Edit: ik heb de originele TS vervangen door deze!
Ik doe de technische kant van de ICT voor een lokaal museum. Nu is het zo dat er 0 beleid is op het beschikbaar hebben van bestanden die gemaakt worden door bestuur, commissies enzovoort. Daar moet dus een oplossing voor komen. Doelen:
Verder moet er nog een VPN server komen om de toegang tot de Syno te beveiligen, deze stel ik liever niet direct bloot aan internet. Dit wil ik niet via de Syno doen, naar goed gebruik niet 1 apparaat voor bijvoorbeeld dataopslag én beveiliging van het netwerk inzetten
Een tweaker hieronder stelt voor om pfSense te gebruiken. Dan komt er een server die fungeert als router, firewall en VPNserver. Voordeel is dat de VPN server op de firewall staat en niet erachter dus ik hoef niet iets in de firewall van buiten naar binnen open te zetten.
Volgens mij komt het er dan als volgt uit te zien:

Clickable.
Heeft er iemand nog ideeen, tips kritiek?
Ik doe de technische kant van de ICT voor een lokaal museum. Nu is het zo dat er 0 beleid is op het beschikbaar hebben van bestanden die gemaakt worden door bestuur, commissies enzovoort. Daar moet dus een oplossing voor komen. Doelen:
- Centrale opslag van bestanden, er zijn bijvoorbeeld veel archief filmpjes
- (Automatische) Backups
- Zorgen dat bestanden bedoeld voor het museum ook door het museum te benaderen zijn doordat ze er "fysiek" zijn (op hardware in eigen beheer)
- Delen van bestanden met elkaar
- Alles op een veilige wijze!
- Clouddienst in te zetten, mensen van het museum kunnen een client installeren zodat de bestanden die ze lokaal hebben ook centraal op de opslag staan van het museum. Mensen kunnen zo bestanden met elkaar delen. Dit levert een realtime backup op die beschermt bij bijvoorbeeld HDD falen ofzo. Daarnaast zijn de bestanden ook beschikbaar voor het museum.
- De NAS eens in de zoveel tijd een volledige backup laten maken die dan ook extern naar een andere plek geschreven kan worden. Daarnaast zou ik bijvoorbeeld elke nacht een incrementele backup kunnen maken. Vooralsnog denk ik aan CrashPlan.
Verder moet er nog een VPN server komen om de toegang tot de Syno te beveiligen, deze stel ik liever niet direct bloot aan internet. Dit wil ik niet via de Syno doen, naar goed gebruik niet 1 apparaat voor bijvoorbeeld dataopslag én beveiliging van het netwerk inzetten
Volgens mij komt het er dan als volgt uit te zien:

Clickable.
Heeft er iemand nog ideeen, tips kritiek?
[ Voor 56% gewijzigd door JT op 15-08-2014 20:49 ]
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel