• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 11:40
Dag iedereen,

Ik heb sinds gisteren een probleempje met mijn pc. Ik heb een ASRock 880GMH/USB3 moederbord met 4x DDR3 slots. Nu is het probleem dat alleen de laatste slot wordt herkend. Als ik het geheugen uit de laatste slot verplaats naar een van de andere dan start mijn pc niet op en hoor ik 3 bliepjes.
Ik heb de bios al gereset, de 2 overige ramsticks getest en met een stofzuiger langs de 3 niet werkende slots gezogen. Nu heb ik dus 1 werkende slot en 3 die het niet doen.
Weet iemand waar het probleem zou kunnen liggen? Misschien de biosinstellingen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

NOOIT met een stofzuiger in je pc gaan ivm statische elektriciteit!

Welke geheugen modules gebruik je? Hoe heb je het voltage staan?

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 11:40
Ik heb twee Kingston 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-1060 en één kingston ddr3 van 4GB. Maar de sticks werken allemaal, daar ligt het niet aan.
Memory Clock staat op 573Mhz en DRAM voltage op auto. Of bedoel je dat niet?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DRAM voltage 'auto' zegt niet zoveel. Wat heeft je BIOS dan 'automatisch' ingesteld?
En wat zeggen de specs van de DIMMs?

Bedenk dat standaard SPD 'auto' settings alleen de timings, niet de voltage van een DIMM aangeven. Tenzij de DIMMs doen aan enhanced profiles (XMP) en je moederbord dat ook ondersteunt moet je dus evt van de JEDEC standaard (1.5V) afwijkende waardes zelf instellen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Zet je voltage maar eens op 1,65 v voor je DRAM

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Als je maar 1 DIMM module in je PC stopt kan je die alleen in het 1e slot gebruiken. Er moet altijd een reepje in het 1e slot zitten om dat je BIOS dat gebruikt bij het opstarten. Van wat ik lees heb je alleen maar 1 module tegelijk in je systeem gestopt.

[ Voor 17% gewijzigd door johnkeates op 12-08-2014 15:15 ]

Pagina: 1