• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik heb hier een PC staan met een Asus P5K-E S775 moederbord. Daarvan reset de bios zichzelf automatisch willekeurig , ook als de stekker nog gewoon in de voeding zit. Het kan een week goed gaan, maar het kan ook elke dag raak zijn. De batterij heb ik uiteraard al vervangen maar dat mocht ook niet baten. Het is op zich geen groot probleem, omdat er maar één SSD in zit en de bios deze dus altijd pakt als 1e boot priority. Maar aangezien de tijd en datum ook steeds resetten, moet de eigenaar telkens de datum en tijd in Windows 7 handmatig instellen. En omdat de datum en tijd steeds resetten is er ook geen internetverbinding mogelijk. Automatisch syncen met internettijd na het booten heeft dus geen zin.

Heeft er iemand een idee wat er in godsnaam aan de hand kan zijn?

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Misschien een contactbreukje in het houdertje van de batterij, misschien even doorsolderen (als je het aandruft). Gebeurt niet vaak, maar soms gaan die dingen kapot.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Heb ik vroeger ook gehad.
Oplossing/overbrugging was bij mij, om de pc te aarden.

ik had vermoedelijk veel stroom op de kast staan, dus aarde niet goed, of nog beter, 1 hardware was defect waardoor er veel stroom op de kast(aarde) kwam te staan.
Pc geaard, waardoor de stroom kon weg vloeien.

Probeer eens de rand apparatuur te verwijderen, en kijk of het dan weg is.
Anders ook intern hardware gaan verwijderen, en kijken of het weg gaat.
Uiteindelijk weet je misschien welk hardware defect is.

Probeer eens of je stroom op de kast meet, je kan veel stroom meten, maar als het goed is zit er weinig ampeer op.

[ Voor 4% gewijzigd door jan99999 op 11-08-2014 18:52 ]

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Dank voor het meedenken. De batterij in de bios doet toch alleen zijn werk als het stroom van de PC af is?

Het aarden van de PC zal ik ook eens proberen!

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
En naar je hardware kijken.