Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor studie en thuis, €800,-

Pagina: 1
Acties:

• Virtell
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 06:13
Hallo,

Komend studiejaar zal ik beginnen aan mijn master en gezien mijn huidige laptop al 5 jaar oud is, wil ik graag een nieuwe laptop om het studiejaar goed te beginnen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zal de laptop gebruiken voor zowel studie als thuisgebruik. Voor mijn studie zal de laptop als tekstverwerker en voor statistiekprogramma's worden gebruikt. Thuis wil ik de laptop gebruiken voor films kijken en af en toe om wat games spelen op te spelen.

Wat is je budget?
Maximaal €800,-.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Als het goed is zal ik hem vaak meenemen, maar niet heel ver en vaak naar plekken met genoeg stopcontacten. Gewicht en accuduur zijn dus niet perse mijn hoogste prioriteiten

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Mijn voorkeur gaat uit naar een 15" FHD scherm en ik denk ook aan een SSHD. Merk maakt me niet zozeer uit, al ben ik nu alleen maar Lenovo's tegengekomen.

Tot nu toe ben ik uitgekomen op:

De Lenovo Flex 2 15.

Voor €800,-.

pricewatch: Lenovo Flex 2 15-00501

Voordelen:
- IPS scherm
- SSHD
- Degelijke specs voor deze prijsklasse

Nadelen:
- Glanzend scherm
- Geen hoge bouwkwaliteit

De Lenovo e540

Op de site van Lenovo samengesteld met:
i5-4200m, FHD scherm, 8gb geheugen, GT 740m, 500gb 7200 RPM HD + 16gb SSD, 6cell 62WH accu. Ongeveer €770 met coupon.

Voordelen:
- Een FHD AntiGlare scherm
- Snellere hardeschijf
- Grote accu

Nadelen:
- Geen IPS
- Bouwkwaliteit?

Ook ben ik nog de Z50-70 tegengekomen, maar die is op dit moment niet meer te verkrijgen. Was eerst €750,-. Nadeel was glanzend scherm, voordeel was de stevige bouw.

pricewatch: Lenovo IdeaPad Z50-70-01418NL

De grootste reden voor mij waarom ik naar de flex 2 15 neig is het IPS-scherm, de grootste afknapper is het glanzend scherm. Ik ben toch bang dat die de IPS voordelen, zoals grotere inkijkhoek, de das omdoen.

Wat raden jullie aan? Of zijn er nog andere laptops in deze prijsklasse die meer waar voor mijn geld bieden?

Dank jullie wel!

• X2X2X
  • Laatst online: 12:37
De Flex kost 900 ipv 800.
Deze pricewatch: Asus N56JN-CN035H lijkt mij een betere optie.
Denk er in het maken van je keuze ook aan dat IPS niet direct betekent dat het scherm goed is.

• Virtell
Bedankt voor je reactie! De Flex is op campusshop.nl te vinden voor €800,-. Die Asus ziet er goed uit, alleen het gemis van een SSHD of SSD is toch wel jammer, en dat upgraden gaat net iets te ver boven mijn budget.

Is een laptop van rond de €700,- met mindere specs, maar nog wel FHD en waar ik een SSD inbouw dan een betere keuze (Bijv de e540)? Of is het verstandiger om die Asus N56JN te halen en dan over een half jaar een SSD erin te bouwen?

• Elaynegalad
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-12-2016
Ik zou hier eens naar kijken: pricewatch: Acer Aspire V5-573G-54218G50aii, weegt wat minder dus makkelijker mee te nemen, en heeft een betere videokaart.

Als je zou moeten kiezen tussen de Asus en Lenovo, de Asus heeft een Quadcore processor, en de Lenovo een SSHD, ik denk niet echt dat die SSHD zoveel toe gaat voegen, en de Asus heeft als optie de DVD-brander eruit te halen en er een SSD in plaatsen, wel weegt de Lenovo weer wat minder.

[ Voor 3% gewijzigd door Elaynegalad op 11-08-2014 12:25 ]

• Virtell
Bedankt voor jullie hulp. Het is uiteindelijk de Asus geworden. Het matte scherm en de krachtigere processor hebben mij overgehaald.