Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Hallo mede-tweakers,

ik heb een issue waar ik zelf niet meer uitkom. Al sinds jaren heb ik Ziggo als internetprovider en ben daar erg tevreden over. Achter mijn modem (geen wifi-exemplaar, gewoon het standaard ding) heb ik wellicht al even lang een draadloos routertje staan van Sitecom (WL-173) die met het g-netwerk draait.

Door aanhoudende snelheidsverhogingen van Ziggo (inmiddels alweer 90/9) is mijn 54 Mbps Wifi inmiddels de beperkende factor geworden binnen mijn netwerk. Ik heb dus besloten een 802.11n routertje neer te hangen. Voor een paar euries via marktplaats een Hercules HWNRi-300 op de kop getikt en installeren was afgelopen woensdag binnen 10 minuten gedaan.

Alle devices in huis connecten probleemloos naar het apparaat en naar elkaar gaat het prima.... Maar internet is zo traag geworden als dikke str*nt... zelfs plaatjes duren lang om binnen te halen, filmpjes kijken kan niet meer. Mobiel internet via 2G is sneller...

Speedtest.nl geeft een download-rate aan van onder de 200kbps. maar een upload van dik 8000...

ik heb echt geen idee waar ik moet zoeken. Iemand een idee?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

firmware update / factory reset doen mss

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
inSSIDer screenshot en netwerkdiagram? Zonder die info kunnen we niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedtest.nl is niet heel betrouwbaar, probeer eens een test op http://www.speedtest.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als ik de ts lees dan is het merkbaar traag. Daar heb je geen speed tests voor nodig dan

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-09 09:08
Zijn er nog G apparaten actief die constant verbinding maken?
Want volgens mij was het dan zo dat de AP steeds terug moest vallen op G, wat niet echt lekker gaat werken... (Of was dat B? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:51

Eagle Creek

Breathing security

DCG909 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 10:02:
Zijn er nog G apparaten actief die constant verbinding maken?
Want volgens mij was het dan zo dat de AP steeds terug moest vallen op G, wat niet echt lekker gaat werken... (Of was dat B? )
Nee, dat geldt nog steeds. Maar dan zou de snelheid nog steeds acceptabel moeten zijn.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Is het bedraad vanaf de router net zo traag als draadloos?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Veel lagere download dan upload is niet goed, dat heeft niets met b/g devices te maken.

Klinkt alsof de 'nieuwe' router/AP wel goed kan ontvangen maar zelf niet goed aan het zenden is...

Let trouwens op dat de HWNRi-300 een werkelijk stokoud gebakje is dat out-of-the-box 802.11n niet (volledig) ondersteunde. Daarvoor moet minimaal fw versie 2 erop staan. Op de support site van Hercules staat fw 2.10 als "nieuwste" (ondertussen ook al meer dan 4 jaar oud :X ). Als je nog niet 2.10 erop hebt zitten, probeer dat in ieder geval.

Verder - tja, het is 1) stokoud, 2) low-end (voor enigszins hedendaagse begrippen en 3) tweedehands zonder bekende historie. Zou zomaar kunnen dat het gewoon defect is. In ieder geval zou ik nooit en te nimmer een dergelijk apparaat anno 2014 aanraden, aangezien je voor EUR 20 al in V&A een dualband geval met Gb LAN kunt kopen (en trouwens voor niet al teveel meer nieuw zo'n ding kunt vinden). Al zou het werken ga je nog niet veel verbetering merken tov een goede 802.11g device, zeker als het een van de latere is die MiMo ondersteunt. Redelijke miskoop IMHO.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1