Videobestanden afspelen op tv op locatie zonder tv

Pagina: 1
Acties:

• Loldor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-02 22:18
Ik ben op zoek naar een volgende oplossing. Zelf kom ik niet veel verder dan een laptop kopen, maar dat vind ik eigenlijk te duur. Mogelijk dat hier een creatieve oplossing voor de hand is. Het betreft een vakantiehuisje in het buitenland waar een tv met dvd speler staat.

Situatie:
1. Videobestanden afspelen op een philips 3000 tv.
2. Heb een externe HDD, dit zou een mooi medium zijn voor de bestanden
3. Heb een Verbatim Mediashare
4. Heb een 16g iPad retina
5. Heb GEEN verbinding met internet op de locatie.

Het probleem is dat ik geen idee heb wat de meest gunstige contructie is. Als het topic hier niet op zijn plaats ik hoor ik het graag.

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:11

eagle00789

Est. November 2005

wat heb je zelf al gevonden en wat is er niet goed/wel goed aan deze oplossingen??

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Dit is een van de meest betaalbare oplossingen. Er zijn uiteraard betere mediaspelers te krijgen, maar je laat niet weten wat je budget is. Ook is niet duidelijk welke aansluitingen die tv heeft. Daarom, laatste tip: http://tweakers.net/categorie/655/mediaspelers/producten/
Trouwens, je topictitel klopt niet. Volgende keer zou ik wat meer tijd steken in het starten van een topic, dat trekt per definitie meer hulpvaardige tweakers.

[ Voor 18% gewijzigd door HenkDePoema op 11-08-2014 14:34 ]

Verwijderd

Ik dacht eerst een Lightning naar HDMI kabel maar zo'n Apple kabel kost 50 euro :/. Voor dat geld kun je beter hele mediaplayer kopen waar je een externe USB HDD op kunt aansluiten of een Raspberry Pi waarbij dit ook mogelijk is.

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik snap je probleem niet zo? Koop gewoon een mediaspeler die jou aanstaat qua prijs/mogelijkheden en je bent er. Of er nu wel of geen internet of (kabel)televisieontvangst is heeft er niet zoveel mee te maken. Je hebt immers al een externe HDD waar je de bestanden op op gaat slaan.

Als je er geen geld aan uit wil geven kan je natuurlijk ook al je videobestanden omzetten naar DVD-indeling, op DVD branden en die met de al aanwezige dvd-speler afspelen. Als het om veel bestanden gaat gaat dit je alleen wel behoorlijk wat tijd kosten.

[ Voor 31% gewijzigd door Dick op 15-08-2014 00:45 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Toen ik de topic titel las, dacht ik: :?

Maar al lezend blijkt dat je gewoon een mediaspeler zoekt. Je hebt geen budget genoemd en het is onduidelijk welke aansluitmogelijkheden heeft. Nogal onduidelijk dus. Zoals HenkDePoema al aangeeft kun je het beste even in de pricewatch naar de diverse mediaspelers kijken.
Pagina: 1