Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04
Omdat mijn panasonic 50" VT30 aan vervanging toe is (stuk pdp paneel) mag ik opzoek naar een nieuwe TV. Ik wil graag iets groters hebben dan dat ik nu heb, 55" lijkt voor de hand te liggen daar ik veel groter thuis niet verkocht krijg.

Ik heb de volgende wensen;

Max 2000 euro
4K is leuk maar waarschijnlijk net niet voor dit budget
TV wordt veel gebruikt om op te gamen en films op te kijken, audio is niet belangrijk, hangt een audio systeem aan. (gamen via een PS4..)
smart tv hoeft niet echt spannende functies te hebben als netflix maar werkt,
kijk via een kpn kastje tv, interne tuners hdd's ed zijn leuk maar niet nodig

Ik twijfel zelf aan de volgende modellen
panasonic VT 60 (vind de zwartwaarden van plasma altijd nog beter dan de meeste LED's)
Samsung UE55F8000 (is wel een "oud" model, twijfel over de meerwaarde van de nieuwe reeks)
Sony KDL-55W828B (veel genoemd op tweakers, maar of deze echt beter is dan bovenstaande 2?)

en de gebruikelijk net boven budget TV die ik wel gaaf vindt
samsung-ue55hu7500 (2600 euro, hamvraag is, is het die 600 euro extra wel waard?)

Hebben jullie misschien nog tips? De LG lg55ub950v leek bijv heel leuk maar wordt redelijk afgebrandt op het internet, ben benieuwd naar jullie tips!

(ga trouwens as zaterdag ff op pad om te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimbadot
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-07-2024
De echte prijs van de samsung-ue55hu7500 is al lang niet meer boven de 2000 dus vraag online en in de winkel naar de juiste prijs en dan hou je nog geld over voor iets anders, succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
65" LG uhd voor 2000€
Link bij topic aanbiedingen tv's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Laatst online: 20:36

mr.paaJ

generatie cmd+z

VT60 zolang het nog kan ... De reden dat je eerder al voor de VT30 koos geldt nog steeds.

[ Voor 5% gewijzigd door mr.paaJ op 11-08-2014 23:50 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

VT60 uiteraard, anders ga je er alleen maar op achteruit.

Wat is het leven soms toch makkelijk :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Heb je wel je garantie geclaimd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier zou ik zelf niet lang over nadenken: VT60 gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caRe.Ghost
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-09 11:26
Heb zelf sinds 2 weken de 55VT60. Bevalt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
mr.paaJ schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 00:01:
Heb je wel je garantie geclaimd?
Ik krijg het aankoopbedrag van panasonic teruggestort omdat het pdp paneel niet meer gemaakt kan worden en nog wel in de garantie zat.

Bedankt voor het nogmaals bevestigen dat ik met de VT60 wel een goede vervangingskandidaat heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gearjunkie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 11:59
Ongetwijfeld zal VT60 de beste keuze zijn, maar blijft inbrand probleem houden :( Ik zit in de zelfde situatie XO101. Mijn VT50 kreeg last van Groen/gele vlekken. Paneel is al eens vervangen maar het Groen/gele vlekken probleem is weer terug, Panasonic heeft nu terugbetaling aangeboden. Ik zit zelf te denken aan de Samsung ue55hu7500, deze is momenteel in prijs aan het zakken en zit op 2139,-

I'm not bothered by those who think they are right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
Gearjunkie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:05:
Ongetwijfeld zal VT60 de beste keuze zijn, maar blijft inbrand probleem houden :(
Ik zie op het forum ook vaker meldingen over groene vlekken, tel daar bij op dat panasonic uit de plasma is gestapt en dat service dus ook een stuk minder gaat worden. Ik vind een panasonic daarom ergens wel een risico.

Vind de samsung ook wel gaaf (4K), alhoewel ik na wat zoekwerk de sony x85 ook heel gaaf vind
(oa http://www.plattetv.nl/in...-11604.html?skeywords=x85)

trouwens de samsung heeft ook redelijk wat klachten, check ons eigen forum maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

In het ergste geval krijg je over een paar jaar weer je geld terug :p want reparatie wordt inderdaad lastig

Gewoon doen, eventuele zorgen en oplossingen komen later wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
XO101 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 15:02:
tel daar bij op dat panasonic uit de plasma is gestapt en dat service dus ook een stuk minder gaat worden. Ik vind een panasonic daarom ergens wel een risico.
Wat een onzin. Garantie is garantie en als er een probleem is, zal er gewoon een passende oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 08:43
Ken geen merk die een betere service geeft dan pana..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XO101,

wat is de zitafstand tussen jou en de tv?

Zelf ben ik ook geïnteresseerd in de sony maar ben niet overtuigd van meerwaarde van 4k (mijn zitafstand is +/- 6 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
Leachim,

Bij mij is de zitafstand rond de 3,5 a 4 meter (+/-10 voet).

Op basis van dit soort plaatjes Afbeeldingslocatie: http://img28.imageshack.us/img28/629/200ppdengleski.png bron; http://www.avsforum.com/f...p-vs-4k-vs-8k-beyond.html

lijkt 6 meter (19,6 voet) net binnen de range te vallen van 4K (bij 55") , echter een ander plaatje zegt dat je er geen voordeel van hebt (daar moet je dan al een 120" voor kopen....

Afbeeldingslocatie: http://cdn.referencehometheater.com/wp-content/uploads/2013/03/Ideal-Distances-Chart.jpg bron; http://referencehometheat...commentary/4k-calculator/

Er is nog veel meer te vinden op het internet, maar de strekking is eigenlijk met 55" moet je redelijk dichtbij zitten, 6 meter is erg ver, zelfs 1080p is op die afstand maar weinig te zien. Mijn eigen ervaring is dat het wel meevalt, in de winkels zie ik op een meter of 4 wel of iets hd of sd is, maar 4k vs 1080 ga ik zaterdag bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-09 09:32
Ik zou de 55VT60 nemen nu ze nog beschikbaar zijn.

Er komt nog steeds geen enkele andere techniek in de buurt van deze prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-08 21:07
Ik heb exact hetzelfde toestel met exact hetzelfde defect . Die van mij is echter 3 jaar oud .
Zit nu te wachten tot panasonic met een coulance bedrag komt. Daarna dus ook maar shoppen voor een nieuwe.
Dus ik blijf je draadje even volgen alleen verwacht ik een stuk lager bedrag van panasonic te krijgen dus mijn budget ligt iets lager helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey XO101,

al een keuze kunnen maken na zaterdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
Verwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 09:03:
al een keuze kunnen maken na zaterdag?
Ben na afgelopen zaterdag vooral ruzie aan het maken met de winkel, ik krijg nog geld terug voor mijn oude tv, maar ik vind dat de winkel te weinig teruggeeft. (+/- 300 euro te weinig).(nb, het exacte bedrag is nog niet bekend, men deed een gok)

Daarnaast willen ze bijna geen korting geven op de samsung hu7500 of op de sony x85. Ik zou bijna 1200 euro moeten betalen om het verschil te overbruggen.... terwijl ik dacht rond de 600 euro. (ruw geschat.. 1400 terug voor de oude tv, 2000 voor de nieuwe...) Blijkbaar willen ze 2x geld aan mij verdienen, daar werk ik niet aan mee.

Een VT60 kunnen ze via die winkel niet meer leveren, dus die viel zowiezo af.

Ik vind de samsung beter beeld geven, en is volgens de reviews beter in upscalen ed. en is daarom momenteel favoriet, maar ik twijfel nog over de hoge inputlag omdat ik toch veel game, en daar scoort de sony beter.

Als de UHD tv's te duur blijven ga ik ws voor de 55" sony W828B

Ik wacht even de officiele mail af met het bedrag en vraag de winkel dan om nogmaals na de deal te kijken (in de fysieke winkel konden ze alleen een benadering geven van het terug te verwachte bedrag), en als me dat niet bevalt ga ik het via de juridische weg spelen.
Pagina: 1