel al niet meer anderen oplichten met dat account of het tweede account dat hij gemaakt heeft maar vanwege de impact die het posten van deze nieuwe informatie heeft op het topic over de persoon waarover dit gaat laat ik dat graag over aan de V&A-crew.

• hmartino
De rode link betrof een link naar een prive gesprek. Daarnaast is het ook zo netjes om eerst alles uit te zoeken voordat ik of anderen iemand beschuldigen via een open topic.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:12:
[...]

Wel opmerkelijk dat diegene blijkbaar toch positieve feedback weet te krijgen.... :?
(tenzij het 2 accounts betrof van 1 oplichter, dan verklaard dat het wel zo'n beetje :F )
Die positieve feedback was van een ietwat enthousiaste legitieme gebruiker van V&A. Die schreef een beoordeling toen de verkoper zei dat hij het pakje op de post gedaan had. Hij is dus ook gedupeerd.

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 14:03

BLACKfm

o_O

BLACKfm in "Oplichter gespot"
Verwijderd schreef op donderdag 18 september 2014 @ 11:23:
Goedemorgen,

oplichter gespot: Juul.haren (juul.haren@gmail.com) vandaag geregistreerd, gmail account ook vandaag geregistreerd, reageert op mijn zoekadvertentie. kan alleen opsturen.

Al met al genoeg rode vlaggetjes.
FlipFluitketel schreef op donderdag 18 september 2014 @ 12:05:
Stuurde wel erg veel DM's voor een nieuwe gebruiker, volgende keer graag in \[V&A] Mogelijke oplichters :)

[ Voor 24% gewijzigd door BLACKfm op 20-09-2014 11:53 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-05 15:31
Ook iets gekocht bij Juul.haren (juul.haren@gmail.com) 4 dagen geleden, Xbox One controller. Nog steeds geen nieuws terug.
Aangifte doen?

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet 5 dagen wachten voor aangifte, maar ik woon wel in Haren, Groningen misschien als hij anders zijn mobiel heeft verloren ofzo kan ik altijd nog langsgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:24:
Je moet 5 dagen wachten voor aangifte, maar ik woon wel in Haren, Groningen misschien als hij anders zijn mobiel heeft verloren ofzo kan ik altijd nog langsgaan.
Wanneer je wilt dat jouw stoffelijk overschot het 8 uur journaal haalt dan is het idd verstandig om "even langs te gaan bij een oplichter"........ :N

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:31

Snuffel

Vroem!

Ik zie nu in V&A iets staan over Netflix/Spotify accounts.
Geen idee of dit kan/mag, maar ziet er een beetje dubieus uit:

Link

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:25:
[...]

Wanneer je wilt dat jouw stoffelijk overschot het 8 uur journaal haalt dan is het idd verstandig om "even langs te gaan bij een oplichter"........ :N
Tuurlijk gewoon nooit meer wat van je laten horen en laf op een forum reageren dat is het beste wat je kan doen. Als iemand ooit zijn mobiel kwijt is geraakt en je had geen ander contact heb je wel een probleem.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

"Langsgaan" is geen optie die wij hier willen faciliteren. Bovendien is het inderdaad een van de domste dingen die je kan doen. In het slechtste geval word je in elkaar getimmerd, in het meest waarschijnlijke geval krijg je de deur in je gezicht en alleen als je heel veel mazzel hebt krijg je daadwerkelijk geld terug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 14:59:
[...]
Tuurlijk gewoon nooit meer wat van je laten horen en laf op een forum reageren dat is het beste wat je kan doen. Als iemand ooit zijn mobiel kwijt is geraakt en je had geen ander contact heb je wel een probleem.
Ik wil even kwijt dat mij de kwalificatie laf meegeven omdat ik waarschuw voor langsgaan uitermate dubieus is.
Uberhaupt zijn dat soort primitieve uitingen imho hier niet op zijn plaats, zelfs al zou het waar zijn.
Daarnaast steekt ondergetekende juist op dit moment zijn nek uit om oplichting tegen te gaan......

Hier op het Tnet forum je best doen om V&A oplichting tegen te gaan kan gevolgen hebben voor je eigen veiligheid en komt bij sommige doorgedraaide oplichters al snel te staan op bedreigingen aan jouw adres.

Verwijderd

Dat is gewoon het stereotype wat bij de gemiddelde tweaker hoort en daarom zijn mensen hier zo vatbaar om opgelicht te worden.

Verwijderd

Nindustries schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:15:
Ook iets gekocht bij Juul.haren (juul.haren@gmail.com) 4 dagen geleden, Xbox One controller. Nog steeds geen nieuws terug.
Aangifte doen?
die had ik al aangegeven in een ander topic en is een oplichter. Aangifte idd.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2014 @ 17:00:
Dat is gewoon het stereotype wat bij de gemiddelde tweaker hoort en daarom zijn mensen hier zo vatbaar om opgelicht te worden.
Laten we die discussie hier maar afkappen, voordat je collectief de hele site een lafbek noemt omdat ze hun gezonde verstand gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-08 22:43
Graag wat extra aandacht voor gebruiker corydorras, heeft sinds Januari 2014 een account 8 goede beoordelingen en 14 te koop advertenties.

Ik heb vorige week donderdag van deze gebruiker een Fractal Design case gekocht. Het zou Vrijdag of Zaterdag verzonden worden. Toen ik om een verzendbewijs vroeg kon ik zien dat hij het gelezen had, maar geen antwoord. Maandag gaf hij aan dat het niet lukte door zijn rug en het zou dan Dinsdag 23 september op de post gaan. Op die Dinsdag maar weer een PM gestuurd met de vraag wat de 3s code is, maar nu word ik weer genegeerd en mijn berichten worden wel gelezen.

Ik heb hem aangegeven tot zaterdag de kans te geven om het te versturen en met bewijs te komen, zo niet dan ga in die maandag aangifte doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij vertoont in elk geval verder geen typisch oplichtersgedrag voor zover ik kan zien. Ik zie nog een paar andere transacties maar die verliepen allemaal netjes. Misschien heeft 'ie écht problemen met zijn rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Berichtje terug sturen is een kleine moeite, zeker als hij het ook kan lezen. Als hij gewoon aangeeft dat het echt niet lukt deze week dan heb ik daar geen problemen mee. Het gaat er alleen om dan er beloftes worden gedaan en dan niet meer reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Da's inderdaad niet netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus wanneer iemand aangeeft een probleem te hebben met zijn rug en daardoor niet snel genoeg reageert & verzend is het binnen 1 week oplichting en ga je aangifte doen......?

N.B. er zijn webshops die weken niets van zich laten horen, en dat zijn dan zgn Pro's........

Leuk is anders maar ik zie voorlopig geen probleem, behalve wanneer je dit zou gaan melden bij oom agent die je terecht zou afwijzen en de wederpartij gelegenheid geeft om alsnog zijn zaakjes in orde te maken.

Zelf wel eens serieuze rugklachten gehad ?

Wat voor aandacht zou TNET hieraan moeten geven ?
Zijn account blokkeren / bannen zodat hij helemaal niet meer kan reageren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat vraagt hij toch nergens? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Ik vraag enkel voor wat extra aandacht, Als deze gebruiker gewoon aangeeft dat het echt niet lukt vanwege zijn rug dan maakt het mij niet eens uit. Het gaat mij erom dat hij de berichten wel leest, maar geen antwoord wil geven.

Ik ben van de week al een keer opgelicht op marktplaats en heb geen zin in een tweede keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 13:37
Post aangepast en DM verstuurd naar Admin.

[ Voor 86% gewijzigd door krizzziz op 26-09-2014 12:34 ]

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenm17 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:25:
Ik vraag enkel voor wat extra aandacht, Als deze gebruiker gewoon aangeeft dat het echt niet lukt vanwege zijn rug dan maakt het mij niet eens uit. Het gaat mij erom dat hij de berichten wel leest, maar geen antwoord wil geven.

Ik ben van de week al een keer opgelicht op marktplaats en heb geen zin in een tweede keer.
Je geeft niet aan wat voor aandacht je verwacht van TNET......?
Zelf post je letterlijk dat hij meldde dat het niet lukte vanwege zijn rug.....

Ga even van iets heel geks uit dat de verkoper daadwerkelijk last heeft van zijn rug en daarom tijdelijk niet kan verzenden en makkelijk reageren, wat verwacht je dan precies ?
&
Is het dan wel zo handig/netjes om de verkoper te vermelden in een mogelijk oplichtings topic ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenm17
Als ik iets van tweakers verwacht dan had ik het wel vermeld.... U vind het dus niet heel verdacht dat de berichten wel gelezen worden en niet beantwoord worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Laten we daar niet over tobben. Als je reden hebt om iemand te verdenken kan het geen kwaad om (eventueel "privé" via DM) even een crewlid op de hoogte te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroenm17 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 14:25:
Als ik iets van tweakers verwacht dan had ik het wel vermeld.... U vind het dus niet heel verdacht dat de berichten wel gelezen worden en niet beantwoord worden?
Ik kan niet inschatten of de verkoper zijn berichten wel of niet leest. Betreft het DM's dan kunnen alleen moderators onder stricte voorwaarden zien of daar toegang toe is geweest. Betreft het email dan zou het mij niet verbazen wanneer daar false-positive reads uit naar voren rollen, dit gezien de wildgroei aan webmail en standaarden......

Wanneer je niets verwacht van tweakers, waarom post je dan uberhaupt deze kwestie :?

Omdat het wellicht nog niet helemaal duidelijk is: Nee, ik zie tot dusver geen verdachte toestanden. Dat het niet leuk is en je voor nu even teleurgesteld bent snap ik. Geef het even tijd, de verkoper wat ademruimte zonder bedreigingen en verdachtmakingen (werkt averechts), dan komt dit vast helemaal goed......

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:30
Post gewist. Aangezien de zaak is opgelost en bleek een misverstand wegens prive probleem was et niet mogelijk te reageren op DM's.

De betreffende Tweaker heeft hieronder gevraagd het geen te verwijderen dus bij deze ;) .

[ Voor 165% gewijzigd door JT888 op 01-10-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT888 schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 22:12:
[...]
Mooie held ben je, alleen ben jezelf ook niet eerlijk. Verbaast me.ook erg dat je actief bent.op meerdere oplichting topics op tweakers je schijnt dus heel goed te weten hoe het wel hoort. Of juist niet.
Wacht nog steeds op me pakket die je 3 dagen.geleden opgestuurd zou hebben. Mijn geld heb je al 4 dagen op je rekening staan ! Heb 3 dagen geleden een tracker nr ontvangen van Intelligo die hij online heeft betaald via tntpost.Nl .Maar het pakket daadwerkelijk verzenden is wellicht teveel moeite ofzo! Blijkt dat hij XXXX XXXXXXXXXXX hierom bekend staat ja ik ben je oude account op tweakers tegen gekomen helaas vandaag pas. 227 EUR heeft meneer van mij op ze bank rekening staan...

Ik zie mijn geld graag uiterlijk maandag op mijn rekening retour anders ga ik aangifte van oplichting doen tegen jouw XXXX XXXXXXXXXXX ! Ik ben klaar met je. Reageert ook niet op DM's die ik verzend.
Zoals met JT888 via DM besproken gaan er iets te veel zaken bij AB niet goed.
Dit was al zo bij zijn oude account:
[Verwijderde gebruiker]
Maar blijkt zich nu te herhalen bij zijn nieuwe (tweede kans) account:
[Verwijderde gebruiker]

Dat gezegd hebbende is een paar dagen vertraging in de levering tussen particulieren niet wereldschokkend en zal iedere agent bij wie je aangifte wilt doen, verzoeken om de aanbieder eerst een normale levertermijn te gunnen van ten minste twee weken, voordat uberhaupt aangifte mogelijk is. (tenzij bekende oplichter)

Binnen een paar dagen gaan dreigen met aangiftes etc. motiveerd een tijdelijk in gebreke blijvende verkoper meestal niet erg om er vaart achter te zetten maar juist om de hakken in het zand te zetten.

AB heeft volgens eigen zeggen een nieuw account gekregen omdat er tijdens zijn vorige account zaken speelden waardoor er te veel fout ging, dit zou opgelost zijn, waardoor een tweede kans werd gegunt.

Een sterke verbetering zie ik echter nog niet.......... :N

Ik snap dat het niet leuk is dat je onverwacht lang op je spullen moet wachten maar neem bv morgenavond even op een normale manier contact op met AB, vermeld erbij dat je een beetje bent doorgeschoten in je DM's maar dat je hoopt dat hij begin vd week even de boel alsnog op de post wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Dm verzonden waarin ik hem nog een kans geef de zaak goed op te lossen. Zoals je vermeld hem verzocht de boel begin van de week als nog te verzenden. Ben overigens absoluut de beroerdste niet om een excuus aan te bieden indien dat op zijn plaats is. Word vervolgd zou ik zeggen.

Update 30/9/2014:
Intelligo heeft iets verzonden naar mij. Wacht nu af of het daadwerkelijk is waar ik voor betaald heb.

Update 1/10/2014:
Artikelen zijn gisteren avond 19:00 ontvangen zoals beschreven door intelligo.
Vorige bericht heb ik gewist aangezien Intelligo hieronder daarom vroeg.
Excuus voor de doorgeslagen Dm's ben blij dat het goed is gekomen allemaal.

[ Voor 42% gewijzigd door JT888 op 01-10-2014 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-afgerond

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2014 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JT288:

Even er vanuit gaande dat de spullen inmiddels zijn aangekomen is het dan wel zo sportief om dat dan ook even te vermelden......

@AB:

De lucht is tussen ons geklaard dat is idd waar. Echter wanneer ik naar je nieuwe account kijk zie ik afgerond toch weer bijna 20 procent negatieve feedback (vergelijkbaar met je oude account & aan de erg forse kant).

Overigens hou ik wel 2 stuks negatieve "wraak" feedback, die de rest van mijn tweakers carriere blijven staan (ruim 20 procent van mijn negatieve feedback is van jou). Bij jou zijn deze vervallen vanwege de nieuwe start.

Ik probeer maar te onthouden dat ik slechts 1 keer negatieve feedback heb gekregen over iets wat ik verkocht heb en dat was ook nog eens door iemand die het geld en de spullen wilde rippen.....

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit heeft weinig met mogelijke oplichters te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 07:11:
Dit heeft weinig met mogelijke oplichters te maken
Toch wel, JT288 had al melding gedaan bij de mods en wilde ook aangifte gaan doen van oplichting.
Met beide acties was hij te snel waardoor AB geen kans meer had om te reageren.
Laten zien dat te snel alle alarm bellen laten afgaan averechts kan werken lijkt me leerzaam & OT.

@hieronder:
ipv een klacht te herhalen kun je dan beter zelf het goede voorbeeld geven.....
Dan nog mag hier wel enige ruimte zijn om de ten onrechte als oplichter bestempelde collega tweakers te rehabiliteren en niet met onnodige reputatie schade te laten zitten......

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
Rob59 heeft wel een punt vind ik. Het gaat hier nu opeens over oude vete's enz. Het lijkt me meer dat dit topic is om mogelijke oplichters te melden. Als het dan niet zo is, dan klaar en over tot de orde van de dag. Of verder in een ander topic. Het wordt hier anders nogal onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:52

Dograver

>> Insert Title Here <<

Ik krijg een raar gevoel bij de volgende advertentie.

V&A aangeboden: HP Elitebook|i5 Quad|500GB|6GB RAM|14HD| twv €1400 TOPPER!

Volgens de verkoper nieuw 1400 euro, hij biedt deze aan voor 399.
Daarnaast heeft hij 2 weken geleden zo'n exacte laptop verkocht via tweakers.
Misschien vals alarm, maar ik krijg hier zo'n "van de vrachtwagen gevallen" gevoel.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 14:25
Ook een inactief account dat opeens weer gebruikt word.My mistake: heeft al meerdere advertenties gehad.

Toevallig vorige week idd een zelfde laptop verkocht en daar een review van gekregen.
Persoon die review gegeven heeft is wel een regular op Tweakers die veel verkoopt en koopt in V&A. Misschien even checken bij hem/haar?

[ Voor 12% gewijzigd door MuddyMagical op 01-10-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dograver schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:42:
Ik krijg een raar gevoel bij de volgende advertentie.

V&A aangeboden: HP Elitebook|i5 Quad|500GB|6GB RAM|14HD| twv €1400 TOPPER!

Volgens de verkoper nieuw 1400 euro, hij biedt deze aan voor 399.
Daarnaast heeft hij 2 weken geleden zo'n exacte laptop verkocht via tweakers.
Misschien vals alarm, maar ik krijg hier zo'n "van de vrachtwagen gevallen" gevoel.
Laagste PW prijs was 850 euro en als typisch zakelijk model kan hij net na 3 jaar afgeschreven zijn en in de verkoop gaan voor grofweg de helft van de aanschafwaarde (ex. BTW). Waarschijnlijk verdient hij er na opkoop nog 100+ euro aan.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo bijzonder is die laptop niet, de advertentie titel is wat misleidend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Die elitebooks gaan doorgaans voor rond de 300 euro weg, sterker nog ik heb er laatst een voor 250 euro gekocht. Probleem is marktwerking en mensen kijken puur naar specs helaas ( die elitebooks hebben een serieus goede behuizing maar daar word bijna niet naar gekeken), een 2e generatie i5 laptop brengt tussen de 200 en 350 euro op. 400 euro is niet eens zo goedkoop gezien je daarvoor ook een 3e gen i5 8470p kunt vinden.

Je ziet nu ook veel zakelijk 2e gen core i spul op de 2e hands markt komen puur door de afschrijving van 3 jaar en ze dan vervangen worden.

[ Voor 63% gewijzigd door _Drake_ op 01-10-2014 12:57 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjkv
  • Laatst online: 14:44
Inderdaad, die elitebooks worden meestal in partijen verhandeld voor 200-250 euro per stuk. Stuksverkoop gaat dan meestal voor 350 euro.

Ze zijn vrijwel allemaal exact drie jaar oud en worden dan ook afgedankt omdat het servicecontract verlopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dograver
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 15:52

Dograver

>> Insert Title Here <<

Dan is het de titel die mij misleidt heeft met €1400,- nieuwwaarde. Dan is het vals alarm.

PSN-ID Dograver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 23:33
Dograver schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:06:
Dan is het de titel die mij misleidt heeft met €1400,- nieuwwaarde. Dan is het vals alarm.
Ik heb ook nog nooit een mobile Sandy bridge i5 quadcore gezien :P (iets met mensen die denken dat een dual core met hypertreading een quadcore is).

De nieuwwaarde van 1400 is niet zo gek, zeker gezien de servicecontracten die eraan vast zitten.

[ Voor 12% gewijzigd door _Drake_ op 01-10-2014 13:59 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padje
  • Laatst online: 19-05 08:48
:)

[ Voor 99% gewijzigd door Padje op 01-10-2014 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 05:10:
@JT288:

Even er vanuit gaande dat de spullen inmiddels zijn aangekomen is het dan wel zo sportief om dat dan ook even te vermelden......
Klopt had gisteren na ontvangst van het pakketje helaas geen tijd meer om een 2de update te schrijven aangezien ik me moest haasten om op tijd op een afspraak te zijn. Update heb ik inmiddels wel in de post verwerkt. Pakket is aangekomen met de artikelen zoals omschreven. Intelligo had geen opzet in het spel zoals hij mij via DM heeft verteld. Heb hem ook mijn excuus aangeboden case closed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-07 15:34
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 12:25:gewoon met de politie FF een bezoekje brengen ;)
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Laatst online: 09-05 15:31
Verwijderd schreef op maandag 22 september 2014 @ 10:24:
Aangifte gedaan bij politie & SNS bank. Dat hij maar niet denkt dat hij van mij/ons af is.

Afbeeldingslocatie: http://31.media.tumblr.com/tumblr_m3cep9nujc1rt79cwo1_500.gif

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat gaat vanzelf wel goedkomen, zelfs als de account op slot blijft worden jullie wel met elkaar in contact gebracht. Maar voor nu hebben jullie een verdachte situatie gecreëerd die we eerst moeten onderzoeken. Dat gaat trouwens sneller als je zo duidelijk mogelijk uitlegt via va@tweakers.net wat hier gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCollapsed
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 12:59
Hallo allemaal, ik ben deze week ook opgelicht door de tweaker met gebruikersnaam: michaelluiten.
Hij gebruikte in ons contact de naam ''Mike''.

Ik heb voor een Intel Core 4770k 181,75 euro betaald, maar meneer heeft daarna niets meer van zich laten horen. Mijn bank en de politie zijn al op de hoogte.

Na wat research ben ik overtuigd dat hem om ene M M Groenveld gaat, die dit al jaren lang doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
N V T

[ Voor 99% gewijzigd door Mektheb op 23-10-2014 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick vd Warf schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:02:
Hallo allemaal, ik ben deze week ook opgelicht door de tweaker met gebruikersnaam: michaelluiten.
Hij gebruikte in ons contact de naam ''Mike''.

Ik heb voor een Intel Core 4770k 181,75 euro betaald, maar meneer heeft daarna niets meer van zich laten horen. Mijn bank en de politie zijn al op de hoogte.

Na wat research ben ik overtuigd dat hem om ene M M Groenveld gaat, die dit al jaren lang doet.
Je kan het beste zijn rekeningnummer (zonder spaties) checken bij:
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Rolt daar een melding uit dan kun je je hier melden:
http://www.opgeletopinternet.nl/

@Mekthep: Je haalt twee aparte zaken door elkaar (de Eva32 videokaarten zaak en MG/ML 4770 zaak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:11:
[...]

Je kan het beste zijn rekeningnummer (zonder spaties) checken bij:
https://www.mijnpolitie.nl/b/miocheck2.html

Rolt daar een melding uit dan kun je je hier melden:
http://www.opgeletopinternet.nl/

@Mektheb: Je haalt twee aparte zaken door elkaar (de Eva32 videokaarten zaak en MM/ML 4770 zaak).
Ah daarom snapte ik het al niet excuses !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCollapsed
@trm0001: Er is nog een meldingen gedaan met dat rekeningnummer. Dit had ik al eerder gecheckt, nog voordat ik betaald had. Hij zei tegen me dat het rekeningnummer waar ik het geld naar kon overmaken van zijn vrouw was. Dat was in ons geval makkelijker omdat ''zijn vrouw'' en ik beide bij Rabobank een rekening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick vd Warf schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:19:
@trm0001: Er is nog een meldingen gedaan met dat rekeningnummer. Dit had ik al eerder gecheckt, nog voordat ik betaald had. Hij zei tegen me dat het rekeningnummer waar ik het geld naar kon overmaken van zijn vrouw was. Dat was in ons geval makkelijker omdat ''zijn vrouw'' en ik beide bij Rabobank een rekening hebben.
Hoe dan ook waardeloos voor je wanneer je bent opgelicht.
Hopelijk is de aanbieder slechts tijdelijk onbereikbaar, kan gebeuren zonder eigen toedoen :X

Probeer even het account en de advertentie te posten waarover dit gaat.

Meldt in ieder geval het rekening nummer bij opgeletopinternet.
(zodoende maak je het oplichters aanzienlijk lastiger om meer slachtoffers te maken)

Aan de Mods: mocht dit idd MG betreffen dan is het logischer om deze info en posts te verplaatsen naar het tijdelijk ? gesloten MG topic........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Rick vd Warf schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 12:19:
Hij zei tegen me dat het rekeningnummer waar ik het geld naar kon overmaken van zijn vrouw was. Dat was in ons geval makkelijker omdat ''zijn vrouw'' en ik beide bij Rabobank een rekening hebben.
Dat is binnen dag(deel) ook gewoon gepiept. Was dus een excuus.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compizfox schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:46:
[...]

Een tijdje geleden vroeg ik om fysieke versies van een paar computerspellen, waarop een x aantal tweakers reacties gaven zoals "waarom geen steam" en "wat moet je nog met oude spellen",
enzovoorts maar compleet geen reactie op mijn vraag, uit frustratie de advertentie maar weg gehaald.

Daarna nog een keer geprobeerd, plaatste en advertentie met pics van hardware zonder de specifieke modelnummers erbij met de vraag of iemand iets wilde ruilen tegen pc games, reacties kwamen er snel, iedereen wilde weten welke modellen het waren, dus ik opzoeken thuis en bijgewerkt, waarna niemand reageerde, ik heb echt het idee dat mensen die vragen stelde niet uit interesse om te ruilen , maar om me te corrigeren omdat ik de modellen er niet bij had staan, best misselijk eigenlijk.

Dat reacties uitstaan kan idd voor oplichters werken, maar het kent ook zo zijn voordelen. Net als met vrijwel alles, het heeft zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCollapsed
Probeer even het account en de advertentie te posten waarover dit gaat.
Ik probeerde net bij de advertentie te komen, maar het blijkt dat meneer deze verwijderd heeft of privé heeft gemaakt. Er staat een melding dat ik geen rechten heb om de pagina te bekijken.

Zijn account is nog wel te bekijken. Hier de link :

[Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Waarom maak je geld over naar iemand die 5 dagen geregistreerd is en geen enkele geschiedenis heeft? Kennelijk was de prijs ook een frons waard:
Prijzen waren ook wel erg mooi.
http://tweakers.net/aanbod/rating/220703/

[ Voor 38% gewijzigd door PcDealer op 23-10-2014 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCollapsed
Waarom maak je geld over naar iemand die 5 dagen geregistreerd is en geen enkele geschiedenis heeft?
Mijn vertrouwen in de mensheid was toen nog wat aan de hoge kant.
Nu denk ik ook van, hoe kon ik zo blind zijn. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Blijft natuurlijk zuur hoe dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rick vd Warf schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:19:
[...]
Mijn vertrouwen in de mensheid was toen nog wat aan de hoge kant.
Nu denk ik ook van, hoe kon ik zo blind zijn. :F
Alhoewel het zeker een gegeven is dat er ook op tweakers criminelen actief zijn is het imho niet normaal dat er geen (<5%) vervolging & passende straffen op volgen vd kant van het openbaar mysterie.

Ook voor mij is dat iets wat eigenlijk onvoorstelbaar is en anno 2014 niet meer zou mogen voorkomen.

Jouw/Mijn (onderbuik) gevoel geeft aan dat dit zo onwaarschijnlijk is dat je het eigenlijk ook niet verwacht.

Toch is de realiteit, ook op tweakers, helaas een heel stuk negatiever.

Dat gezegd hebbende zijn er wel mogelijkheden die je zelf kan ondernemen en waar tweakers nu mee bezig is.

Je zou er bv verstandig aan doen om je (echte ?) naam uit je account te verwijderen en alleen te delen met mensen die je enigzins vertrouwd. Het web is imho niet meer veilig genoeg om altijd op een open en transparante manier standaard die gegevens te openbaren.

Verder zijn ophalen bij meer dan 50 euro en achteraf betalen bij relatief nieuwe of volledig nieuwe accounts verstandige uitgangspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:14
PcDealer schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:08:
Waarom maak je geld over naar iemand die 5 dagen geregistreerd is en geen enkele geschiedenis heeft? Kennelijk was de prijs ook een frons waard:

[...]
Ik herken dat profiel. Van de week gekeken naar ssd's die hij aanbood voor een redelijke prijs. (niet abnormaal laag) Toen ik zag dat hij naast geen feedback , bij de advertentie als woonplaats Apeldoorn had en in zijn profiel Zutphen .Vertrouwde ik het niet helemaal en heb het laten gaan. Onderbuikgevoelens zijn niet genoeg voor een melding, maar handig daarop te vertrouwen blijkt maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:29
Deze heksenjacht gaat maar even op slot. Vandaag veel tijd verspild aan een zaak waar niets aan de hand was. Als er problemen zijn met een advertentie: gebruik het meldpunt! Dat werkt beter en sneller dan dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 23-10-2014 16:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.