Voeding en Geheugen

Pagina: 1
Acties:

• Danman87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08-2023
Goedendag,

Ik heb sinds kort bij het laden van sommige stukken in games dat de pc compleet uit valt.
Ik zit zelf te denken dat dit door de voeding komt.
De voeding die er nu in zit is een: advance EA4G-650
Het is een onbekend merk en ik verwacht ook dat dit het probleem is.
Welke voeding uit jullie assortiment raden jullie aan als vervanger?

Ik heb als moederbord een Asus P7P55D-E Evo. De processor is een Intel I7-860 en de videokaart is een ATI HD5850.
Ik draai op Win 7 64bit

Tevens wil ik graag mijn geheugen uit breiden. Er zit nu 4 GB in. (2x 2GB VData VD3U1333B2G9-B)
Ik zag dat het moederbord t/m 16gb aan kan? Maar ik denk dat 8GB wel volstaat voorlopig.
Alleen zou het wel wat sneller mogen.
http://www.asus.com/Motherboards/P7P55DE_EVO/HelpDesk_QVL/
hier staat de QVL lijst voor dit moederbord, maar ik kom er niet helemaal uit.

Welke voeding en geheugen raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Een prima voeding voor weinig is de pricewatch: XFX 550W Pro of de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W. Neem degene die daar waar je het gaat bestellen het goedkoopst is. Ze zijn van binnen gelijk, alleen een ander merkje.

Als je let op de QVL lijst weet je zeker dat het compatible is. Je moet je alleen wel realiseren dat ze alleen hebben getest wat toen op de markt was en ook niet alle geheugenbankjes. In principe draait dus alles. Ik heb bijna hetzelfde bord als jij (P7H55) de nieuwe bankjes slikte die moeiteloos: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU. Je kan er ook voor kiezen de enkele versie pricewatch: Crucial Ballistix BLT4G3D1608DT1TX0CEU erbij te steken om totaal op 8GB te komen, maar dan mis je dual channel (hoewel die extra power niet heel groot zal zijn).

• Danman87
dankjewel voor je snelle antwoord!
Zijn er nog voordelen te behalen als ik zou kiezen voor een DDR3 geheugen met een hogeren snelheid? 1800 of zelfs 2133mhz?

En heeft het uberhaupt nut om hem helemaal vol te drukken met 16gb geheugen?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee en nee. Eerste nee omdat met een aparte videokaart sneller RAM nauwelijks effect heeft. Tweede nee omdat een game pc 8 GB niet eens volkrijgt. Monitor dat maar eens (in bijv. de task manager) terwijl je aan het gamen bent.

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik sluit me volledig aan bij br00ky, bestellen die handel :D

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Danman87
thnx voor de snelle antwoorden :)
Pagina: 1