Goedemorgen tweakers!
Ik ga een game-pc bouwen en wil daarvoor vandaag/morgen de onderdelen voor bestellen, en ik heb jullie hulp nodig!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en standaard office schoolwerk, denk aan games als BF4, Counter-Strike:GO en eventueel Assassins Creed. Ik wil het liefst dit kunnen doen op ultra voor het komende jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de post al staat, 1000 euro. Assemblage doe ik zelf en verzendkosten vallen er buten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, voor het systeem zelf niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrij standaard 1 videokaart, wat ik denk nodig te hebben is te vinden in mijn lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU intel, de GPU maakt me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niks uit. Het zou fijn zijn als het geen misthoorn wordt, maar hoeft niet doodstil zoals met een Define R4.
Ga je overklokken?
Nee.
Het lijstje!
Kleine edit:
Om per onderdeel te verklaren waarom deze gekozen is:
CPU: Goede i5 voor niet teveel geld, i7 is voor mij overkill.
Mobo: H97 mobo met de functies die ik wil en niet al te lelijke kleuren.
GPU: Zie vragen hieronder.
HDD: 21TB opslag, niks bijzonders aan.
Behuizing: Veel behuizing voor het geld, is ook mijn persoonlijke smaak.
Wifi..: Ik weet het, gamen moet op de kabel. Ik zou alleen dan nu een verdieping en twee kamers moeten overbruggen, dus is dat nu niet reëel. Deze heeft ook 5GHz ondersteuning, vandaar.
CPU koeler: Uit de BBG, geen andere reden.
RAM: Low profile ram met leuke latency, wordt hier ook veel aangeraden.
Voeding: Zie onderstaande vragen.
SSD: Genoeg ruimte voor een leuke prijs, wordt ook vaak aangeraden.
De vragen die ik dan vervolgens heb:
1: Ik heb de optie om een Sapphire R9 290 Tri-X te kopen, alleen heb je dan geen garantie via Sapphire omdat je niet de originele koper bent. Is dit dan wel slim om te doen of zou ik dan beter af zijn met de 280X, wat ook een fantastische kaart is?
2: PSU, deze die er nu in zit is door de beoogde R9 290 waarbij deze in de BBG staat. Zijn hier betere opties voor, zeker als ik terugga naar een 280X?
Alvast bedankt!
Ik ga een game-pc bouwen en wil daarvoor vandaag/morgen de onderdelen voor bestellen, en ik heb jullie hulp nodig!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen en standaard office schoolwerk, denk aan games als BF4, Counter-Strike:GO en eventueel Assassins Creed. Ik wil het liefst dit kunnen doen op ultra voor het komende jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals in de post al staat, 1000 euro. Assemblage doe ik zelf en verzendkosten vallen er buten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Neen, voor het systeem zelf niks.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Vrij standaard 1 videokaart, wat ik denk nodig te hebben is te vinden in mijn lijstje.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de CPU intel, de GPU maakt me niks uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niks uit. Het zou fijn zijn als het geen misthoorn wordt, maar hoeft niet doodstil zoals met een Define R4.
Ga je overklokken?
Nee.
Het lijstje!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 169,98 | € 169,98 |
| 1 | Gigabyte GA-H97-HD3 | € 77,95 | € 77,95 |
| 1 | Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X | € 359,- | € 359,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 45,91 | € 45,91 |
| 1 | Phanteks Enthoo Pro Window | € 101,80 | € 101,80 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 26,- | € 26,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,05 | € 66,05 |
| 1 | Seasonic S12G 550W | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 89,79 | € 89,79 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.009,48 | |
Kleine edit:
Om per onderdeel te verklaren waarom deze gekozen is:
CPU: Goede i5 voor niet teveel geld, i7 is voor mij overkill.
Mobo: H97 mobo met de functies die ik wil en niet al te lelijke kleuren.
GPU: Zie vragen hieronder.
HDD: 21TB opslag, niks bijzonders aan.
Behuizing: Veel behuizing voor het geld, is ook mijn persoonlijke smaak.
Wifi..: Ik weet het, gamen moet op de kabel. Ik zou alleen dan nu een verdieping en twee kamers moeten overbruggen, dus is dat nu niet reëel. Deze heeft ook 5GHz ondersteuning, vandaar.
CPU koeler: Uit de BBG, geen andere reden.
RAM: Low profile ram met leuke latency, wordt hier ook veel aangeraden.
Voeding: Zie onderstaande vragen.
SSD: Genoeg ruimte voor een leuke prijs, wordt ook vaak aangeraden.
De vragen die ik dan vervolgens heb:
1: Ik heb de optie om een Sapphire R9 290 Tri-X te kopen, alleen heb je dan geen garantie via Sapphire omdat je niet de originele koper bent. Is dit dan wel slim om te doen of zou ik dan beter af zijn met de 280X, wat ook een fantastische kaart is?
2: PSU, deze die er nu in zit is door de beoogde R9 290 waarbij deze in de BBG staat. Zijn hier betere opties voor, zeker als ik terugga naar een 280X?
Alvast bedankt!
[ Voor 11% gewijzigd door Th0m4s op 11-08-2014 11:52 ]