Ervaringen mbt Canton (GLE 496) / Op zoek naar receiver

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:03
Ik zoek een?
Ervaringen mbt Canton speakers en misschien specifiek de GLE 496. Ik zoek echter nog een receiver

Wat is je budget?
maximaal 300 euro per speaker en max 400 / 450 voor een receiver.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Specifiek eigenlijk op dit moment een 2.0 setup met de mogelijkheid in de toekomst uit te breiden. Ik wil gaan voor 2 zuil speakers en een goede receiver waarbij in de toekomst gekeken kan worden naar aanvullingen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, hier beneden een iets uitgebreidere uitleg.

Hallo Tweakers,

Binnenkort heb ik de mogelijkheid om eindelijk een upgrade te doen t.o.v. mijn huidige hifi set up (lees geluid uit de ‘boxen’ van de tv). Al op verschillende plaatsen gaan luisteren en ik denk dat ik met betrekking tot de speakers afgelopen weekend de knoop heb doorgehakt. De Canton GLE 496, welke bij de MM in Duitsland te beluisteren waren, waren toch wel de speakers die mij het beste bevielen in het prijs segment van +- 300 euro per speaker. Ontzettend rijk geluid met een, in mijn ogen, zeer mooi en fijn bereik. Ik zou ze alleen graag nog een keer willen vergelijken met de Jamo S626 serie, maar deze ben ik nog nergens tegen gekomen om te beluisteren.
Aangezien er, op tweakers in ieder geval, weinig te vinden is over de Canton GLE 496, is mijn eerste vraag in hoeverre jullie bekend zijn met het merk en eventueel specifieke ervaringen met deze speakers.

Mijn 2de vraag is receiver gerelateerd en hierbij vind ik het een stuk lastiger. Mijn budget voor de receiver ligt zo rond de 400 / 450 euro max. Het liefst wil ik een receiver die aardig goede specs heeft (waar je dus een aantal jaren mee vooruit kunt, maar sowieso een ethernet/wifi functie en een 2-4 tal hdmi aansluitingen) voor een redelijke prijs en zodoende ben ik snel bij de Denon AVR-X2000 terecht gekomen (daar deze het in de verschillende reviews op bekendere hifi sites erg goed doet). Deze heb ik echter nog niet specifiek kunnen beluisteren. De bovengenoemde Canton speakers heb ik wel kunnen beluisteren aan de hand van een Yamaha R-N500 (specifieke 2.0) speaker, echter vielen hierbij bijvoorbeeld al de HDMI uitgangen weg. Ik was echter wel zeer te spreken over deze combinatie / het geluid wat uit deze combinatie kwam.
Ik ben dan ook benieuwd in hoeverre het geluid meer afhankelijk is van de speakers of de aansturing aan de hand van de receiver? Verder heb ik nog gekeken naar een slimline model, de Pioneer S510, daar dit kwa plaatsing misschien iets beter uit zou komen. Op het receiver gebied sta ik echter nog heel erg open mbt advies, daar ik dit lastig te beoordelen vind. Zeker als er mensen zijn die een specifiek merk / type icm Canton speakers hebben staan zou ik erg benieuwd zijn naar ervaringen.

Verder weet ik dat ik mij natuurlijk in de ‘budget’ markt van het hele HIFI spectrum begeef, maar wil ik natuurlijk wel een goede beslissing nemen aan de hand van zoveel mogelijk informatie. Ik heb ook overwogen om op de 2de hands markt te kijken, echter heb ik wel het besluit genomen om mijn 1ste hifi set in ieder geval nieuw aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Ik heb deze cantons ook beluisterd maar vond ze wat minder open dan de A acoustics 2050i
Deze speakers zijn verkrijgbaar voor 300€ per stuk.
Hang deze aan de yamaha RX-V577 en je hebt wat moois in huis.
De receiver is verkrijgbaar voor 475€
Dus aardig in je prijsklasse.
Probeer ze wel even te beluisteren want Mischien is het niet jouw smaak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Grandisimo schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 23:01:
Ik heb deze cantons ook beluisterd maar vond ze wat minder open dan de A acoustics 2050i
Deze speakers zijn verkrijgbaar voor 300€ per stuk.
Hang deze aan de yamaha RX-V577 en je hebt wat moois in huis.
De receiver is verkrijgbaar voor 475€
Dus aardig in je prijsklasse.
Probeer ze wel even te beluisteren want Mischien is het niet jouw smaak !
Dat klinkt niet verkeerd. Daar speakers een zeer persoonlijk iets is, dan binnenkort maar eens kijken of de Q accoustics ergens te beluisteren zijn (in combinatie met de Yamaha.)

Bedankt in ieder geval voor de terugkoppeling, dat wordt gewaardeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
Ok om het even over een hele andere boeg te gooien. Hoe verhouden de B&W 684 S2's zich tot bijvoorbeeld de Canton? Misschien een hele vreemde sprong, maar ik heb hier een gunstige aanbeiding voor gekregen alleen nog niet de mogelijkheid gehad deze te beluisteren.