Toon posts:

Berichten/iMessages probleem met inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een poosje een Macbook, toen ik Berichten voor de eerste keer opende was mijn iCloud automatisch aangemeld, ik geloof dat ik dit perongeluk verwijderd heb of zoiets, wat ik toen precies gedaan heb weet ik niet meer, maar wat ik wel weet is dat ik het nu niet kan gebruiken. Ik kan in "internetaccounts" in mijn systeemvoorkeuren als ik dan op mijn iCloud klik tussen de lijst van mail, contacten etc nergens kiezen voor Berichten, en in de Berichten app kan ik dus niet inloggen, en ben ik standaard op offline, lijkt me logisch, maar hoe voeg ik mijn iCloud weer toe? Ik kan dit nergens vinden.
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Je moet niet in de iCloud settings zijn.
Start iMessage, als je niet om een wachtwoord gevraagd wordt ga je naar voorkeuren van iMessage en kijk je bij accounts of daar een iMessage account in opgenomen is.

Ik zit nu niet achter een Mac maar volgens mij kun je het daar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Er van uit gaande dat je OS X 10.9 gebruikt kun je dit vinden onder System Preferences > Internet Accounts. Hier staat ook je iCloud bij en kun je aanvinken of je iMessage wilt gebruiken of niet

[ Voor 4% gewijzigd door Daantjeeuh op 11-08-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allebei werkten niet :(
Ik probeerde hier een 4tal screenshots bij te voegen maar dat lukte niet... een korte beschrijving dus:

in het menu van iMessages kies ik "Berichten", hier kan ik alles kiezen behalve 'log in, wijzig mijn profiel, toon alles' iets wat ik al vrij vreemd vind, want als ik naar mijn voorkeuren binnen iMessages ga staan er 3 accounts: een ...@icloud.com met daaronder 'iMessage', daaronder een account ...@gmail, dit is Google Talk, als onderste staat nog een 'Bonjour'. De onderste zijn allebei inactief terwijl het iCloud adres ingeschakeld staat.
Als ik in Voorkeuren naar Algemeen ga kan ik alles wijzigen t/m geluid voor nieuw bericht, alles daaronder is niet te wijzigen/aan of uit te vinken.
Als ik als laatste naar mijn internetvoorkeuren ga dan kan ik bij mijn iCloud alleen kiezen uit "mail, contacten, agenda, herinneringen, notities, safari, sleutelhanger, foto's, documenten en gegevens, terug naar mijn Mac en als laatste uit zoek mijn Mac... ik kan dus nergens iMessages aanvinken.....

Iemand enig idee hoe dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Je kan bij iCloud settings ook geen iMessage toevoegen. Je hebt in iMessage settings je iCloud account er tussen staan als ik het goed begrijp. (iMessage -> Berichten -> voorkeuren) Staat je iCloud account ingeschakeld en heb je al je mail adressen en telefoon nummer toegevoegd?
Hoezo kan je het niet gebruiken? wat van melding krijg je? Je omschrijving is een beetje warrig.

Offline of Online in iMessage ken ik niet, hij laat volgens mij je status niet zien

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mailadressen en telefoonnummers erin staan, van mensen met en zonder Apple/iCloud.
Mijn iCloud staat ingeschakeld, maar hier kan ik niet mijn status wijzigen (offline, beschikbaar, thuis etc). Ook als ik op contactpersonen klik kan ik ook in dit menu niks aanklikken terwijl dit wel zo is als ik dit doe via Google....
klopt dit allemaal of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké top, ook weer opgelost. Ik heb zojuist mijn iCloud opnieuw ingesteld en op de een of andere manier werkt het nu weer. Maar waarom zijn nog steeds niet alle opties beschikbaar en kan ik mijn status niet wijzigen als ik ingelogd ben met mijn Apple ID en wel als ik ingelogd ben met mijn Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb nog nooit een status bericht gezien bij iMessage, volgens mij kan dit ook helemaal niet, de iMessage dienst is niks meer dan een slimme sms. Of bedoel je iChat en AIM accounts?

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee oké dat is dan duidelijk, hij is iig werkende! Bedankt!
Ja klopt, bij Berichten/iMessages kan ik het idd niet zien, bij AIM en andere accounts wel. Maar dat maakt niet uit, het is werkende.
Pagina: 1