Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[forum] link naar post met fixed header, post deels leesbaar

Pagina: 1
Acties:

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11 17:48

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Hoi :)

Ik heb na de laatste iteratie meteen de fixed header aanstaan.

Nu merkte ik vanmorgen (en eerder ook al) dat ik met een link naar een post de betreffende post niet helemaal zag omdat deze deels achter de header staat.

Ik werd via een topic report (klik) verwezen naar klik

En dan zie ik:
header

Browser: Chrome 36.0.1985.125 m

Ik heb het nog niet getest met een andere browser, zal ik zo even doen.

Met Internet Explorer 11 exact hetzelfde resultaat..

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 11-08-2014 08:20 ]

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:02

rob_erwt

What does this button do?

Dat is een van de nadelen van een fixed header: een directe link springt naar de juiste anchor op een pagina en daarna wordt de fixed header er over heen geprojecteerd. Dan krijg je dus dat effect.

Naar ik begrepen heb, is dat nogal lastig op te lossen. Als workaround kun je een stukje custom css (met dank aan NMe) gebruiken dat in de meeste gevallen werkt (ik heb het zelf ook! ;) ):

code:
1
2
3
/* fixed header anchor link fix */
a[name] { display:block; padding-top:50px; margin-top:-50px; }
#messages a[name][href] { display: inline; margin: 0; padding: 0; }

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
Dat fixt het inderdaad. :)

Maar kan dat niet voor iedereen met een fixed header ingevoerd worden? Of wordt die controle pas later uitgevoerd..

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rob_erwt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:42:
Dat is een van de nadelen van een fixed header: een directe link springt naar de juiste anchor op een pagina en daarna wordt de fixed header er over heen geprojecteerd. Dan krijg je dus dat effect.

Naar ik begrepen heb, is dat nogal lastig op te lossen. Als workaround kun je een stukje custom css (met dank aan NMe) gebruiken dat in de meeste gevallen werkt (ik heb het zelf ook! ;) ):

code:
1
2
3
Waar is regel #3 voor nodig eigenlijk? Want ik heb die niet in mijn Custom CSS staan (voor iteratie 55 had ik zelf met CSS een fixed header gemaakt met dezelfde fix als regel 2). Is het voor de FP?

Overigens, als fix, kan je niet bij de optie deze CSS laten toevoegen, desnoods via JS?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Topicstarter
rob_erwt schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 08:42:

code:
1
2
3
Met deze CSS code is dit probleem wel opgelost, maar heb ik een ander probleem.

De navigatie knoppen bovenin een groot topic (meerdere pagina's.) werken dan niet meer. De 'mouse over' werkt niet meer en klikken doet ook niets meer..
Haal ik de CSS weg, dan werkt het weer zoals het hoort, maar is mijn eerste oplossing weer ongedaan gemaakt :'(

Edit: Ik kan dat echter nu niet meer reproduceren.. NU lijkt alles gewoon te werken.. :(

[ Voor 4% gewijzigd door Equator op 14-08-2014 10:45 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Equator schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 10:42:
[...]

Met deze CSS code is dit probleem wel opgelost, maar heb ik een ander probleem.

De navigatie knoppen bovenin een groot topic (meerdere pagina's.) werken dan niet meer. De 'mouse over' werkt niet meer en klikken doet ook niets meer..
Haal ik de CSS weg, dan werkt het weer zoals het hoort, maar is mijn eerste oplossing weer ongedaan gemaakt :'(

Edit: Ik kan dat echter nu niet meer reproduceren.. NU lijkt alles gewoon te werken.. :(
Mocht 't weer gebeuren:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
#forumheading { 
    position: relative;
    z-index: 1;
}

Zorgt ervoor dat 't hoger ligt dan andere onderdelen die er mogelijk overheen vallen met margins. Als 't niet werkt, dan de waarde verhogen.

edit:
Kleine correctie gemaakt, position: relative is nog nodig, anders werkt 't nog steeds niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hero of Time op 14-08-2014 12:15 ]

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1