[PC] Road Redemption (denk: Road Rash)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0VJsl3Steg9S3cm2M7TNnEIN/full.jpg

Herinneringen:

Als dit filmpje je ondanks enkel links audio te hebben toch doet kwijlen, dan ben je ...
1) vast de 30 gepasseerd
2) reikhals je waarschijnlijk naar een modernere versie

Een SEGA klassieker (R.I.P.) die het midden houdt tussen HangOn, Outrun en, euh, Double Dragon of zo.

Enfin, voor wie het niet kent: het is een racespel waarbij je niet alleen tracht de race te winnen en steeds betere motoren te kopen, maar ook probeert je tegenstanders - minder sportief - neer te slaan (inclusief de politie). Gepaard met een welvend landschap en de daaruit volgende heerlijke grote sprongen die je god-weet-waar doen belanden heb je dan een fantastisch plezierig racespel.

Zelf heb ik niets met racen - ik heb zelfs IRL geen rijbewijs - maar voor dit spel maak ik graag een uitzondering. Toegegeven, nostalgie speelt een rol, maar ik heb lang uitgekeken naar een moderne update (gelukkig verslijten ROMs niet).

Het slechte nieuws: Criterion Games, de originele uitgever, heeft na 1999 ondanks vage beloftes niets meer met het spel aangevangen en intussen zelfs laten weten dat ze racegames laten voor wat ze zijn in de toekomst. Snif. De lead developer, Dan Geisler, wou op eigen houtje een versie maken ("Hard Rider: Back in the Saddle"), maar om onduidelijke reden is dat project gestrand, aldus zijn twitter.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ERj8Isfr3Tv5ECMKzUh2jS9p/full.jpg

Gelukkig zijn er nog de fans van Dark Seas Games (mij verder helemaal onbekend) die misschien niet de naam Road Rash bezitten maar wél Kickstarter kunnen gebruiken en het project ook door Steam Greenlight geloodst hebben.

De meeste informatie over het spel in zijn huidige staat is te vinden in onderstaand filmpje:

Toch slecht nieuws: de alpha is intussen een jaar uit en rond deze tijd moest, theoretisch, het spel in Steam terecht komen. Het zal nog wat langer duren dus, maar DNF is er uiteindelijk ook gekomen (OK, dat was een teleurstelling).

* YellowOnline keert terug naar de alpha *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:46
De steam versie is best goed te doen, maar nog lang niet op het niveau van mijn geliefde roadrash (95)

http://youtu.be/b7xpsG0bE6c >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Beakzz op 07-10-2014 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road Rash in het verleden vaak gespeeld! Was vooral leuk om de politiemotor voor/achter een auto te duwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road Rash is één van mijn favoriete games uit de jaren 90. Hele goede herinneringen aan. Sinds kort speel ik ook Road Redemption. Het kan er nog niet helemaal aan tippen maar ze zijn op de goede weg. Die vuurwapens hoeven niet zo van mij. Juist de melee combat maakt 't zo leuk, vaak hilarisch. Dat is voor mijn Road Rash! Ook mooi om te zien is dat de devs super actief zijn. Niet alleen met devven (veel updates) maar ook met reageren op de fora en feedback in user reviews. Al met al ben ik al aardig tevreden, zeker gezien het feit dat het een Early Access game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn3gG3l
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:45
Twijfelde ook om deze te kopen, Road Rash was ook één van mijn favo games in de jaren 90. Vond 20 euro voor een early acces alleen aardig wat, zeker omdat je laatste tijd doodgegood wordt met alpha, early acces en indie games op Steam waarbij de kwaliteit soms nog te wensen overlaat. Ook de steam reacties waren gemengd. Misschien toch maar gewoon kopen want blijft een klassieker, als het Road Rash enigzins kan benaderen zou dat al nice zijn.

Steam: Sneggel Origin: Waus82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Ik heb het spel enkele dagen geleden ook gekocht. Niet via Steam overigens omdat ik 20 euri teveel vond.

Het is vermakelijk. De moeilijkheidsgraad valt mee en de reden waarom ik op latere levels af ga is omdat mijn health niet 100% is en/of omdat ik al na drie stompen dood ben. Het racen zelf is niet zo moeilijk, achterop een wagen rijden lijdt niet tot een vreselijke crash en de wegen zijn breed genoeg om wagens te ontwijken. De enige lastige banen zijn de banen op het dak, waarbij ik regelmatig naar beneden stort of de races waarbij willekeurig wagens vanuit de lucht op het wegdek vallen.

Er zijn verschillende spelmodi:
Een race waarbij je in de top 3 moet rijden
Een race tegen de klok
Een race tegen de klok om x aantal tegenstanders neer te halen
Een race tegen de klok om een x aantal tegenstanders neer te halen door alleen vastgrijpen en schoppen
Een parcours afleggen met zoveel mogelijk politie achter je aan

Dit maakt het racen gevarieerder omdat je per race een andere opdracht hebt. Het makkelijkste zijn takedowns waarbij je een geweer mag gebruiken. Het lastigste vind ik de takedowns waar je alleen mag vastpakken en schoppen. Dat vastpakken werkt niet lekker en soms is de tijdlimiet erg kort om iedereen succesvol van de weg te schoppen.

De parcoursen zelf verschillen ook. Zo heb je de rechttoe-rechtaan race, een race over de daken, een race waarbij voertuigen op de weg neerstorten en een race waarbij tegenstanders tijdbommen op de weggooien.

Na elke race mag je geld opmaken in de shop. Dit geld en je aankopen verlies je als je doodgaat of het spel afsluit. Als je bent doodgegaan of afsluit mag je je verdiende XP gebruiken voor upgrades. Aangezien je oneindig kan doorspelen kun je alle upgrades unlocken.

Wat ik mis is het het zichtbaar aanpassen van je motor. Bij Road Rash kon je met het geld dat je verdiende een andere motor kopen. Nu kun je je motor upgraden met XP, alleen zie ik het verschil niet en weet ik niet wat ik upgrade. Ga ik sneller? Is mijn handling beter? Geen idee wat het verschil is.

Enfin, het is een vermakelijk spel, maar zeker geen 20 euri waard. Even wachten tot die 75% korting heeft in een sale.

Edit 20-11-214:
Inmiddels de Early Acces Campaign voltooid. Krijg je op level 12 ineens een Rainbow Road :D
De Campaign+ is nu unlocked, dus daar zal ik vanavond eens aan beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Droefsnoet op 20-11-2014 11:33 ]

Pagina: 1