[WIN 8 & 8.1] Wel netwerk geen internettoegang

Pagina: 1
Acties:
  • 8.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 13:28
Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik problemen met mijn internettoegang op 1 van mijn PC's.
Het betreft een oud asus moederbord met Marvell ethernetkaart.

Het probleem beperkt zich trouwens niet tot de internettoegang, Ik kan ook geen enkel ander apparaat meer aanspreken binnen mijn netwerk. Ik zie ze wel staan en vanaf de andere apparaten zie ik de pc wel staan maar verdere connectie is niet mogelijk. Bovendien ziet mijn modem de PC ook staan (kent een ip adres toe)

Wat heb ik tot op heden gedaan:

Netwerkkabel vervangen
Modem gereset
Drivers gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd (apparaatbeheer heeft geen fout)
Cleane windows 8 install (was een downgrade van 8.1 naar 8.0).

Hebben er enkele tweakers nog ideeën die ik kan uitproberen? Of zou de netwerkkaart op het moederbord gesneueveld zijn en hoe test ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Met "aanspreken" bedoel je pingen? Je router heeft een DHCP rol? Kan je de router pingen? Kan je naar buiten pingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Met aanspreken bedoel ik bijvoorbeeld de NAS benaderen. Pingen heb ik nog niet gedaan. Het is mij niet geheel duidelijk hoe ik dat onder windows 8 moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-10 16:25

Koenvh

Hier tekenen: ______

Kan het zijn dat er twee apparaten hetzelfde IP-adres toegewezen hebben gekregen? Of dat het IP-adres gereserveerd is?

[ Voor 18% gewijzigd door Koenvh op 10-08-2014 21:18 ]

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

begin eens met een ipconfig /all

[windows toets]
cmd
[enter]
ipconfig /all
[enter]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:08:
Pingen heb ik nog niet gedaan. Het is mij niet geheel duidelijk hoe ik dat onder windows 8 moet doen.
Exact hetzelfde als in Win7/Vista/XP.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Koenvh schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:17:
Kan het zijn dat er twee apparaten hetzelfde IP-adres toegewezen hebben gekregen? Of dat het IP-adres gereserveerd is?
De modem kent het IP toe, dus dat zou niet mogen, ik zag ook geen ander apparaat met hetzelfde IP staan in mijn overzichtslijst.
fish schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:20:
begin eens met een ipconfig /all

[windows toets]
cmd
[enter]
ipconfig /all
[enter]
Verwijderd schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 21:30:
[...]

Exact hetzelfde als in Win7/Vista/XP.. ;)
Ik bekijk het morgenavond, heb net mijn pc uitgezet. Zal de lijst hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat een router niet 2 keer hetzelfde ip toekent zou niet mogen maar wat wel kan gebeuren is dat het verversen niet helemaal goed gaat waardoor de pc onder de oude ip blijft werken en de router de nieuwe gebruikt. Dit gaat vaak mid met meerdere routers.

Voor de cmd functie is het makkelijkst te vinden rechter muisknop op de windows 8 en dan 'Run' cmd

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT5Edh5-w-sta7rwoeCPkIuFF7l34XLOVjKGPeFRrSvbod7zyzZ3A

of

Afbeeldingslocatie: http://www.softwareok.com/img/faq/Windows-8/Start_the_Windows_8_1_cmd_exe_in_administrator_mode_via_Windows-S_2013-09-16-12-10-27.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook kunnen dat het probleem bij de netwerkkaart zit.
Die dingen zijn lang niet onfeilbaar.

Je zou dit even kunnen testen door verbinding te maken met een wireless USB of een externe USB to ethernet adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-06 08:53

Arie

One Man Army

Open een Command Prompt als Administrator (zie screenshot hierboven zoals geplaatst door "waldpiek"), type het onderstaande commando, druk op Enter en post hier het volledige resultaat.
ipconfig /all
Zoek in het resultaat het IP adres op van de Default Gateway (bijvoorbeeld 192.168.1.1), type het onderstaande commando en druk op Enter. Vervang het voorbeeld IP adres hieronder voor het IP adres dat jij hebt gevonden.
ping 192.168.1.1
Type nu het onderstaande commando en druk op Enter.
ipconfig /release && ipconfig /renew

Not trying to pretend the enemy that I am.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Hallo,

Net even alle opdrachten doorlopen, bedankt voor de hulp alvast.
Hier de screenshots

ipconfig

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-WaIKszSeT4k/U-keX-wW06I/AAAAAAAABeE/gdQ6_PtUkDw/w1008-h1002-no/ipconfig.jpg

ping en iprelease

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-PEzq5yTY7eg/U-keYeLeidI/AAAAAAAABeI/nuNWOuyxQO0/w675-h1050-no/ping.jpg

bijkomende zaken

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nCWAN6bhpHE/U-kfZGq3KXI/AAAAAAAABfY/svcHOYv-gLc/w800-h500-no/Geen%2Binternet.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-YMZ-tk28G6I/U-kfY3Jqq9I/AAAAAAAABfY/aO-C_Yx9Mo4/w800-h500-no/internet.jpg

2 zaken die mij opvallen is dat gisteren mijn ip eindigde op 104 en ook dat hij zoals je op de 3 de jpg ziet hij internetacces opgeeft maar zodra ik een pagina wil openen ik de melding krijg geen internettoegang.

[ Voor 85% gewijzigd door Ekfad op 11-08-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Je pc krijgt een ip-adres en heeft als standaard gateway je modem staan (er vanuit gaan dat 192.168.1.1 je modem/router is)
Dat je geen internet hebt kan aan meerdere dingen liggen:
-werkt de DNS-server in je router wel (test door te pingen naar www.google.nl en 8.8.8.8)
-staat er een vaste (=foute) DNS-server ingesteld in je pc?
-stel ipv de automagische optie eens de DNS-server 8.8.8.8 of 8.8.8.4 in
-check in de instellingen van je modem of die wel een internetsignaal heeft, dat je een ip krijgt wilt niet zeggen dat je modem aan het internet zit vastgeknoopt.

Dat je ip-adres wisselt maakt niet uit en kan best iedere keer veranderen. Je ip-adres wordt gegenereerd door de DHCP (dynamic host configuration protocol)-server. Het kan goed zijn dat als jij je pc afsluit er andere apparaten zich aanmelden. Deze apparaten kunnen dan misschien wel het ip-adres van je pc krijgen. Zodra je pc zich weer aanmeldt krijgt deze een eerstvolgend vrij ip-adres. (al moet ik erbij melden dat tegenwoordig routers een een DHCP-table bijhouden. Ze crosschecken ip-adressen met MAC-adressen, zo krijgt ieder apparaat elke keer hetzelfde ip-adres)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Bartjezz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:28:
Je pc krijgt een ip-adres en heeft als standaard gateway je modem staan (er vanuit gaan dat 192.168.1.1 je modem/router is)
-werkt de DNS-server in je router wel (test door te pingen naar www.google.nl en 8.8.8.8)
-check in de instellingen van je modem of die wel een internetsignaal heeft, dat je een ip krijgt wilt niet zeggen dat je modem aan het internet zit vastgeknoopt.

Dat je ip-adres wisselt maakt niet uit en kan best iedere keer veranderen. Je ip-adres wordt gegenereerd door de DHCP (dynamic host configuration protocol)-server. Het kan goed zijn dat als jij je pc afsluit er andere apparaten zich aanmelden. Deze apparaten kunnen dan misschien wel het ip-adres van je pc krijgen. Zodra je pc zich weer aanmeldt krijgt deze een eerstvolgend vrij ip-adres. (al moet ik erbij melden dat tegenwoordig routers een een DHCP-table bijhouden. Ze crosschecken ip-adressen met MAC-adressen, zo krijgt ieder apparaat elke keer hetzelfde ip-adres)
Ik zit nog op mijn werk maar kan wel al reeds verduidelijken dat deze PC de enige PC is die sinds een dag of 6 niet meer op het internet kan. Alle andere PC's (een 5-tal) geraken nog zonder problemen op het internet en ook deze pc kon voorheen zonder problemen op het internet. De modem heeft dus wel degelijk een internetsignaal. Aangezien er nu een cleane windows instal op deze pc staat (zie wat ik reeds heb geprobeerd eerste post) zie ik ook niet in wat softwarematig het probleem kan zijn.
Ik weet ook vanbuiten dat er geen vaste DNS staat ingesteld, de rest probeer ik deze avond eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Euh, waarmee ga je op internet?
't Klinkt alsof er - op je favoriete browser - een proxy staat ingesteld; d'r is malware die dat doet.
En als de infrastruktuur voor die malware wordt opgeruimd, zit jij met een browser die het niet doet.

Doe even googelen op <jouw browser> and proxy en controleer dat even; zet 't uit als het aan staat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:53:
Euh, waarmee ga je op internet?
't Klinkt alsof er - op je favoriete browser - een proxy staat ingesteld; d'r is malware die dat doet.
En als de infrastruktuur voor die malware wordt opgeruimd, zit jij met een browser die het niet doet.

Doe even googelen op <jouw browser> and proxy en controleer dat even; zet 't uit als het aan staat
Sorry dat ik het zeg maar dat slaat volgens mij nergens op en lijkt mij eerder een gok van jou.
Lees even het topic door. Ik heb een volledige format en herinstallatie van Windows uitgevoerd. Alles wat er was is dus weg, ook eventuele andere zaken. Bovendien was mijn standaardbrowser Chrome. Ook die was weg na de herinstallatie en zoals je kan zien uit de plaatsjes hierboven lukt het ook niet op internet explorer.

Wat je hierboven ziet is trouwens op een pc met het standaard windowspakket geïnstalleerd. Dus voor de rest niets anders, zelfs mijn virusbeschermer staat er nog niet eens op.
Bartjezz schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:28:

Hier de screenshots met resultaten, merk op dat ik de ping 2x uitvoer met wisselende resultaten

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-mvFEoc7gm3w/U-pqKPQEnZI/AAAAAAAABg8/adNQpKrpg9M/w512-h800-no/Ping2%2Btest.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-1wYzF0VdsMY/U-pqKbUksFI/AAAAAAAABg8/SbTUQVA5By8/w514-h800-no/Ping2%2Btest%2Bd2.jpg

en nu met vast DNS

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gjHkQCH_diw/U-prDIMVrmI/AAAAAAAABhk/bG6-VoRmylI/w800-h640-no/Ping2%2Btest%2Bna%2Bvast%2Bdns.jpg

Ik heb ondertussen net hetzelfde gedaan op een andere pc die op hetzelfde netwerk hangt en daar kan ik perfect pingen naar 8.8.8.8 en google.com
gemiddelde pingtijd is in het eerste geval 19ms en in het 2de geval 38ms

Ik heb echt de indruk dat het dus aan de pc/netwerkkaart moet liggen.

[ Voor 86% gewijzigd door Ekfad op 12-08-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ekfad schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:01:
[...]

Ik heb echt de indruk dat het dus aan de pc/netwerkkaart moet liggen.
Start een op met een Linux live cd, als daarin de problemen ook zijn heb je (hoogstwaarschijnlijk) gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
zet eens ipv6 uit op je netwerk kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:35:
zet eens ipv6 uit op je netwerk kaart?
Verwijderd schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 22:29:
[...]

Start een op met een Linux live cd, als daarin de problemen ook zijn heb je (hoogstwaarschijnlijk) gelijk.
Hoi, ik heb net met een live linux cd geprobeerd (KNOPPIX).

Volgende zaken zijn opgevallen:
- Ik krijg een netwerkconnectie maar kan niet op het internet en kan niet pingen naar mijn router.
- kijk ik in de instellingen dan wordt er geen IP adres (IPv4, vreemd genoeg wel een IPv6 IP adres) gegeven
- shakel ik de IPv6 uit dan verbreekt de verbinding en kan ik helemaal geen verbinding meer maken.

Ik vrees dus dat er iets mis is met de IPv4 configuratie. Ik weet alleen niet of dit hardwarematig apart geregeld wordt dan wel softwarematig geregeld is. Iemand een idee? Of is mijn netwerkkaart kapot?

Bijkomende info, als ik handmatig IPv4 instel kan ik wel Lingen naar de modem maar niet naar google of het internet op.

[ Voor 5% gewijzigd door Ekfad op 13-08-2014 20:14 ]

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Het lijkt wel een probleem met je router te zijn? Heb je de mogelijkheid om deze ter vervangen?

Je zou ook de computer even bij een vriend kunnen neerzetten en kijken of daar wel kunt internetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy1983
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-08-2024
Gegevens: NIEUWE LAPTOP met WINDOWS 8.1 (Lenovo G710), Router Telenet.

Ik moet iemand helpen om een nieuwe laptop op te starten. Het meeste lukt vrij eenvoudig, maar het wireless netwerk lukt mij maar niet. Normaal moet je enkel het netwerk paswoord ingeven. Deze aanvaard hij, maar enkel met beperkte toegang. = Geen internet.
Alle andere laptops/tablet/gsm in huis maken eenvoudig wireless netwerkverbinding.
Enkel deze nieuwe laptop niet. Het eigenaardige is dat deze wel goede connectie maakt via mijn gsm hotspot. (maar dat is ontzettend traag)
Wat heb ik al gedaan?

Google speurtocht.
• DHCP on
• Automatisch ip toewijzen
• Ipconfig /release , ipconfig /renew
• drivers downloaden van de lenovo website/installeren. Dit verandert niets. (laten zoeken naar nieuwe stuurprogramma’s ook niet)
• alle updates van windows
• alle firewall’s uitgezet, macafea internetsecurity eraf gezwierd.

screenshots: http://s000.tinyupload.co...e_id=09952222918726674531 .PDF

Heeft er nog iemand tips?

[ Voor 3% gewijzigd door andy1983 op 08-01-2015 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Andy,

Ik heb gisteren zelfde laptop gekocht en zit met hetzelfde probleem.

Heb je het verholpen gekregen? Zoja, hoe?

Ik heb al naar Telenet gebeld maar zij kunnen mij niet helpen. Ik heb een voorgevoel dat het toch ergens aan de pc moet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai

Ik heb hetzelfde probleem met m'n Lenovo sinds ik naar Telenet overgeschakeld ben. Hoe hebben jullie het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik denk dat het handiger is dat je eerst eens meldt welke stappen je zelf al ondernomen hebt om je probleem op te lossen. Maar allereerst zul je je probleem duidelijk moeten omschrijven. Ik geloof best dat je een probleem hebt, wat veel lijkt op dat van de TS, maar exact gelijk zou een redelijk unicum zijn.

Ik denk daarom ook dat het handiger is om zelf een eigen topic te starten, in plaats van doorgaan in een ouder topic. Let daarbij wel even op de zaken waaraan een topicstart moet voldoen.

Het algemeen beleid #quickstart

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.