[Google Play/iTunes] lijst van in-app purchases per app..?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-09 16:28

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Vraagje, is het ook mogelijk om een lijst van alle mogelijke in-app purchases van een app te zien? :? Ik had verwacht dat dit in iTunes of Google Play wel zichtbaar zou zijn, maar niet dus. Pas als je de app installeert kan je erachter komen wat voor in-app purchases er zijn.

Als voorbeeld, op de iTunes pagina van Angry Birds Go is alleen een lijstje "Top aankopen vanuit app" te zien, maar dus niet alle. En op de Google Play pagina van Angry Birds Go staat alleen een opmerking "Biedt in-app-aankopen" en verder niets. Terwijl, ze vragen rustig $50(vijf-tig dollar! 8)7) voor nieuwe voertuigen of andere in-game upgrades, zie ook deze youtube video:

Het is inmiddels bij de meesten wel een bekend fenomeen denk ik. De in-app purchases zijn de afgelopen jaren behoorlijk uit de hand gelopen, met name in gratis games gericht op kinderen.

Vandaar vroeg ik me af of je die in-app aankopen al van te voren kan inzien.

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/eqwsBpVAnaQ3XMWFWHZFDjXb/full.jpg

Op je Androidtelefoon / -tablet zie je het ook gewoon staan, iTunes of iOS geen weet van, lijkt me wel :)

O sorry wat voor in-app-aankopen... Nee dus...
En lijkt me meer dan logisch, wat zie jij aan 'een zak van 100 edelstenen' als je het spel niet kent en dus ook bijvoorbeeld niet weet wat je met die 100 kan, hoeveel een upgrade kost om af te kopen of wat dan ook...

[ Voor 42% gewijzigd door CLB op 10-08-2014 23:04 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
CLB schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:02:
[afbeelding]

Op je Androidtelefoon / -tablet zie je het ook gewoon staan, iTunes of iOS geen weet van, lijkt me wel :)

O sorry wat voor in-app-aankopen... Nee dus...
En lijkt me meer dan logisch, wat zie jij aan 'een zak van 100 edelstenen' als je het spel niet kent en dus ook bijvoorbeeld niet weet wat je met die 100 kan, hoeveel een upgrade kost om af te kopen of wat dan ook...
Gezien de huidige stand van zaken zou het wel handig zijn, in ieder geval voor consumenten. App ontwikkelaars hebben denk ik juist baat bij dat het niet meteen zichtbaar is in de appstore.

Ik bedoel, als je van tevoren weet dat het spel Super Monster Bros in-app purchases van $100 heeft dan weet je al genoeg. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Je kunt in ieder geval op Android zien zowel via de website als via de Play Store op mobiel dat er in-app-aankopen aanwezig zijn. Bij Clash of Clans kan ik ook € 43.000 euro uitgeven, de ik niet, maar speel 't wel.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
Zie net dat er veel eerder al een topic over was. [App Store] site met info over in-app purchases?

Apple en Google hebben hier blijkbaar teveel voordeel van om het te veranderen. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Denk dat het een beetje overdone is om te denken dat, dat zo is, gaat denk meer om ellenlange lijsten...

Bij software-titels waar je extra functionaliteit kan kopen op de PC heb ik zoiets ook nog nooit gezien?
Zo'n game als Word of Warcraft ofzo, als je daar een lijst voor maakt heb je een eigen Wiki van 1000 pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR

BdR

TV is gooder then books

Topicstarter
CLB schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:33:
Denk dat het een beetje overdone is om te denken dat, dat zo is, gaat denk meer om ellenlange lijsten...
Ik kwam net nog dit tegen: The Verge: Google will stop calling games 'free' when they offer in-app purchases

Pas op aandringen van de EU zal er, eind september 2014, een kleine aanpassing worden gedaan. Met andere woorden als het aan Google had gelegen hadden ze niets gedaan. :{ Dus zo overdone is het niet om zo te denken.

De app markt nu is totaal niet transparant voor consumenten. Een complete lijst van in-app purchases tonen is maar één eventuele oplossing hiervoor. Je zou ook bijv. een korte opsomming kunnen tonen per app, dus "bevat 5 x IAP van $2" oid.

Pagina: 1