Toon posts:

Nieuwe Videokaart WoW, RTW3, GTA & RS3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een pc upgraden voor een klant van mij. (ja,ik heb een pc winkeltje)
Nu zit er wel een addertje onder het gras, meer uitleg bij specificaties ! !
De pc zelf is nooit door mij verkocht, hij komt uit een 2de hands winkel. (aangekocht 2 jaar geleden voor 200 €)
Geen slechte aankoop, maar de pc zit vreemd in elkaar...

Ik zoek een?
Videokaart voor de games: World of Warcraft, Rome Total Ware 3 & Runescape 3
In de toekomst wordt er ook GTA 5 op geïnstalleerd (nu nog niet uit)

Wat is je budget?
~300 € (verkoopprijs)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee die zijn er niet
Volgens mij heb ik een Low Profile kaart nodig.
Ik kan een gewone grafische kaart nemen maar dan wordt deze volledig afgesloten door de Haupage TV kaart
De CPU koeler verhinderd me om de TV kaart in het bovenste PCI slot te plaatsen.

Verder zit de kast redelijk vol, maar alle temperaturen zitten goed.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: ASUSTek P5Q-E (LGA 755) - Dit is een ATX
Processor: Intel Core 2 Quad Q 9400 @ 2.66 GHz - Hier zit een koperen Zalman koeler op - (dit is gewoon de standaard snelheid - Temperatuur ~40°c)
Ram: 8 Gb DDR2
SSD: Intel 320 Series 100 Gb - Hier zit Windows 8.1 op geïnstalleerd
HDD: Westren Digital Green WD 10EZRX 1Tb - Hier zit Windows 7 Pro op geïnstalleerd
HDD2: Westren Digital Green WD 10EZRX 1Tb - Hier zit Windows XP op geïnstalleerd
Kast: Cooler Master HAF XM
PSU: 600 W
Overige hardware: USB 3.0 in PCI express, Haupage TV kaart in PCI, 3 x Chassis Fan verder nog 2 x DVD RW, 1 x BLU-Ray, 1 x Floppy
Grafische kaart : Er zit een Grafische kaart GeForce GTS 250 geïnstalleerd in slot 2 (PCIe x16_2 black)
In slot 1 zit geen Grafische kaart geïnstalleerd. (PCIe x16_1 blue)

Het moederbord zit goed vol, het lijkt me het beste om een Low profile kaart te installeren
De GeForce GTS 250 wisselen of weglaten heb ik geprobeerd, maar dan start de computer niet meer op.
Een andere grafische kaart in de plaats monteren lukt dan weer wel.

Wanneer ik een low profile kaart neem en deze monteer in het blauwe slot is er geen probleem.
Er is plaats voor een gewone grafische kaart, maar de luchttoevoer wordt dan geblokkeerd door de Haupage TV kaart.
Lijkt me niet ideaal dus.

• G3n3t!cs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-07-2025

G3n3t!cs

U Mad Bro?

mischien is een r7 240 4g kaartje wat, dat is een low profile maar of die gta 5 goed kan draaien

En zou er geen riser te koop zijn zodat je die tv kaart op een andere plek kunt plaatsen want dan zou je een normale 2 slots kaart kunnen nemen.

Steam naam: Neophyter87 Wot nick:Goldnoob_Mcmastercard [Got Teamspeak ts3.gatheringoftanks.nl]

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-02 10:21
Even een vraag ter verificatie: is dit het moederbord in kwestie? Zo ja, zit de GPU dan daadwerkelijk in de aller onderste PCIe slot? Wederom zo ja, waarom?

Een andere vraag: hoeveel slots neemt de TV kaart in beslag? Ik ga er even vanuit dat dit slechts 1 slot is. In dat geval zou ik eerder de TV kaart in de bovenste PCI slot stoppen, zodat je daaronder prima een dualslot GPU kunt plaatsen, zonder dat de TV kaart de luchttoevoer beperkt.
Mocht dat niet kunnen (en de TV kaart in de onderste PCI slot blijven), dan denk ik dat je alsnog prima een dualslot GPU kunt plaatsen. Sowieso blokkeert de TV kaart de luchttoevoer naar de bovenliggende kaart niet helemaal, maar verder zijn GPU's vaak veel langer, waardoor een groot deel van de GPU fans ongehinderd kunnen werken.

Mijn tip: maak er even een foto van, liefst met de oude GTS250 kaart erin (makkelijker inschatten van afmetingen). Vermeld verder even de exacte specificaties van de voeding (merk + type, of aantal ampère dat deze op de 12V lijn(en) kan leveren).

Mocht een singleslot koeler de enige oplossing zijn, dan een AMD R7 265 het beste wat je kunt krijgen. Het is zeker geen racemonster, maar vergeleken met de GTS250 toch al een forse upgrade. Qua performance doet deze kaart het ongeveer even goed (of iets beter) dan een GTX750Ti, zie ook de review van Bit-Tech.
Als een dualslot wel een optie blijkt, en de voeding degelijk genoeg is, dan kunnen we altijd kijken voor een betere/snellere kaart.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik zou de beste man vragen of hij zijn TV-kaart überhaubt nog wel gebruikt, volgens mij heb je daar geen zak meer aan gezien zo'n beetje alles digitaal is, en dus achter een decoder zit.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
G3n3t!cs schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:03:
mischien is een r7 240 4g kaartje wat, dat is een low profile maar of die gta 5 goed kan draaien

En zou er geen riser te koop zijn zodat je die tv kaart op een andere plek kunt plaatsen want dan zou je een normale 2 slots kaart kunnen nemen.
Met flexibele Risers voor de grafische kaart ben ik niets,

Met een flexibele Pci Riser kan het zeker lukken !
Geloof het of niet die dingen zijn best wel moeilijk te verkrijgen, maar dit is een optie.
Moi_in_actie schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 20:52:
Even een vraag ter verificatie: is dit het moederbord in kwestie? Zo ja, zit de GPU dan daadwerkelijk in de aller onderste PCIe slot? Wederom zo ja, waarom?
Dat is wel degelijk het moederbord.

Hij zit in de PCIe x16_2 black, - er is nog een PCI-e x16 waar de kaart nu met het koelblok voor zit.
Een andere vraag: hoeveel slots neemt de TV kaart in beslag? Ik ga er even vanuit dat dit slechts 1 slot is. In dat geval zou ik eerder de TV kaart in de bovenste PCI slot stoppen, zodat je daaronder prima een dualslot GPU kunt plaatsen, zonder dat de TV kaart de luchttoevoer beperkt.
Mocht dat niet kunnen (en de TV kaart in de onderste PCI slot blijven), dan denk ik dat je alsnog prima een dualslot GPU kunt plaatsen. Sowieso blokkeert de TV kaart de luchttoevoer naar de bovenliggende kaart niet helemaal, maar verder zijn GPU's vaak veel langer, waardoor een groot deel van de GPU fans ongehinderd kunnen werken.
De TV kaart is redelijk groot, maar je hebt wel gelijk hij zal nooit de volledige luchttoevoer blokkeren.
Ik zou ook en kleinere kunnen plaatsen.

De bovenste PCI is ook geen optie, de CPU koeler komt er nipt voor. (~1 mm ofzo)
De koeler zelf is over gedimensioneerd, maar ik laat hem liever zitten.
Uiteindelijk doet hij zijn werk prime !

De TV tuner wordt wel degelijk gebruikt, er staan opnamen op het bureaublad.
Mocht een singleslot koeler de enige oplossing zijn, dan een AMD R7 265 het beste wat je kunt krijgen. Het is zeker geen racemonster, maar vergeleken met de GTS250 toch al een forse upgrade. Qua performance doet deze kaart het ongeveer even goed (of iets beter) dan een GTX750Ti, zie ook de review van Bit-Tech.
Als een dualslot wel een optie blijkt, en de voeding degelijk genoeg is, dan kunnen we altijd kijken voor een betere/snellere kaart.
De voeding kan ik zelf aanpassen indien nodig, alleen is dit meteen een hap uit het budget van 300 €.

Als ik het goed heb neemt de AMD R7 265 2 slots in door de koeler op de kaart.
Niet echt een oplossing in deze opstelling, dan kan ik evengoed een grotere dualslot kaart nemen.
Je hebt wel gelijk, ik kan een dualslot nemen, momenteel is de kast erg koel.
mogelijk hou ik gewoon te veel rekening met hitte...

Wat voor kaart is er dan te adviseren ? Liefst 1 met een groot koelblok dan...

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:20
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 13:53:
[...]

Met flexibele Risers voor de grafische kaart ben ik niets,

Met een flexibele Pci Riser kan het zeker lukken !
Geloof het of niet die dingen zijn best wel moeilijk te verkrijgen, maar dit is een optie.

[...]

Dat is wel degelijk het moederbord.

Hij zit in de PCIe x16_2 black, - er is nog een PCI-e x16 waar de kaart nu met het koelblok voor zit.

[...]

De TV kaart is redelijk groot, maar je hebt wel gelijk hij zal nooit de volledige luchttoevoer blokkeren.
Ik zou ook en kleinere kunnen plaatsen.

De bovenste PCI is ook geen optie, de CPU koeler komt er nipt voor. (~1 mm ofzo)
De koeler zelf is over gedimensioneerd, maar ik laat hem liever zitten.
Uiteindelijk doet hij zijn werk prime !

De TV tuner wordt wel degelijk gebruikt, er staan opnamen op het bureaublad.

[...]

De voeding kan ik zelf aanpassen indien nodig, alleen is dit meteen een hap uit het budget van 300 €.

Als ik het goed heb neemt de AMD R7 265 2 slots in door de koeler op de kaart.
Niet echt een oplossing in deze opstelling, dan kan ik evengoed een grotere dualslot kaart nemen.

[...]

Je hebt wel gelijk, ik kan een dualslot nemen, momenteel is de kast erg koel.
mogelijk hou ik gewoon te veel rekening met hitte...

Wat voor kaart is er dan te adviseren ? Liefst 1 met een groot koelblok dan...
http://tweakers.net/product/314164/sapphire-radeon-hd-7950/

Vervang eventueel de cpu koeler als die zo in de weg staat, je zegt dat het budget toch €300 is. Misschien dat met een andere koeler die TV kaart wel naar boven kan? Foto's zouden hierbij wonderen doen.

Voor de genoemde games is een HD7950 al bijna overkill te noemen. GTA 5 weet ik natuurlijk nog niet wat daarvoor de vereisten zijn, de HD 7950 zal daarvoor wel voldoende zijn maar we weten nog niet met welke instellingen dat gepaard zal gaan.

Als het budget toch €300 is en volledig benut mag worden, een R9 280X kan nog een zinvolle upgrade zijn ten opzichte van een 7950.

En in verband met de voeding, je zou even kunnen opzoeken wat er gezegd wordt over de betrouwbaarheid, en het kan ook zijn dat die voeding niet de 8 pin PEG aansluiting heeft die een moderne videokaart meestal nodig heeft. Ik zeg niet de voeding zomaar te vervangen, maar aangezien die pc nu toch binnen is voor onderhoud, kun je die klant toch latere kopzorgen besparen.
Pagina: 1