IDE naar SATA adapter

Pagina: 1
Acties:

• Nisei
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:17
Ik wil in een apparaat een IDE HD vervangen door een SATA SSD en heb dus een adapter nodig.
Nu kom ik op eBay versies tegen met en zonder molex (voeding)aansluiting.

Zonder voedingsaansluiting http://r.ebay.com/kD9bmp
Met voedingsaansluiting http://r.ebay.com/gloIAS

Nu heb ik het liefst een zo klein mogelijke adapter maar ik vraag me af hoe die SSD ooit stroom kan krijgen als ik die versie zonder voedingsaanluiting zou gebruiken. De IDE kabel is toch alleen data? Maar aan de SATA kant van de adapter zit zowel de voedingsaanluiting als de data aansluiting dus een losse SATA voedingskabel aanluiten kan niet.
Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 7% gewijzigd door Nisei op 11-08-2014 12:02 ]

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-01 23:52
Je eerste linkje lijkt niet te werken.
De versie zonder voedingsaansluiting gaat ervan uit dat je de SSD rechtstreeks op de voeding aansluit. Heeft jouw voeding geen SATA-powerconnector (maar alleen Molex), dan is de variant met voedingsaansluiting voor jou de juiste.

• Nisei
Link aangapast Henk
Rare is dus dat de versie zonder voedingsaansluiting niet de mogelijkheid bied om een losse voedingskabel te gebruiken.

[ Voor 76% gewijzigd door Nisei op 11-08-2014 12:04 ]

• Sysosmaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-01 14:54
Je hebt hier 2 verschillende varianten te pakken, namelijk de 3,5" aansluiting met losse voedings pennen.
en de 2,5" aansluiting met geintegreerde voedingspennen. (de aansluiting is dus ook niet een "IDE" aansluiting)
deze 2,5" aansluitingen worden vaak gebruikt in laptop's and ender geintegreerde oplossingen voor PC's.

Dus je SSD krijgt dan voeding via de connector. (zoals je ook verwacht)

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-01 23:19
Volgens mij heeft een laptop IDE ("44Pin 2.5" Drive Serial Laptop IDE Male") aansluiting wel power in de IDE stekker, volgens mij sluit je op 2,5'' laptopschijfjes dan ook alleen een grote IDE aan en verder niets, omdat er ook geen ruimte voor is. De stroom in een laptop komt dan ook van het moederbord, geen losse voeding.

Ik weet het niet zeker, ik heb eigenlijk nooit met 2,5'' pata schijfjes gespeeld omdat ik toen ik zo jong was alleen met desktops speelde. Toen ik met laptops ging spelen was sata al standaard.

• Nisei
Aha, duidelijk jongens. Bedankt!
Het gaat in dit geval om een oude 3.5" schijf die ik ga vervangen dus ik heb de versie met molex aansluiting nodig.
Pagina: 1