Overstap naar waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 16:14
Hi Tweakers,

Ik heb nu tijdje mijn pc maar wil toch overstappen naar wat stillere PC, wil dit bereiken door over te stappen op waterkoeling en een stillere kast.
Aangezien ik totaal nieuw ben in de waterkoeling hoop ik dat jullie mij beetje de juiste weg op kunnen helpen.

Ik heb momenteel deze setup:
CPU: AMD FX-8350
GPU: R9 280X
Mobo: Asrock 970 Extreme 3 rev 2.0
Ram: 8gb corsair
PSU: 750w OCZ

Ik zat te kijken naar een Corsair H100i maar las hier toch wat negatieve verhalen over.
Mijn vraag is dan ook aan jullie: wat voor oplossingen zijn er voor mij?

Wil natuurlijk zo goed mogelijke koeling behalen aangezien mijn AMD CPU nog wel is warm kan worden tijden full load en zo stil mogelijk voor zo laag mogelijke prijs ;).

Overweeg ook nog overstap naar Fractal Design Define R4 kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Als je niet veel gaat overklokken kun je beter gewoon een hele stille luchtkoeler kopen; pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition. De is een heel stuk stiller, maar koelt toch prima. Wel is hij een heel stuk goedkoper. En geen risico op lekken ;)

De Fractal is een erg mooie kast, is zeker het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat vragen:
-wat voor processorkoeler heb je nu?
-welke kast heb je nu?

Als je op het forum en op google zoekt op 'asrock 970 extreme3 8350' kom je vaak problemen tegen van mensen met oververhittende vrm's.
Je bord heeft (als ik het goed begrepen heb) 4+1 fasen, wat eigenlijk aan de karige kant is voor jouw processor.
Als je zo'n all-in-one watercooler neemt, let er dan wel op dat er nog airflow over je vrm's heen gaat.
Als je een stillere kast neemt neem dan even de tijd om de reviews door te nemen. Stillere kast kan ook hogere temperaturen meebrengen.

Als je maximaal 100 euro voor zo'n processor-watercooler wil uitgeven zou ik toch eerder zeggen: koop een top-down aircooler zoals de Noctua NH-C12P SE14 of een Enermax ETD-T60 (TB OF VD) of een Be Quiet Shadow Rock TopFlow SR1. (Kosten rond de 50 euro per stuk, stil, goede reviews en je houdt airflow over de vrm's)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:25:
Even wat vragen:
-wat voor processorkoeler heb je nu?
-welke kast heb je nu?

Als je op het forum en op google zoekt op 'asrock 970 extreme3 8350' kom je vaak problemen tegen van mensen met oververhittende vrm's.
Je bord heeft (als ik het goed begrepen heb) 4+1 fasen, wat eigenlijk aan de karige kant is voor jouw processor.
Als je zo'n all-in-one watercooler neemt, let er dan wel op dat er nog airflow over je vrm's heen gaat.
Als je een stillere kast neemt neem dan even de tijd om de reviews door te nemen. Stillere kast kan ook hogere temperaturen meebrengen.

Als je maximaal 100 euro voor zo'n processor-watercooler wil uitgeven zou ik toch eerder zeggen: koop een top-down aircooler zoals de Noctua NH-C12P SE14 of een Enermax ETD-T60 (TB OF VD) of een Be Quiet Shadow Rock TopFlow SR1. (Kosten rond de 50 euro per stuk, stil, goede reviews en je houdt airflow over de vrm's)
Sorry was helemaal vergeten te melden over huidige koeler

Heb momenteel een Scythe mugen 2 Rev b als CPU koeler
en een NZXT Phantom als kast .

Waar kunnen overheated vrm's voor zorgen of toe leiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

overheated VRM´s zorgen er vaak voor dat je cpu gaat throttelen om ervoor te zorgen dat de VRM´s een goed temperatuur bereiken. Maareeeh, stil hoeft niet meteen te betekenen dat je moet overstappen naar waterkoeling. Mijn tip, kijk hier eens: [Geluid] Het stille PC topic deel IV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met zo'n koeler en kast is mijn eerdere verhaal overbodig 8)7
Ik denk dat je meer hebt aan de tip van Nesty1998 dan aan waterkoeling.

Hier wat info over vrm's: http://www.overclock.net/...-processors#post_12415904

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bats13
okey thanks, zal topic is goed doornemen.

Zal beginnen met nieuwe behuizing (me ogen waren al toe aan wat nieuws) want voor mijn gevoel produceren momenteel mijn fans van behuizing meest lawaai.
Pagina: 1