Herinneringen:
Als dit filmpje je ondanks enkel links audio te hebben toch doet kwijlen, dan ben je ...
1) vast de 30 gepasseerd
2) reikhals je waarschijnlijk naar een modernere versie
Een SEGA klassieker (R.I.P.) die het midden houdt tussen HangOn, Outrun en, euh, Double Dragon of zo.
Enfin, voor wie het niet kent: het is een racespel waarbij je niet alleen tracht de race te winnen en steeds betere motoren te kopen, maar ook probeert je tegenstanders - minder sportief - neer te slaan (inclusief de politie). Gepaard met een welvend landschap en de daaruit volgende heerlijke grote sprongen die je god-weet-waar doen belanden heb je dan een fantastisch plezierig racespel.
Zelf heb ik niets met racen - ik heb zelfs IRL geen rijbewijs - maar voor dit spel maak ik graag een uitzondering. Toegegeven, nostalgie speelt een rol, maar ik heb lang uitgekeken naar een moderne update (gelukkig verslijten ROMs niet).
Het slechte nieuws: Criterion Games, de originele uitgever, heeft na 1999 ondanks vage beloftes niets meer met het spel aangevangen en intussen zelfs laten weten dat ze racegames laten voor wat ze zijn in de toekomst. Snif. De lead developer, Dan Geisler, wou op eigen houtje een versie maken ("Hard Rider: Back in the Saddle"), maar om onduidelijke reden is dat project gestrand, aldus zijn twitter.

Gelukkig zijn er nog de fans van Dark Seas Games (mij verder helemaal onbekend) die misschien niet de naam Road Rash bezitten maar wél Kickstarter kunnen gebruiken en het project ook door Steam Greenlight geloodst hebben.
De meeste informatie over het spel in zijn huidige staat is te vinden in onderstaand filmpje:
Toch slecht nieuws: de alpha is intussen een jaar uit en rond deze tijd moest, theoretisch, het spel in Steam terecht komen. Het zal nog wat langer duren dus, maar DNF is er uiteindelijk ook gekomen (OK, dat was een teleurstelling).
* YellowOnline keert terug naar de alpha